Verbruik E61
-
Re: Verbruik E61
Ik heb laatst mijn 530d vol getankt. Ben van Enschede naar Rotterdam gereden, toen Amsterdam en Utrecht en toen weer Enschede.
Bijna alles snelweg.
Toen ik in Enschede was kon ik nog ongeveer 650km rijden.
Maar toen ik eenmaal door Enschede reed raakte ik op een afstand van circa 2 kilometer 100+kilometer kwijt op mijn nog te af te leggen afstand via de bc.
Wil hiermee aangeven dat idd snelweg of bbk een wereld van verschil is.
Als ik snelweg had blijven rijden had ik vermoedelijk de 1100km op een tank wel gehaald.
Bijna alles snelweg.
Toen ik in Enschede was kon ik nog ongeveer 650km rijden.
Maar toen ik eenmaal door Enschede reed raakte ik op een afstand van circa 2 kilometer 100+kilometer kwijt op mijn nog te af te leggen afstand via de bc.
Wil hiermee aangeven dat idd snelweg of bbk een wereld van verschil is.
Als ik snelweg had blijven rijden had ik vermoedelijk de 1100km op een tank wel gehaald.
Voila. ik heb een uitstap naar Parijs gedaan zoals gevraagd (was gepland ) en heb met 3/4 van het tank 700 km gedaan.
Nu, stads gebruik is 11.8 en doe ik 450km stad.
Dit is toch heel veel .. X6 verbruikt zelfs niet zoveel heb ik gehoord.
Kan het zijn dat er iets defect is ?
Nu, stads gebruik is 11.8 en doe ik 450km stad.
Dit is toch heel veel .. X6 verbruikt zelfs niet zoveel heb ik gehoord.
Kan het zijn dat er iets defect is ?
Verbruik vind ik vrij normaal hoor! Mijne doet ook zoiets (525d) Als ik aleen maar stad rij.
Op de snelweg zoals gezegd makkelijk 1000 km op een tank!
Op de snelweg zoals gezegd makkelijk 1000 km op een tank!
-
Wil je 1000 km rijden en je rijdt hem op 5 liter na leeg moet je al bijna 1 op 16 rijden... Ik heb het nooit zo actief bijgehouden maar volgens mij ga ik dat niet halen. Ja achter een vrachtwagen met 80 of max 100 misschien de hele weg, maar dan nog..
Wij zijn afgelopen wintersport vanuit Oldenzaal vertrokken naar Serfaus Ladis Fiss in Tirol, en onze e60 doet dan met gemak 1100+ km op een volle tank, de gehele weg op de cruise control 140 of 150km/h.
In de gewone woon werk situatie waarin de verhouding ongeveer 50/50 bij 27k tot 30k aan km per jaar is het verbruik ongeveer 1 op 15. Ik vindt 450km in de stad wel aan de behoorlijk ruime kant.. Volgens mij kan dit zuiniger, je rijstijl kan er natuurlijk wel veel mee te maken hebben.
Hoe lang jij met de auto, zijn het 5 min ritten of langere ritten ? Wordt de auto wel warm, m.a.w. komt de motor op temperatuur? een koude motor verbruikt namelijk aanzienlijk meer brandstof dan een warme motor.
In de gewone woon werk situatie waarin de verhouding ongeveer 50/50 bij 27k tot 30k aan km per jaar is het verbruik ongeveer 1 op 15. Ik vindt 450km in de stad wel aan de behoorlijk ruime kant.. Volgens mij kan dit zuiniger, je rijstijl kan er natuurlijk wel veel mee te maken hebben.
Hoe lang jij met de auto, zijn het 5 min ritten of langere ritten ? Wordt de auto wel warm, m.a.w. komt de motor op temperatuur? een koude motor verbruikt namelijk aanzienlijk meer brandstof dan een warme motor.
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Mijn gebruik is gemiddeld 1 op 10.6
Ik heb een iets te zware voet geloof ik... En ik rijd ook aardig wat korte stukjes naast m'n woon-werkverkeer.
Ik heb een iets te zware voet geloof ik... En ik rijd ook aardig wat korte stukjes naast m'n woon-werkverkeer.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Is me opgevallen met de funfer, of je nou 120 of 150 rijd, dat scheelt haast niks! Die 1000 km op een volle tank en dan alee maar snelweg haal ik echt!
In de stad een heel anders verhaal! Dan keldert het naar 1 op 7!
In de stad een heel anders verhaal! Dan keldert het naar 1 op 7!
-
Op wat voor een banden/velgen rijdt je Apexis? Dat maakt enorm uit in het verbruik. Zelf reed ik op 16" 225 breed Michelin Primacy HP gemakkelijk 1:17
Nu sta ik op Uniroyal Rainsport 3 18" 245 breed en nu is het verbruik 1:14.
Nu sta ik op Uniroyal Rainsport 3 18" 245 breed en nu is het verbruik 1:14.
Ik heb de wagen sinds januari. Ik heb deze gered van Charleroi. Die mannen in den Turkse garage hadden er mee geknoeid. Hoe dan ook ik heb deze in orde gekregen (zie intro topic voor meer info) .
Ik weet niet of het belangrijk is maar de roetfilter is uitgehaald voor een of andere reden door de vorige eigenaar
.
Ja ik geef toe meestal zijn het korte ritten (~15km)...
Ik heb 17inch velgen 245* 50
Zal het daar aan liggen denkt u?
Ik dacht al direct aan Luchtmassameter defect maar idrive zegt da alles normaal is... :/
PS: Ik heb een product ingegooid voor injector cleaning en ondertussen ben ik aan 11.9l / 100km geraakt .
Mijn rijstijl is niet te agressief omdat het uiteindelijk mijn portemonee raakt. In DS mode raak ik enkel als ik de reflex krijg om van versnelling te veranderen lol.
Die pijl schiet idere keer naar 20l ...
Ik weet niet of het belangrijk is maar de roetfilter is uitgehaald voor een of andere reden door de vorige eigenaar
.
Ja ik geef toe meestal zijn het korte ritten (~15km)...
Ik heb 17inch velgen 245* 50
Zal het daar aan liggen denkt u?
Ik dacht al direct aan Luchtmassameter defect maar idrive zegt da alles normaal is... :/
PS: Ik heb een product ingegooid voor injector cleaning en ondertussen ben ik aan 11.9l / 100km geraakt .
Mijn rijstijl is niet te agressief omdat het uiteindelijk mijn portemonee raakt. In DS mode raak ik enkel als ik de reflex krijg om van versnelling te veranderen lol.
Die pijl schiet idere keer naar 20l ...
Heb ondertussen nog 2 tankbeurten berekend:
1 op 11.2
1 op 10.6
Nu al twee keer op 1 op 10.6 uitgekomen.
1 op 11.2
1 op 10.6
Laatst gewijzigd door Degids op 27 mar 2015, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Showroom:
hoe ziet je km verdeling eruit? 1op10.6 bij alleen stadsverkeer is niet slecht namelijk. Ben benieuwdDegids schreef:Heb ondertussen nog 2 tankbeurten berekent:
1 op 11.2
1 op 10.6
Mvg,
Vincent
Nee, ik vrees dat het toch veel snelweg km's zijn...
Maar ook daar heb ik gewoon een te zware voet. Ik wil gewoon altijd te snel optrekken en dat kost volgens mij nog het meeste.
Maar ook daar heb ik gewoon een te zware voet. Ik wil gewoon altijd te snel optrekken en dat kost volgens mij nog het meeste.
Showroom:
Het verbruik valt me echt vies tegen
Natuurlijk had ik gehoord dat de E60 redelijk wat lust aan Diesel, maar ik dacht dat het uiteindelijk wel mee zou vallen. Volgens opgave en ervaringen op fora zou mijn vorige Audi ook niet hoger komen dan 1/17. Daar reed ik gemiddeld 1/20,2 mee. En heus niet alles even.. euh.. netjes Dus daarom dacht ik dat als ik beetje normaal zou rijden 1:16 wel te halen zou moeten zijn.
Ik zat vandaag op mijn 1e rit, allemaal 80-100Km/u wegen, waarbij het overal erg rustig was, dus veel CC kunnen gebruiken op 1/12.6
Nou scheelt het rij(s)genot enorm, maar als dit zo blijft heb ik thuis wat uit te leggen
Natuurlijk had ik gehoord dat de E60 redelijk wat lust aan Diesel, maar ik dacht dat het uiteindelijk wel mee zou vallen. Volgens opgave en ervaringen op fora zou mijn vorige Audi ook niet hoger komen dan 1/17. Daar reed ik gemiddeld 1/20,2 mee. En heus niet alles even.. euh.. netjes Dus daarom dacht ik dat als ik beetje normaal zou rijden 1:16 wel te halen zou moeten zijn.
Ik zat vandaag op mijn 1e rit, allemaal 80-100Km/u wegen, waarbij het overal erg rustig was, dus veel CC kunnen gebruiken op 1/12.6
Nou scheelt het rij(s)genot enorm, maar als dit zo blijft heb ik thuis wat uit te leggen
116i
525dA E60
320iA E91
320iA F30
316iA F31
535da F11 (huidig)
525dA E60
320iA E91
320iA F30
316iA F31
535da F11 (huidig)
- RyanAtwood
Ik doe met mijn E61 535d gemiddeld 1:13,5 dus er is nog hoop zullen we maar zeggen
Zou zeggen dat jouw verbruik iig wel beter moet kunnen ja
Zou zeggen dat jouw verbruik iig wel beter moet kunnen ja
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Mijn pre-LCI 525d uit 2007 heeft ook een hoog verbruik bij gebruik in stadsverkeer. Bij gemiddelde snelheid van 38km/u doet hij ongeveer 1 op 11. Op de snelweg haal ik 1 op 14 maar dat zou nog beter kunnen als ik eens een echt lange snelweg rit zou gaan maken.
Als mijn vrouw rijdt dan dan haalt ze de 1 op 10 niet en komen ook de meeste bekeuringen binnen...
Als mijn vrouw rijdt dan dan haalt ze de 1 op 10 niet en komen ook de meeste bekeuringen binnen...