BMW 525i of 530i?
Re: BMW 525i of 530i?
Beste leden
Als eerst, bedankt voor de reacties! Wordt gewaardeerd
Ten tweede, ik sluit me aan bij ad, ik was zelf ook van plan om een automaat te nemen. Ik had al het idee dat een automaat minder toeren maakt, ook al is er een kans dat ik een automaat revisie moet doen bij circa 200k maar dat kan ik voorkomen door een auto te vinden die nog goed rijdt of er al een revisie plaats is gevonden in de geschiedenis.Het verschil verbaasd me over hoeveel toeren een automaat bak maakt t.o.v. van een handbak + het rijdt veel lekkerder.
Wat betreft een 8 cilinder, de extra kosten en benzine verbruik maakt mij een beetje bang. Ik had ooit een Honda Legend met een 3.5l v6 en ik reed gemiddeld 1 op 8. Er ging 70 liter in en reed er gemiddeld 500 km mee. Ik wil niet weer de zelfde fout maken want op een gegeven moment was het benzine verbruik te veel en stapte ik over op een volvo s60 2.5t uit 2006. Het zal me niet verbazen dat een v8 lekkerder rijdt, geloof ik graag maar aangezien ik de auto ook voor binnen de stad wil gebruiken, zal de 8 cilinder waarschijnlijk meer verbruiken dan een 6 cilinder.
Dit allemaal wetend, ligt mijn beslissing en voorkeur op dit moment voor een 530i.
Enige wat ik nog graag wil weten is of er nog aandachtspunten zijn waar ik op moet letten bij het kopen van een 530i. Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik op moet letten voor het kopen of bepaalde problemen?
gr
Als eerst, bedankt voor de reacties! Wordt gewaardeerd
Ten tweede, ik sluit me aan bij ad, ik was zelf ook van plan om een automaat te nemen. Ik had al het idee dat een automaat minder toeren maakt, ook al is er een kans dat ik een automaat revisie moet doen bij circa 200k maar dat kan ik voorkomen door een auto te vinden die nog goed rijdt of er al een revisie plaats is gevonden in de geschiedenis.Het verschil verbaasd me over hoeveel toeren een automaat bak maakt t.o.v. van een handbak + het rijdt veel lekkerder.
Wat betreft een 8 cilinder, de extra kosten en benzine verbruik maakt mij een beetje bang. Ik had ooit een Honda Legend met een 3.5l v6 en ik reed gemiddeld 1 op 8. Er ging 70 liter in en reed er gemiddeld 500 km mee. Ik wil niet weer de zelfde fout maken want op een gegeven moment was het benzine verbruik te veel en stapte ik over op een volvo s60 2.5t uit 2006. Het zal me niet verbazen dat een v8 lekkerder rijdt, geloof ik graag maar aangezien ik de auto ook voor binnen de stad wil gebruiken, zal de 8 cilinder waarschijnlijk meer verbruiken dan een 6 cilinder.
Dit allemaal wetend, ligt mijn beslissing en voorkeur op dit moment voor een 530i.
Enige wat ik nog graag wil weten is of er nog aandachtspunten zijn waar ik op moet letten bij het kopen van een 530i. Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik op moet letten voor het kopen of bepaalde problemen?
gr
Re: BMW 525i of 530i?
lijkt me een goede keus een 530i automaat.
Kijk goed rond op het internet, het grootste gedeelte van de advertenties vallen vaak al af als je die eens goed doorneemt.
Ik koop bijna altijd bij een particulier,liefst een die de auto al een tijdje heeft, niet teveel eiegnaren heeft gehad ( kun je zien op bijv. Autoweek ) en als er een goed verhaal bij zit.
Als dat allemaal in orde lijkt, dan ga ik er langs. Ben eigenlijk nooit voor niks gekomen, dus stel vooraf de juiste vragen aan de verkoper.
Als je er geen verstand van heb, neem dan iemand mee.
Kijk goed rond op het internet, het grootste gedeelte van de advertenties vallen vaak al af als je die eens goed doorneemt.
Ik koop bijna altijd bij een particulier,liefst een die de auto al een tijdje heeft, niet teveel eiegnaren heeft gehad ( kun je zien op bijv. Autoweek ) en als er een goed verhaal bij zit.
Als dat allemaal in orde lijkt, dan ga ik er langs. Ben eigenlijk nooit voor niks gekomen, dus stel vooraf de juiste vragen aan de verkoper.
Als je er geen verstand van heb, neem dan iemand mee.
Re: BMW 525i of 530i?
Ik zou gewoon voor beide modellen kijken, zoveel verschilt een 525i of 530i niet, en als je beide modellen bekijkt zal de keus iets groter zijn.
Kijk vooral naar de opties die je in de wagen wilt hebben en de kleurstellingen e.d., en het gedane onderhoud, en kijk dan pas of het een 525 of 530 is, eventueel kun je dat nog als laatste voorkeur toevoegen.
En zoals hierboven geschreven, als je er zelf niet teveel verstand van hebt, neem dan iemand mee die dat wel heeft.
Kijk vooral naar de opties die je in de wagen wilt hebben en de kleurstellingen e.d., en het gedane onderhoud, en kijk dan pas of het een 525 of 530 is, eventueel kun je dat nog als laatste voorkeur toevoegen.
En zoals hierboven geschreven, als je er zelf niet teveel verstand van hebt, neem dan iemand mee die dat wel heeft.
Re: BMW 525i of 530i?
Lijkt mij ook een betere keuze voor jou. Een V8 rijden is het summum maar voor de stad is het inderdaad niets. Daarom rijd ik ook altijd buiten de stad, alleen lange afstanden. Ik zou voor de 530 gaan.sam0172 schreef:Beste leden
Als eerst, bedankt voor de reacties! Wordt gewaardeerd
Ten tweede, ik sluit me aan bij ad, ik was zelf ook van plan om een automaat te nemen. Ik had al het idee dat een automaat minder toeren maakt, ook al is er een kans dat ik een automaat revisie moet doen bij circa 200k maar dat kan ik voorkomen door een auto te vinden die nog goed rijdt of er al een revisie plaats is gevonden in de geschiedenis.Het verschil verbaasd me over hoeveel toeren een automaat bak maakt t.o.v. van een handbak + het rijdt veel lekkerder.
Wat betreft een 8 cilinder, de extra kosten en benzine verbruik maakt mij een beetje bang. Ik had ooit een Honda Legend met een 3.5l v6 en ik reed gemiddeld 1 op 8. Er ging 70 liter in en reed er gemiddeld 500 km mee. Ik wil niet weer de zelfde fout maken want op een gegeven moment was het benzine verbruik te veel en stapte ik over op een volvo s60 2.5t uit 2006. Het zal me niet verbazen dat een v8 lekkerder rijdt, geloof ik graag maar aangezien ik de auto ook voor binnen de stad wil gebruiken, zal de 8 cilinder waarschijnlijk meer verbruiken dan een 6 cilinder.
Dit allemaal wetend, ligt mijn beslissing en voorkeur op dit moment voor een 530i.
Enige wat ik nog graag wil weten is of er nog aandachtspunten zijn waar ik op moet letten bij het kopen van een 530i. Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik op moet letten voor het kopen of bepaalde problemen?
gr
Succes
Re: BMW 525i of 530i?
BasB schreef:lijkt me een goede keus een 530i automaat.
Kijk goed rond op het internet, het grootste gedeelte van de advertenties vallen vaak al af als je die eens goed doorneemt.
Ik koop bijna altijd bij een particulier,liefst een die de auto al een tijdje heeft, niet teveel eiegnaren heeft gehad ( kun je zien op bijv. Autoweek ) en als er een goed verhaal bij zit.
Als dat allemaal in orde lijkt, dan ga ik er langs. Ben eigenlijk nooit voor niks gekomen, dus stel vooraf de juiste vragen aan de verkoper.
Als je er geen verstand van heb, neem dan iemand mee.
Absoluut! Ik ben al een tijdje op zoek en je vindt bijna haast geen een die nog in originele staat is met weinig eigenaren en goed is onderhouden. Zonde vindt ik dat.
Mijn bmw 316i die ik op dit moment heb was puur toeval. Ik ben 3e eigenaar en de 1e eigenaar had de auto al sinds 1998 bij de BMW dealer gekocht en onderhouden. Ook al zaten er geen boekjes bij, auto reed zoals het hoorde en ben er 5 minuten geleden mee terug gekomen uit Duitsland en een tour door West Europa. Geen enkel probleem.
Mijn eerste BMW en zal die absoluut niet weg doen. Wat mij betreft voortaan alleen BMW
Re: BMW 525i of 530i?
Ik rij zelf een BMW 525i handgeschakeld maar zou mijn keuze automaat of geen automaat niet laten afwegen van het verschil in toerental bij 120km/u. Hier zit namelijk in de praktijk weinig tot geen verschil in. Automaat blijft daarentegen wel het fijnst, maar goed daar staan de hogere onderhoudskosten aan de automaatbak ook tegenover.
Re: BMW 525i of 530i?
Er is in de praktijk juist een GROOT verschil in toeren!
De 530i draait bij 120km/pu met handbak 2850 toeren en met automaat 2100
De 525i draait bij 120km/pu met handbak 3050 toeren en met automaat 2250
Persoonlijk zou ik met een 525 automaat ook tevreden zijn, heeft wel voldoende power
Een 520 of de oudere 523 vind ik wat te tam
Wil je een sedan of station?
De 530i draait bij 120km/pu met handbak 2850 toeren en met automaat 2100
De 525i draait bij 120km/pu met handbak 3050 toeren en met automaat 2250
Persoonlijk zou ik met een 525 automaat ook tevreden zijn, heeft wel voldoende power
Een 520 of de oudere 523 vind ik wat te tam
Wil je een sedan of station?
Re: BMW 525i of 530i?
Ik ben op zoek naar een station
Laatst gewijzigd door Bart70 op 26 feb 2015, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Re: BMW 525i of 530i?
Wat je daar zegt is de theorie en daar heb ik het juist niet over. Het zijn namelijk fabriekscijfers. In de praktijk merk je er gewoon weinig van, want de BMW 6 cilinder benzine motoren zijn gewoon lekker rustig.BasB schreef:Er is in de praktijk juist een GROOT verschil in toeren!
De 530i draait bij 120km/pu met handbak 2850 toeren en met automaat 2100
De 525i draait bij 120km/pu met handbak 3050 toeren en met automaat 2250
Persoonlijk zou ik met een 525 automaat ook tevreden zijn, heeft wel voldoende power
Een 520 of de oudere 523 vind ik wat te tam
Wil je een sedan of station?
Ik zou trouwens gewoon voor beide kijken en niet vast pinnen op één van de twee type motoren.
Re: BMW 525i of 530i?
Wat een onzin,
Toerental is gewoon af te lezen en klopt exact bij de 525i van mijn vader.
Draait gewoon dat toerental, niet meer en niet minder.
Kan alleen anders zijn met grotere/kleinere wielen of differentieel
Maar goed wat is dan jouw toerental bij 120 constant, jij hebt toch ook een handbak?
Ik zou zeggen post het hier ipv te zeggen dat het niet klopt.
En er is ook vast wel iemand met een 525i automaat die kan kijken.
Je zult zien dat de cijfers exact kloppen.
Toerental is gewoon af te lezen en klopt exact bij de 525i van mijn vader.
Draait gewoon dat toerental, niet meer en niet minder.
Kan alleen anders zijn met grotere/kleinere wielen of differentieel
Maar goed wat is dan jouw toerental bij 120 constant, jij hebt toch ook een handbak?
Ik zou zeggen post het hier ipv te zeggen dat het niet klopt.
En er is ook vast wel iemand met een 525i automaat die kan kijken.
Je zult zien dat de cijfers exact kloppen.
Re: BMW 525i of 530i?
Feit blijft volgens mij wel dat je hier in de praktijk nauwelijks iets van merkt, tenminste, lijkt me niet dat een E39 hierin verschilt met een E61
Of ik nu bij een neef van mij in zijn E39 Touring 530i 120 rijd of in mijn wagen, daar merk je qua toeren echt helemaal niets van.
Of ik nu bij een neef van mij in zijn E39 Touring 530i 120 rijd of in mijn wagen, daar merk je qua toeren echt helemaal niets van.
Re: BMW 525i of 530i?
Hoezo niet?
Je hoort de motor toch draaien, je ziet de toerenteller toch voor je neus?
Dat is toch de praktijk?
Of rijd je ook altijd per ongeluk in z'n 4 op de snelweg en merk je daar ook niks van?
Kom op zeg
Je hoort de motor toch draaien, je ziet de toerenteller toch voor je neus?
Dat is toch de praktijk?
Of rijd je ook altijd per ongeluk in z'n 4 op de snelweg en merk je daar ook niks van?
Kom op zeg
Re: BMW 525i of 530i?
Kom op zeg, dat merk je echt niet of je moet een toerofiel zijn, nu rijd ik ze niet tegelijk he, valt niet mee in mijn eentje, maar gevoelsmatig, no way, het is echt niet zo dat als ik in mijn wagen stap dat ik ineens denk, hey, ik maak meer toeren.
Zowieso geniet ik als ik rij en zit ik ook niet continue op de toerenteller te kijken. Maar daar ging het niet om, het gevoel, echt niet.
Per ongeluk in zijn 4 met een automaat valt niet mee hoor, dan moet eerst per ongeluk in de sportstand.
Ik heb het hier dus over de automaten he, niet de handbakken.
Je praat dus over een verschrikkelijke 150 toeren bij een automaat, dat is toch niks
Het verschil tussen een 525i en 530i met automaat vind ik dan toch echt te verwaarlozen qua toeren.
Zowieso geniet ik als ik rij en zit ik ook niet continue op de toerenteller te kijken. Maar daar ging het niet om, het gevoel, echt niet.
Per ongeluk in zijn 4 met een automaat valt niet mee hoor, dan moet eerst per ongeluk in de sportstand.
Ik heb het hier dus over de automaten he, niet de handbakken.
Je praat dus over een verschrikkelijke 150 toeren bij een automaat, dat is toch niks
Het verschil tussen een 525i en 530i met automaat vind ik dan toch echt te verwaarlozen qua toeren.
Re: BMW 525i of 530i?
Dan moet je niet zeggen "daar merk je qua toeren echt helemaal niets van"
Want daar ging het juist over....
Hoe kom je bij 150 toeren in godsnaam?
handbak 3050 toeren en met automaat 2250 = 800 toeren
Een 525i handbak draait echt veel toeren, zeker voor een 6 cilinder, zijn maar weinig auto's die dat doen.
Ik denk dat je daar bij jouw auto tegen rond de 180 voor moet rijden en dat is nogal een verschil.
Ik stap wel eens over van mijn auto naar de 525 of de 320, allebei met handbak en dan vind ik het altijd weer wennen. Zoals eerder gezegd, het klinkt prima maar je hebt het idee dat er nog een 6 bij zou mogen.
Want daar ging het juist over....
Hoe kom je bij 150 toeren in godsnaam?
handbak 3050 toeren en met automaat 2250 = 800 toeren
Een 525i handbak draait echt veel toeren, zeker voor een 6 cilinder, zijn maar weinig auto's die dat doen.
Ik denk dat je daar bij jouw auto tegen rond de 180 voor moet rijden en dat is nogal een verschil.
Ik stap wel eens over van mijn auto naar de 525 of de 320, allebei met handbak en dan vind ik het altijd weer wennen. Zoals eerder gezegd, het klinkt prima maar je hebt het idee dat er nog een 6 bij zou mogen.