Stefan - E36 Cabrio 318

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Ridley

Stefan - E36 Cabrio 318

Bericht door Ridley » 03 mar 2015, 21:43

Na een geruime tijd mee te hebben gelezen met de vele projecten en mooie auto's 8) die ik hier voorbij heb zien komen is het eindelijk zover! Ik mag mezelf nu de trotse eigenaar van een 318 cabrio noemen :)
De auto komt uit 98' en is Cosmosscharz met een Leder Soft/safrangelb (P8SG) interieur.
Ik had al een voorsteltopic aangemaakt maar omdat ik toch graag een aantal aanpassingen/verbeteringen zou willen uitvoeren heb ik deze showroom aangemaakt. Hopelijk vinden jullie het leuk om mee te lezen/kijken, reacties zijn altijd welkom!

Hier zijn alvast 3 foto's, misschien niet de meest scherpe foto's maar het geeft in ieder geval een impressie :shine:
De Auto heeft redelijk wat opties en alles werkt gelukkig nog :amen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn een aantal dingen(tjes) die ik graag zou herstellen/aanpassen:

-KM-teller lampje vervangen(km stand is nu nauwelijks te zien)

-De alarmhoorn werkende maken (wellicht is deze ooit door een vorige eigenaar juist expres ertussenuit gehaald :o), geen idee wat de ervaring van andere mensen hiermee is.

-Interieur bewerken(instapschade bestuurdersstoel linkerwang), wil ik op de een of andere manier verbeteren/herstellen zodat deze niet verder verslechterd(de rest van het interieur ziet er nog prima uit, wat verdroogd leer maar dat is goed bij te werken)

-Achterklep vertoond onder de kentekenhouder een nare roestplek, wellicht is het nog te herstellen maar ik denk dat een andere achterklep een betere optie is. Mocht iemand nog een cabrio achterklep met 3e remlicht hebben liggen die er nog een beetje knap uit ziet dan hoor ik het graag 8)

-Andere velgen, ik ben opzoek naar de M-Double-Spoke, Styling 24

-Ik overweeg om andere speakers te plaatsen, heb het idee dat met name de bass speakers, hun beste tijd wel gehad hebben.(ik lees ook hier en daar dat standaard geluidsystemen überhaupt een matig bass geluid vertonen, wat op zich ook wel logisch is voor geluidsystemen uit die tijd)

Allereerste, zeer kleine verbetering was de vervanging van het steeklampje achter de buitenlichtschakelaar. Alle details helpen ;) Ik heb nog weinig kluservaring als het gaat om auto's maar dat zal vast wel beter worden.
Verder zou ik de auto graag zo veel mogelijk OEM houden.

Als mensen tips of andere ideëen hebben dan hoor ik het graag!

Gr. Stefan

Sjeppie

Re: Stefan - E36 Cabrio 318

Bericht door Sjeppie » 04 mar 2015, 11:09

Gave Cabrio!

Met betrekking tot de kmstand lamp. Dit is heel makkelijk heb hier een linkje voor je http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Gauges.htm

Het lampje heb ik gekocht bij de dealer aangezien de fitting er aan vast zit.

Ik zou meteen de 3 hoofd lampjes doen dat is gewoon W3W

Veel plezier met de auto en hier natuurlijk!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Ridley

Bericht door Ridley » 04 mar 2015, 18:33

Sjeppie hartelijk dank voor je reactie!

Ik heb vanmiddag direct de lampjes besteld en ga a.d.h.v. je link aankomend weekend het kmstand lampje vervangen en neem preventief nog een aantal lampjes van het dashboard mee.

Voor wat betreft de instapschade aan de bestuurders- en bijrijdersstoel, ik ben aan het kijken voor spul om dit te herstellen/op te knappen. Op het forum zag ik Colourlock voorbij komen, misschien kan ik het beste hier de Autoleder renovatie set van aanschaffen. Ik las op de hun site dat je Lederfresh op originele kleurcode kon bestellen, dat zal vast een hoop goedmaken.
Momenteel zien de stoelwangen er zo uit:

Afbeelding
Bestuurdersstoel
Afbeelding
Bijrijdersstoel
Zojuist een plaats met wat roestvertoning gevonden
Afbeelding

Gelukkig dat ik daar op tijd achter ben gekomen :rolf:

Evertjan81

Bericht door Evertjan81 » 04 mar 2015, 19:10

colourlock werkt zeer goed. Heb zelf ook een renovatie setje aangeschaft, en ben erg tevreden. Er zit een goede handleiding bij,en als je de instructies goed volgt kan het bijna niet fout gaan. De kleurcode stond bij mij aan de onderkant van de achterbank. Het gedeelte waar je met je rug tegenaan zit. Dat deel trek je zo los, want dat zit alleen geklemd. Succes!

Ridley

Bericht door Ridley » 07 mar 2015, 18:12

Dank voor je reactie Evertjan81, ik ga dit denk ik een dezer dagen bestellen en aan de slag!

Vandaag was het dan eindelijk zover, dak eraf en touren! Maar voordat dat kon plaatsvinden heb ik eerst mijn kmlampje vervangen. Het viel me reuze mee om dit te vervangen. Klopt het dat er zo weinig lampjes maar geplaatst zijn of mis ik er een aantal :whistle: ?
Afbeelding

Nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

mikespek

Bericht door mikespek » 07 mar 2015, 19:35

Ligt eraan welke opties erop zitten en als je een diesel hebt of niet
Volgens mij mis je je asc lampje of staat asc ook niet op je optie lijst?

Ridley

Bericht door Ridley » 07 mar 2015, 20:03

Ik ben eventjes nagegaan welke lampjes er ontbreken en dat zijn de volgende:

AST warning
Catalytic converter warning
Seatbelt warning
System check control
Automatic transmission warning
Check-engine warning
Convertible anti-roll warning
Washer
Heater

Volgens mij mis ik dan verder weinig lampjes, alhoewel ik niet precies weet wat AST, System Check Control, Check-engine en Washer precies voor staan kwa functie en of dat zeer belangrijke controle lampjes zijn. Iemand die daar misschien ervaring mee heeft?

weet iemand verschil tussen ast(hier kan ik niks over vinden helaas, maar zo staat het wel omschreven) en asc(Automatische Stabilitäts-Control)?

lj328

Bericht door lj328 » 07 mar 2015, 20:27

Mooie cabrio :duimen:
Erg leuke kleuren combi, cosmosschwarz is een erg mooie kleur voor de E36.

Succes om de cabrio weer helemaal 100% te krijgen.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

mikespek

Bericht door mikespek » 07 mar 2015, 20:32

als je je chassis nr op deze link invult kan je zien als je ASC hebt heb je dat niet dan hoeft dat lampje er niet te zitten, en de meeste andere denk ik niet dat je die nodig hebt.

Check control is voornamelijk op 6cil gebouwd,
automaat spreekt voor zich, heater en check engine heeft allebei te maken met een diesel, anti rol beugels heb je ook niet dus vandaar dat dat lampje er niet op zit

Ridley

Bericht door Ridley » 07 mar 2015, 20:42

Thanks Ij328! Cosmosschwarz i.c.m. safrangelb vind ik ook echt super eruit zien.

Nog een roestvrije achterklep zien te scoren, M-Double-Spoke styling 24 velgen zien te vinden, speakers upgraden en mijn interieur aanpakken!

@mikespek Ik heb het eventjes nagezocht en ik zie nergens iets staan over ASC als fabrieks-af optie dus dit zal dan voor mij verder niet nodig zijn. Hartelijk dank voor de info :shine:

Richy

Bericht door Richy » 10 mar 2015, 22:31

Mooie wagen met leuke opties! Goed dat je hem zoveel mogelijk OEM houdt. Ik lees dat je je speakers gaat vervangen. Wel zo dat de originele kapjes er weer overheen gaan zodat je de OEM look houdt he ;)

Met de styling 24 en een nieuwe kofferklep heb je een prachtige wagen voor het mooie weer! Geniet ervan!
Ik houd je updates in de gaten!

Ridley

Bericht door Ridley » 14 mar 2015, 18:43

Richy, thanks voor je reactie!

Ik heb zojuist een kleine nieuwe update voor nu:

Bij mijn Linker achterwiel kwam een vreemd geluid vandaan bij het nemen van hobbels. Ik kwam erachter dat het van links achter kwam door mijn achterkant op verschillende plaatsen naar beneden te drukken. Ik werd gek van het geluid dus toch maar eventjes van onderen bekeken wat het kon zijn.

Na een hoop rubbers/scharnierpunten te hebben ingespoten hield het geluid alsnog aan. Uiteindelijk bleek dat het geluid bij de veer vandaag kwam. Na het naar beneden drukken van de veer tegen de onderste behuizing aan leek het geluid op te houden. De boel ingevet en het geluid was weg, reden van het nare geluid is hoogstwaarschijnlijk het onderste rubber waar de veer met de onderkant op aansluit. Deze heeft het op de een of andere manier gepresteerd om te verschuiven, hierdoor is die nare geluiden gaan maken bij het nemen van hobbels.

Foto's van het linker achterwiel met de plaats waar het geluid vandaan kwam:
Afbeelding

Afbeelding

Een foto van hoe het rubber bij het rechterachterwiel in de behuizing zit en ook zoals het hoort:
Afbeelding

Foto van hoe het rubber bij mijn linkerachterwiel in de behuizing zit(met wat sporen van het inspuiten):
Afbeelding

Mijn excuses voor de wat vage omschrijving, ik weet eventjes niet hoe ik de aparte onderdelen moet benoemen :gek:

Gelukkig is nu het nare geluid verholpen, ik zal een keer de veer eruit halen en een nieuw rubber moeten plaatsen om het helemaal te verhelpen.

Cabrio achterklep met 3e remlicht vinden is me tot nu toe vies tegengevallen. Nog geen 2e hands kunnen vinden, dus deze zoektocht gaat nog eventjes verder.
Ik vind de algehele vering van de auto vrij losjes, totaal niet stug dus en overweeg om hier toch wat aan te doen.
Wellicht dat een schroefset uitkomst bied, ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk aan de auto veranderen maar een subtiele verlaging moet kunnen ;)

Afbeelding

Mocht iemand een cabrio achterklep met 3e remlicht zonder roest hebben liggen en/of een setje BMW Styling 24 velgen dan hou ik me aanbevolen :P

Johan1988

Bericht door Johan1988 » 16 mar 2015, 13:40

Leuke Bimmer, Stefan! :ja:
Ik hoop mijn compact volgend jaar in te kunnen wisselen voor een E46 cabrio :whistle:

Heb je al even met het dak open gereden? :+

Gr,
Johan

Ridley

Bericht door Ridley » 17 mar 2015, 18:39

Hoi Johan, bedankt! Ik kan een cabrio alleen maar aanraden! Een E46 cabrio moet ook echt dik zijn :amen:
Toevallig al een aantal keer met open dak gereden en dat is met een beetje mooi weer echt zeer relaxt :duim: Vandaag was het ook al super weer ervoor maar ik moet nog eventjes een achterruitje in me softtop zetten, dan kan de hardtop in de stalling.

Johan1988

Bericht door Johan1988 » 18 mar 2015, 16:10

Yw ;)

Dat kan ik mij voorstellen! Lijkt mij ook heerlijk om met dit zonnige weer zonder dak te rijden :driving:
Heb je er geen achterruit inzitten dan? Hoe dat zo?

Gr,
Johan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”