KW schroefset afstellen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Hulstijn

KW schroefset afstellen

Bericht door Hulstijn » 21 feb 2015, 12:45

Hallo,

Onder mijn E36 Coupé is een KW schroefset gemonteerd. De vorige eigenaar had de auto er laag afgesteld, dus ik wilde de auto iets hoger leggen. Op zich allemaal geen probleem en leek een makkelijke klus. Netjes de afstand afgemeten op de veerpoot, tot op de millimeter nauwkeurig.

Alleen nu heb ik het volgende geconstateerd: er zit een hoogteverschil als ik van wielkast rand, over velghart naar velg rand meet. Het grootste verschil zit bij rechts achter. Het wiel rechts achter staat 1,5 cm lager, terwijl ik exact dezelfde afstand aangehouden heb als links achter. Op de vooras zit ook wel iets verschil, maar aanzienlijk minder.

Weet iemand hoe het kan dat er zulke verschillen in zitten? En hoe kan ik de schroefset nu goed instellen zonder iedere keer de wielen te moeten monteren om de hoogte te controleren? Dit moet toch wel makkelijker kunnen?

Alvast bedankt

noele46

Re: KW schroefset afstellen

Bericht door noele46 » 23 feb 2015, 18:01

Ik had op mijn andere auto met een d2 schroefsetje het zelfde als jou die stond ook niet helemaal gelijk.
Ik heb hem toen op een vlak stuk gezet rondom gemeten en toen weer alles bij gesteld :)

Hulstijn

Re: KW schroefset afstellen

Bericht door Hulstijn » 28 feb 2015, 19:18

Hier ben ik nu ook maar aan begonnen. Bedankt voor je bericht.
Blijf het wel bijzonder vinden dat er zo'n verschil in kan zitten tussen links en rechts.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 28 feb 2015, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”