Klinkt als ....
Klinkt als ....
.... "tok".
Moeilijk te omschrijven maar wel wanneer het gaat optreden.
Als ik het stuur normaal naar links omtrek is er niets aan de hand maar trek ik deze wat verder, een flauwe bocht, dan hoor ik een soort van "tok" geluid aan de linkerkant voelbaar onder mijn linkervoet.
Als ik het stuur naar rechts draai heb ik nergens last van.
Nogmaals .... is de hoek naar links waarin ik moet sturen niet groot genoeg dan hoor ik niets.
Iemand en idee wat dit zou kunnen zijn of ook zoiets meegemaakt?
Mijn draagarmen zijn nog niet zo lang geleden vervangen.
Heb een afspraak voor a.s. maandag staan bij de specialist.
Alvast bedankt voor de hulp/antwoord.
Moeilijk te omschrijven maar wel wanneer het gaat optreden.
Als ik het stuur normaal naar links omtrek is er niets aan de hand maar trek ik deze wat verder, een flauwe bocht, dan hoor ik een soort van "tok" geluid aan de linkerkant voelbaar onder mijn linkervoet.
Als ik het stuur naar rechts draai heb ik nergens last van.
Nogmaals .... is de hoek naar links waarin ik moet sturen niet groot genoeg dan hoor ik niets.
Iemand en idee wat dit zou kunnen zijn of ook zoiets meegemaakt?
Mijn draagarmen zijn nog niet zo lang geleden vervangen.
Heb een afspraak voor a.s. maandag staan bij de specialist.
Alvast bedankt voor de hulp/antwoord.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Klinkt als ....
Ik heb dit probleem met het nieuwste model mini gehad. op een bepaalde stand van het stuur hoor je het. Het bleek een fusiekogel te zijn deze opnieuw ingevet en het probleem was (tijdelijk) opgelost
Bij mij hoorde je het geluid ook als je gewoon stilstond en dan het stuur draaide
Bij mij hoorde je het geluid ook als je gewoon stilstond en dan het stuur draaide
bmw 318 touring, bmw 2002L, bmw 3.0 csa
Re: Klinkt als ....
Het e.e.a. is nagekeken vandaag.
Alles blijkt in orde te zijn, geen rare fratsen of wat dan ook te vinden.
Geen problemen met de schokbrekers of de veren, niets met de stabilisatorstangen aan de hand, fuseekogels in orde.
Het enige was ze konden vinden was een speling in rubbers van de stabilisator, nr. 2
Of dit de oorzaak is weet ik niet maar deze zullen volgende week maandag vervangen gaan worden.
Wordt vervolgd.
Alles blijkt in orde te zijn, geen rare fratsen of wat dan ook te vinden.
Geen problemen met de schokbrekers of de veren, niets met de stabilisatorstangen aan de hand, fuseekogels in orde.
Het enige was ze konden vinden was een speling in rubbers van de stabilisator, nr. 2
Of dit de oorzaak is weet ik niet maar deze zullen volgende week maandag vervangen gaan worden.
Wordt vervolgd.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Klinkt als ....
Kan me niet voorstellen dat die rubbers een "tok" geluid veroorzaken.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Klinkt als ....
Om eerlijk te zijn heb ik daar ook moeite mee maar de rest bleek allemaal in orde te zijn.
De stang beweegt ook heel makkelijk in de rubbers moet ik zeggen, geen idee of dat normaal is.
De stang beweegt ook heel makkelijk in de rubbers moet ik zeggen, geen idee of dat normaal is.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 10 mar 2015, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Klinkt als ....
Voorste 2 banden heb ik laatst er nog vanaf gehaald en weer opgezet en later aangedraaid.
Vandaag nogmaals opgelet en bij een hoed van +45° hoor je het pas en onder je linkervoet, heel apart.
Vandaag nogmaals opgelet en bij een hoed van +45° hoor je het pas en onder je linkervoet, heel apart.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 10 mar 2015, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Klinkt als ....
Is het toplager van de veerpoot nog goed? die kan namelijk ook geluid gaan maken bij het draaien als deze aan zijn eind is.
Re: Klinkt als ....
Dat is een goede van je @streamline ......
Ik heb de middag vrijgenomen en zal samen met de specialist alles een beetje gaan nalopen en kijken of we eruit gaan komen: de rubbers vervangen van de stabi kosten weinig dus die laat ik toch automatisch maar doen.
Ik heb de middag vrijgenomen en zal samen met de specialist alles een beetje gaan nalopen en kijken of we eruit gaan komen: de rubbers vervangen van de stabi kosten weinig dus die laat ik toch automatisch maar doen.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Klinkt als ....
Even nog getest bij het stilstaan: stuur helemaal naar links en helemaal naar rechts, paar keer snel en afwisselend.
Helemaal niets, geen geluiden behalve die van de stuurbekrachtigingspomp die gewoon zijn werk doet.
Dus het moet iets zijn wat in beweging zit ..... of denk ik nu helemaal verkeerd?
Helemaal niets, geen geluiden behalve die van de stuurbekrachtigingspomp die gewoon zijn werk doet.
Dus het moet iets zijn wat in beweging zit ..... of denk ik nu helemaal verkeerd?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 29 jan 2013, 17:09
- Locatie: Arnhem
Re: Klinkt als ....
had ik ook maar sinds ik mijn hydrolagers vervangen heb geen last meer van gehad,
geen idee of je daar wat aan hebt
geen idee of je daar wat aan hebt
Re: Klinkt als ....
Hydro wat?
Draagarmrubbers?
Draagarmrubbers?
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: Klinkt als ....
Ja dat zijn de draagarmrubbers.
Re: Klinkt als ....
Dan zullen we die ook extra gaan controleren
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Klinkt als ....
Gisteren in de garage alles nagelopen samen met de Specialist.
Alles zat goed vast, niets maakte geluid, geen speling hier en daar of andere rare fratsen, alles was gewoon in orde behalve ...... de 2 rubbers van de stabilisatorstang, nr. 2 van de foto.
Beide rubbers vervangen en toen een rondje gereden op een weg met veel bochten en rotondes.
Geloof het of niet maar het geluid is weg, geen "tok" meer bij het sturen naar links.
Zal het kunnen dat door de speling die de stang had tussen de beide rubbers in onderdeel nr. 5 misschien dat soort geluid maakte?
Hij heeft voor de zekerheid beide nieuwe draagarmen nog even nagekeken of deze goed vast zaten (1 moer een paar slagen losgedraaid, ingespoten met een goedje en toen weer vastgezet).
Alles zat goed vast, niets maakte geluid, geen speling hier en daar of andere rare fratsen, alles was gewoon in orde behalve ...... de 2 rubbers van de stabilisatorstang, nr. 2 van de foto.
Beide rubbers vervangen en toen een rondje gereden op een weg met veel bochten en rotondes.
Geloof het of niet maar het geluid is weg, geen "tok" meer bij het sturen naar links.
Zal het kunnen dat door de speling die de stang had tussen de beide rubbers in onderdeel nr. 5 misschien dat soort geluid maakte?
Hij heeft voor de zekerheid beide nieuwe draagarmen nog even nagekeken of deze goed vast zaten (1 moer een paar slagen losgedraaid, ingespoten met een goedje en toen weer vastgezet).
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat