Joshs 320Ci Cabrio - Zomer update
Re: Joshs 320Ci Cabrio
Gaat inderdaad gegarandeerd een keer mis als ik zo rond lees. Omdat de mijne een onregelmatig olie verbruik heeft (vooral bij hogere snelheden) schrok ik wel even voor wat ergers. (Lees duurder.. )
Nu heb ik natuurlijk ook koelvloeistof nodig en lees ik veel verschillende verhalen wat nu goed is.. Helemaal verward dus. Moet ik nu Action kwaliteit of A-merk kopen?
Nu heb ik natuurlijk ook koelvloeistof nodig en lees ik veel verschillende verhalen wat nu goed is.. Helemaal verward dus. Moet ik nu Action kwaliteit of A-merk kopen?
- bob de bouwer
wel een mooie bimmer
-
Joshuwawa schreef:Gaat inderdaad gegarandeerd een keer mis als ik zo rond lees. Omdat de mijne een onregelmatig olie verbruik heeft (vooral bij hogere snelheden) schrok ik wel even voor wat ergers. (Lees duurder.. )
Gewoon naar de automaterialenzaak gaan en daar aangeven dat je koelvloeistof moet hebben voor jou bmw. Het hoeft niet uit een gouden flesje te komen, maar Actionkwaliteit kun je beter niet hebben.
En niet alles geloven wat men op internet zegt. Staan zeker goede verhalen op, maar ook hele domme.
Tnx!bob de bouwer schreef:wel een mooie bimmer
Mooie roze meegekregen, wat duurder maar op een BMW mag niet bespaard worden toch?streamline schreef:Joshuwawa schreef:snip
Gewoon naar de automaterialenzaak gaan en daar aangeven dat je koelvloeistof moet hebben voor jou bmw. Het hoeft niet uit een gouden flesje te komen, maar Actionkwaliteit kun je beter niet hebben.
En niet alles geloven wat men op internet zegt. Staan zeker goede verhalen op, maar ook hele domme.
Gisteren dus heel de dag aan de slag geweest met het expansievat en de carter ventilatie. Vooral in die kleine ruimtes werken maakte het lastig. De oude spullen bij demonteren maar afgebroken om het makkelijk te maken. (toch goed aan gedaan de slangetjes ook nieuwe te kopen tnx to BartS)
Maar nu trekt hij in ieder geval wel goede vacuüm.
Volgende probleem was toch de olie lekkage die erger leek geworden. Te zien waar het vandaan kwam (vanaf het uitlaatspruitstuk gevolgd naar de kabeltjes die langs de kop lopen) hoogst waarschijnlijk de dekselpakking.
Net even eraf gehaald en jahoor. Helemaal uitgehard en scheurtjes. Alles brak af bij het eraf halen..
Op de foto niet heel goed te zien maar overal olie bij de pakking..
Morgen voor de verandering dus weer langs de dealer!
Goeie actie ! Straks weer lekker olie lekkage vrij !
Mijne brokkelde ook helemaal uit elkaar !
PS : Je hebt nu toch al veel gedemonteerd. Controleer ook gelijk even de oliefilterhuis pakking
Mijne brokkelde ook helemaal uit elkaar !
PS : Je hebt nu toch al veel gedemonteerd. Controleer ook gelijk even de oliefilterhuis pakking
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
-
Voordat je alle spullen die je verwijderd hebt voor de carterventilatie weer teruggebouwd hebt
Dat heeft hij al enkel de kleppendeksel is er af
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Helemaal niet aan gedacht en alles zat er al op toen ik het las.. Andere keer dan maar..
Nu hoor ik alleen een fluitend of zuigend geluid bij draaiende motor. Bij gas geven wordt het iets erger voor dat hij toeren maakt. Weet iemand wat dit kan zijn?
Nu hoor ik alleen een fluitend of zuigend geluid bij draaiende motor. Bij gas geven wordt het iets erger voor dat hij toeren maakt. Weet iemand wat dit kan zijn?
Valse lucht, waarschijnlijk ergens een poreuze slang met een scheur(tje).
De koudere dagen breken aan en mijn verwarming doet het nogsteeds niet..
Nu is mijn achteruit verwarming ook maar half gaan werken. Nu deed hij het gisteravond na maar een paar uur stilstaan wel weer goed, en vanochtend weer niet goed. Heel raar..
Ook dacht mijn auto eventjes dat het 0.5 graden was, maar na eventjes rijden bedacht hij zich toch tot 4 graden.
Daarnaast reed hij toen ik net wegreed vanochtend heel stotterend. Dan is bij het gas geven bijna geen vermogen en loopt het blok maar heel schokkerig.. Even stilgezet en opnieuw gestart en weg is het probleem. Dit heb ik overigens al een keer eerder gehad.
Weet iemand wat deze problemen allemaal kan veroorzaken en of ze met elkaar te maken hebben?
Nu is mijn achteruit verwarming ook maar half gaan werken. Nu deed hij het gisteravond na maar een paar uur stilstaan wel weer goed, en vanochtend weer niet goed. Heel raar..
Ook dacht mijn auto eventjes dat het 0.5 graden was, maar na eventjes rijden bedacht hij zich toch tot 4 graden.
Daarnaast reed hij toen ik net wegreed vanochtend heel stotterend. Dan is bij het gas geven bijna geen vermogen en loopt het blok maar heel schokkerig.. Even stilgezet en opnieuw gestart en weg is het probleem. Dit heb ik overigens al een keer eerder gehad.
Weet iemand wat deze problemen allemaal kan veroorzaken en of ze met elkaar te maken hebben?
Ten eerste complimenten over de auto, een erg mooie cabrio!
Voor wat betreft de niet werkende verwarming, is de auto goed ontlucht na het vervangen van het kvs-reservoir? Mogelijk kan het helpen om de auto aan de voorkant op te krikken, verwarming vol open te zetten en dan auto warm laten draaien. Hierbij dan kvs pijl controleren. De problemen met de achterruit verwarming kan mogelijk een kabelbreuk zijn, bij mijn auto waren de kabels naar de kofferklep ook doorgesleten. Ik weet echter niet of de kabels voor de achterruitverwarming bij een cabrio ook langs het scharnier van de kofferbak lopen.
Voor wat betreft de niet werkende verwarming, is de auto goed ontlucht na het vervangen van het kvs-reservoir? Mogelijk kan het helpen om de auto aan de voorkant op te krikken, verwarming vol open te zetten en dan auto warm laten draaien. Hierbij dan kvs pijl controleren. De problemen met de achterruit verwarming kan mogelijk een kabelbreuk zijn, bij mijn auto waren de kabels naar de kofferklep ook doorgesleten. Ik weet echter niet of de kabels voor de achterruitverwarming bij een cabrio ook langs het scharnier van de kofferbak lopen.
Thanks!
Maar de achteruit verwarming doet het wel.. Af en toe heel langzaam alleen. Hij gaat ook vanzelf uit wanneer hij denkt warm te zijn.. Als het goed is zou hij helemaal ontlucht moeten zijn. Niet met jou methode. Kwam ook raar genoeg tijdens het rijden keer achter dat er toch nog een luchtbel in zat, deze weer bijgevuld en sindsdien geen luchtbellen meer gelukkig. Misschien toch nog een keer proberen zoals jij aanbeveelt.
Het stomme is ook dat ik me niet meer kan herinneren of de verwarming het sowieso wel heeft gedaan sinds de aankoop..
Hier is by the way een scan log van de 12e:
Maar de achteruit verwarming doet het wel.. Af en toe heel langzaam alleen. Hij gaat ook vanzelf uit wanneer hij denkt warm te zijn.. Als het goed is zou hij helemaal ontlucht moeten zijn. Niet met jou methode. Kwam ook raar genoeg tijdens het rijden keer achter dat er toch nog een luchtbel in zat, deze weer bijgevuld en sindsdien geen luchtbellen meer gelukkig. Misschien toch nog een keer proberen zoals jij aanbeveelt.
Het stomme is ook dat ik me niet meer kan herinneren of de verwarming het sowieso wel heeft gedaan sinds de aankoop..
Hier is by the way een scan log van de 12e:
- Spoiler: Laat zien
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Vorige week een serieuze lekkage ondervonden.. Komt van de hoogte van de koppaking af en sinds de hele carterventilatie er nog schoon uit ziet wist ik genoeg.
Complete koppaking set gekocht en gelijk bij Beisan nieuwe seals en lagers gekocht voor de vanos. Van het weekend dus maar werk van gaan maken als het allemaal optijd binnen is.
Complete koppaking set gekocht en gelijk bij Beisan nieuwe seals en lagers gekocht voor de vanos. Van het weekend dus maar werk van gaan maken als het allemaal optijd binnen is.
mooi ding man!
wel een pech zo te lezen , ken er over mee praten hahaha maar gelukkig nog niet zo erg als jij
ga je zelf die vanos doen?
wel een pech zo te lezen , ken er over mee praten hahaha maar gelukkig nog niet zo erg als jij
ga je zelf die vanos doen?
Dankje, Ben ondanks de problemen er nog wel blij mee!
Ben van plan alles zelf te gaan doen ja. Heb ook een handige vader gelukkig
Ben van plan alles zelf te gaan doen ja. Heb ook een handige vader gelukkig
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.