Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz
- 1105BMW1er
Re: Daan's BMW 116i F20 M Saphirschwarz
Ja ik heb vandaag wat rond gebeld en de auto gaat gewrapt worden. Kleur moet nog bepaald worden maar waarschijnlijk een uit de M3 reeks van deze tijd of iets wat daarop lijkt. Sowieso een metallic.
Nee wassen met de borstel van de wasbox gebeurt hier niet. Het volgende is 2 weken terug al aangeschaft:
1 100094 Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
1 101038 Born to be Mild shampoo - 500ml
1 101132 Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
1 101231 Chenille Wash Mitt
1 101684 Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
1 101721 Fantastic Fur - 3 pack
1 101931 Blue Velvet wax panel pot - 30ml
1 102134 Imperial Wheel Cleaner concentraat - 1000ml
1 102138 Crystal Glass Cleaner - 500ml
1 100902 Spray and Wipe - 473ml
Geen zorgen, ook met wassen wordt het met liefde gedaan Daarnaast had ik nog het een en ander liggen van vorige auto's, detailborstels, velgborstel, extra handdoeken, etc. etc.
M Performance pedalen zijn besteld & het M Performance Sleuteletuitje
Nee wassen met de borstel van de wasbox gebeurt hier niet. Het volgende is 2 weken terug al aangeschaft:
1 100094 Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
1 101038 Born to be Mild shampoo - 500ml
1 101132 Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
1 101231 Chenille Wash Mitt
1 101684 Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
1 101721 Fantastic Fur - 3 pack
1 101931 Blue Velvet wax panel pot - 30ml
1 102134 Imperial Wheel Cleaner concentraat - 1000ml
1 102138 Crystal Glass Cleaner - 500ml
1 100902 Spray and Wipe - 473ml
Geen zorgen, ook met wassen wordt het met liefde gedaan Daarnaast had ik nog het een en ander liggen van vorige auto's, detailborstels, velgborstel, extra handdoeken, etc. etc.
M Performance pedalen zijn besteld & het M Performance Sleuteletuitje
- 1105BMW1er
Vandaag nog een update:
M Performance aluminium pedalen gemonteerd. Het is niet een makkelijke klus, je moet namelijk echt boren in de pedalen en zorgen dus ook dat het recht zit
Het is goed gelukt en ze zitten erop. Resultaat:
De volgende update wordt de verlaging met Eibach Pro veren. Dit zal (als de levering op tijd is) dit weekend gebeuren. Ik zal daar ook een DIY van maken.
Tot snel!
M Performance aluminium pedalen gemonteerd. Het is niet een makkelijke klus, je moet namelijk echt boren in de pedalen en zorgen dus ook dat het recht zit
Het is goed gelukt en ze zitten erop. Resultaat:
De volgende update wordt de verlaging met Eibach Pro veren. Dit zal (als de levering op tijd is) dit weekend gebeuren. Ik zal daar ook een DIY van maken.
Tot snel!
Heel erg netjes hoor.
- 1105BMW1er
Thanks Paul! Ben er zelf ook heel blij mee. De veren zijn vandaag binnengekomen en zullen morgen onder de auto gezet worden. Ik heb even overlegd met de garage maar dit is niet goed zelf te doen en zal hier dus ook geen DIY van maken. Foto's zullen uiteraard wel langskomen
Ik ga morgen de ramen laten tinten.
Ben erg benieuwd naar de veren. Zie graag fotos, maar ben eigenlijk nog benieuwder naar de veranderde rijeigenschappen met de veren.
Ik wil niet verlagen maar misschien ben ik overtuigd na je fotos en ervaring. Ik vind het standaard m onderstel super en wil dat eigenlijk niet verpesten dus graag een update zodra de veren er onder zitten.
Groet,
Paul
Ben erg benieuwd naar de veren. Zie graag fotos, maar ben eigenlijk nog benieuwder naar de veranderde rijeigenschappen met de veren.
Ik wil niet verlagen maar misschien ben ik overtuigd na je fotos en ervaring. Ik vind het standaard m onderstel super en wil dat eigenlijk niet verpesten dus graag een update zodra de veren er onder zitten.
Groet,
Paul
- 1105BMW1er
Ja ben benieuwd. Voor mag je maar zoveel procent doen he, let daar op gezien politie je dus een bekeuring kan geven daarvoor en je dwingen je folie eraf te halen.
Vanaf je B-stijl mag je plakken wat je wilt. Ik heb zelf voor voor maximaal toelaatbaar gekozen en achter origineel BMW verduistering.
Ik zal zaterdag de foto's uploaden en vertellen hoe het rijdt. De veren van Eibach schijnen de rijeigenschappen te moeten verbeteren en comfort te verhogen, laat het zo zijn en ik ben blij
Vanaf je B-stijl mag je plakken wat je wilt. Ik heb zelf voor voor maximaal toelaatbaar gekozen en achter origineel BMW verduistering.
Ik zal zaterdag de foto's uploaden en vertellen hoe het rijdt. De veren van Eibach schijnen de rijeigenschappen te moeten verbeteren en comfort te verhogen, laat het zo zijn en ik ben blij
Ja ik ben bekend met de wetgeving. Mijn plannen vanmorgen gewijzigd bij het afgeven van de auto vor het tinten.
Achterruit wordt lekker donker. 20% lichtdoorlatend.
Ik heb de legale folie voor de voorruit gezien en dit is vrij licht. De volgende donkerdere tint is echt donker en dan zie je het verschil goed tussen de ruiten voor en de ruiten achterin en ik wil juist dat de zijkant 1 geheel vormt. Ik heb ds voor de lichte legale tint voor de gehele zijkant gekozen. Als je dit aan beide kanten hebt is dit al redelijk verduisterend en niet te donker. Misschien iets lichter dan ik op de achterruiten wil, maar eenheid vind ik belangrijker. Op een zwarte auto had ik alles donker gedaan, maar op blauw vind ik dat anders.
Als jouw veren echt cofortabeler zijn dan hoor ik het graag want dan denk ik dat het toch verlagen wordt. Mocht je een keer op een meeting komen of toevallig in de buurt wonen dan wil ik wel eens zien hoe deze vering is. Hoeveel ga je met dee veren eigenlijk omlaag i.c.m. met het M onderstel? En wat kost het ongeveer?
Heb zelf eerder met KW schroefset gereden en dat was best stug :-)
Achterruit wordt lekker donker. 20% lichtdoorlatend.
Ik heb de legale folie voor de voorruit gezien en dit is vrij licht. De volgende donkerdere tint is echt donker en dan zie je het verschil goed tussen de ruiten voor en de ruiten achterin en ik wil juist dat de zijkant 1 geheel vormt. Ik heb ds voor de lichte legale tint voor de gehele zijkant gekozen. Als je dit aan beide kanten hebt is dit al redelijk verduisterend en niet te donker. Misschien iets lichter dan ik op de achterruiten wil, maar eenheid vind ik belangrijker. Op een zwarte auto had ik alles donker gedaan, maar op blauw vind ik dat anders.
Als jouw veren echt cofortabeler zijn dan hoor ik het graag want dan denk ik dat het toch verlagen wordt. Mocht je een keer op een meeting komen of toevallig in de buurt wonen dan wil ik wel eens zien hoe deze vering is. Hoeveel ga je met dee veren eigenlijk omlaag i.c.m. met het M onderstel? En wat kost het ongeveer?
Heb zelf eerder met KW schroefset gereden en dat was best stug :-)
- 1105BMW1er
Verlagen met Eibach veren raad ik echt iedereen aan. Rijgedrag echt aanzienlijk beter en look eveneens. Al mis ik toch echt nu wel een 18 of 19'' wiel onder de Bimmer.
Qua rijgedrag boek je de meeste winst De auto voelt nu echt een stuk zekerder aan in de bochten en qua comfort lever je niets in. De vinden hebben meer spoelen (Eibach) maar zijn korter.
Avant autoservice te Noordwijk heeft echt super werk geleverd, vakkundig en zeer secuur
Ik heb wat kiekjes genomen:
Voor:
Na:
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=EesuFxBo3kQ
Volgende stap zal het wrappen zijn, meer daarover binnenkort
Qua rijgedrag boek je de meeste winst De auto voelt nu echt een stuk zekerder aan in de bochten en qua comfort lever je niets in. De vinden hebben meer spoelen (Eibach) maar zijn korter.
Avant autoservice te Noordwijk heeft echt super werk geleverd, vakkundig en zeer secuur
Ik heb wat kiekjes genomen:
Voor:
Na:
VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=EesuFxBo3kQ
Volgende stap zal het wrappen zijn, meer daarover binnenkort
Echt super. Precies goed deze hoogte. Lijkt wel meer dan 2.5/3 cm moet ik zeggen.
Is de auto echt niet stugger geworden? Als ik dit zo zie dan ga ik echt twijfelen het ook te doen. Eerst de 18 inch er maar eens onder straks. Ik zal dit weekend ook even fotos van het tinten maken. Ben erg blij met het resultaat.
Wat voor velgen zit je aan te denken?
Is de auto echt niet stugger geworden? Als ik dit zo zie dan ga ik echt twijfelen het ook te doen. Eerst de 18 inch er maar eens onder straks. Ik zal dit weekend ook even fotos van het tinten maken. Ben erg blij met het resultaat.
Wat voor velgen zit je aan te denken?
- 1105BMW1er
Ja het was idd meer dan dat ik dacht, maar wel beter. Stugger mwa ja iets maar de winst mbt rijgedrag is vele maler groter dan het verlies in comfort. Het is nog geen mini maar zit tussen std onderstel en mini gevoel in.
Je mag een keer rijden en komen kijken ik woon regio Leiden.
Je mag een keer rijden en komen kijken ik woon regio Leiden.
Het ziet er gewoon goed uit. Ik ben vooral benieuwd naar je ervaring met 18 inch en deze verlaging. Ik heb net de 18 inch zomerwielen gemonteerd en dat is echt een bak stugger dan de 17 inch die ik eronder had.
Das lang geleden dat in m'n Bimmer zo heb gezien
Ook in het zwart blijft het een erg mooie BMW
Ook in het zwart blijft het een erg mooie BMW
Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl
Welkom, het is een mooie 1-serie.
- 1105BMW1er
Thanks @Edje haha ja en volgende week zullen we toch weer afscheid moeten nemen van de kleur...hij wordt namelijk Satin White Aluminium :D
Maandag gaat hij naar de wrapper en vrijdag waarschijnlijk klaar
Om een idee te krijgen van de kleur:
https://www.youtube.com/watch?v=OVbTbvZUzvs
P.s. wat vinden jullie qua dak, zwart glans wrappen of helemaal niet? En zo ja spoiler meenemen of daar stoppen?
Maandag gaat hij naar de wrapper en vrijdag waarschijnlijk klaar
Om een idee te krijgen van de kleur:
https://www.youtube.com/watch?v=OVbTbvZUzvs
P.s. wat vinden jullie qua dak, zwart glans wrappen of helemaal niet? En zo ja spoiler meenemen of daar stoppen?
- 1105BMW1er
Vandaag op en neer naar Maxi Performance. Werken zeer netjes en nemen ook wel de tijd voor je, al is het monteren van de uitlaat een klusje van 30 min (1 zijde, geen bumper aanpassingen).
Wat hebben we gedaan: Einddemper vervangen voor een Low Sound variant van Maxi Performance en het sierstuk vervangen voor een schuin exemplaar van 76mm (i.p.v. 70mm origineel)
Resultaat:
Over 2 weken zal ik met een GoPro een video maken van het geluid. De uitlaat is nu namelijk nog te nieuw en moet nog ingereden worden. Daarna zal het geluid het beste tot zijn recht komen.
Next step: Wrappen in Satin White Aluminium (week van 16 maart)
Wat hebben we gedaan: Einddemper vervangen voor een Low Sound variant van Maxi Performance en het sierstuk vervangen voor een schuin exemplaar van 76mm (i.p.v. 70mm origineel)
Resultaat:
Over 2 weken zal ik met een GoPro een video maken van het geluid. De uitlaat is nu namelijk nog te nieuw en moet nog ingereden worden. Daarna zal het geluid het beste tot zijn recht komen.
Next step: Wrappen in Satin White Aluminium (week van 16 maart)