BMW 525i of 530i?
Re: BMW 525i of 530i?
We hadden het volgens mij, tenminste, dat is de topictitel, over het verschil tussen een 525i en 530i.
Daar merk je qua toeren met een automaat dus echt niets van, samengevat aldus.
Die 150 toeren verschil geef je zelf aan in je eigen bericht, ik weet dus niet waar je het nu weer allemaal over hebt maar volgens mij gooi je het een en ander door elkaar.
Ik heb het over de automaten hier zoals al eerder geschreven, niet het verschil tussen handbak en automaat !
Daar merk je qua toeren met een automaat dus echt niets van, samengevat aldus.
Die 150 toeren verschil geef je zelf aan in je eigen bericht, ik weet dus niet waar je het nu weer allemaal over hebt maar volgens mij gooi je het een en ander door elkaar.
Ik heb het over de automaten hier zoals al eerder geschreven, niet het verschil tussen handbak en automaat !
Kun je beter een 530D kopen, die van mij maakt 1700 toeren bij 120
.
M'n broer heeft een V70 met een handbak (5 versnellingen) en die maakt een stuk meer toeren (ik dacht 2300), dat vond hij wel een nadeel van z'n V70 (ook een diesel).

M'n broer heeft een V70 met een handbak (5 versnellingen) en die maakt een stuk meer toeren (ik dacht 2300), dat vond hij wel een nadeel van z'n V70 (ook een diesel).
Nee , we hadden het over het verschil tussen een handbak en een automaat.
Toerental van beide auto's met automaat is natuurlijk te verwaarlozen.
Vanaf dit punt begon de discussie:
"Ik rij zelf een BMW 525i handgeschakeld maar zou mijn keuze automaat of geen automaat niet laten afwegen van het verschil in toerental bij 120km/u. Hier zit namelijk in de praktijk weinig tot geen verschil in"
De topicstarter gaf aan het fijn te vinden om rustig te kunnen rijden, hij vind dat zijn 316 teveel toeren draait bij 120 , en dat doet de 525i dus ook.
DychoNN beweert dat het toerental van een automaat ongeveer hetzelfde is in de praktijk als een handbak, wat natuurlijk onzin is en onmogelijk, tenzij je wielgrootte of tandwielverhoudingen in de bak of differentieel verandert.
Toerental van beide auto's met automaat is natuurlijk te verwaarlozen.
Vanaf dit punt begon de discussie:
"Ik rij zelf een BMW 525i handgeschakeld maar zou mijn keuze automaat of geen automaat niet laten afwegen van het verschil in toerental bij 120km/u. Hier zit namelijk in de praktijk weinig tot geen verschil in"
De topicstarter gaf aan het fijn te vinden om rustig te kunnen rijden, hij vind dat zijn 316 teveel toeren draait bij 120 , en dat doet de 525i dus ook.
DychoNN beweert dat het toerental van een automaat ongeveer hetzelfde is in de praktijk als een handbak, wat natuurlijk onzin is en onmogelijk, tenzij je wielgrootte of tandwielverhoudingen in de bak of differentieel verandert.
- lekkerwijf1
Dat zegt dychonn niet, hij zegt dat je het verschil amper merkt in toeren. Wat een gezeik altijd over vangen en weer vangen.
Dat zegt ie dus niet.....
Topicstarter wil een auto die weinig toeren draait, dan is dit toch een bullshitadvies?
Gewoon zeggen dat het geen verschil maakt?
Topicstarter wil een auto die weinig toeren draait, dan is dit toch een bullshitadvies?
Laatst gewijzigd door BasB op 26 feb 2015, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
citeer dan ook mijn volgende reacties waarin ik het volgende zeg:"Wat je daar zegt is de theorie en daar heb ik het juist niet over. Het zijn namelijk fabriekscijfers. In de praktijk merk je er gewoon weinig van, want de BMW 6 cilinder benzine motoren zijn gewoon lekker rustig.BasB schreef:Dat zegt ie dus niet.....
Ik zou trouwens gewoon voor beide kijken en niet vast pinnen op één van de twee type motoren."
- lekkerwijf1
Lezen blijkt ook lastig. Er is een verschil maar zoals eerder aangegeven merk je er bijna niets van.
@Basb anders ga je hele dag op je toerenteller letten. Of kun je nu vannacht niet slapen.
@Basb anders ga je hele dag op je toerenteller letten. Of kun je nu vannacht niet slapen.
Jongens, ik denk niet dat de topicstarter hier wat mee op schiet.
Discussie graag stoppen anders ga ik dit topic sluiten.
Ieder zijn mening en advies is advies, de een kijkt er anders tegenaan dan de ander, klaar.
Discussie graag stoppen anders ga ik dit topic sluiten.
Ieder zijn mening en advies is advies, de een kijkt er anders tegenaan dan de ander, klaar.
Leesfouten maak ik niet, hoe dan ook:
Topicstarter wil een rustige auto op de snelweg en, jawel, er is een groot verschil tussen de handbak en automaat.
En nu ga ik de hele nacht rondrijden, want ik kan toch niet slapen
en filmpjes maken van mijn toerenteller...
Topicstarter wil een rustige auto op de snelweg en, jawel, er is een groot verschil tussen de handbak en automaat.
En nu ga ik de hele nacht rondrijden, want ik kan toch niet slapen

Maar... Hèb je al zo'n mooie toerenteller dan?BasB schreef:En nu ga ik de hele nacht rondrijden, want ik kan toch niet slapenen filmpjes maken van mijn toerenteller...

Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Nee, die niet, ik heb bewust een E39 gekozen omdat ik een betrouwbare BMW wilde... 

Ah! Ik had niet eens door dat je een e39 had, ik dacht dat je ook een e60 had.
Maar volgens mij kun je de e39 ook wel laten ombouwen om van die saaie ambergekleurde tellers af te komen.

Maar volgens mij kun je de e39 ook wel laten ombouwen om van die saaie ambergekleurde tellers af te komen.
Showroom:
Degids schreef:Ah! Ik had niet eens door dat je een e39 had, ik dacht dat je ook een e60 had.![]()
Ik denk ik dat maar ga doen ja...