E60 leest niet alle MP3 bestanden
E60 leest niet alle MP3 bestanden
Hallo,
Ik heb een klein probleempje met het afspelen van bepaalde MP3 bestanden. M'n auto speelt namelijk een paar nummers wel af, maar slaat de meeste nummers over. Ik heb meerdere malen data-CD's gebrand, zonder succes. Het gebeurt trouwens in zowel de CD- als de DVD-lade. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Gaat trouwens om een E60 met grootbeeld navi en HiFi professional, weet niet of het invloed heeft of niet.
Groeten Eeuwe
Ik heb een klein probleempje met het afspelen van bepaalde MP3 bestanden. M'n auto speelt namelijk een paar nummers wel af, maar slaat de meeste nummers over. Ik heb meerdere malen data-CD's gebrand, zonder succes. Het gebeurt trouwens in zowel de CD- als de DVD-lade. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Gaat trouwens om een E60 met grootbeeld navi en HiFi professional, weet niet of het invloed heeft of niet.
Groeten Eeuwe
Fryslân | Mégane dCi GT-Line | E36 320i Coupé
Re: E60 leest niet alle MP3 bestanden
Je hebt met 2 cd lades een zogenaamd CCC systeem. Indien geprogrammeerd speelt deze gewoon mp3 bestanden af.
Langzaam branden kan helpen. Of wellicht even googlen wat de maximale bitrate is die een CCC unit aankan.
Leest hij voor de rest wel alles zoals je navi zonder problemen? Het wil wel eens voorkomen dat deze units sneuvelen.
Langzaam branden kan helpen. Of wellicht even googlen wat de maximale bitrate is die een CCC unit aankan.
Leest hij voor de rest wel alles zoals je navi zonder problemen? Het wil wel eens voorkomen dat deze units sneuvelen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Bedankt voor de reactie! Het vreemde is dat hij een deel wel en een deel niet afspeelt. Heb inmiddels meerdere malen mp3-CD's, maar ook mp3-DVD's gebrand en kom tot de conclusie dat het telkens dezelfde nummers zijn die hij weigert en wel afspeelt. Kan het misschien zijn dat het een niet-ondersteund mp3-bestand is? Dacht dat een mp3-bestandje ook echt een mp3-bestandje was, maar heb het idee dat daar blijkbaar toch wat onderscheid in zit.
Groeten
Groeten
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 mar 2015, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Beste, wellicht eens kijken naar de bitrate van je mp3 bestanden. Even Google gebruiken om te kijken wat je systeem kan hebben want dat weet ik zo ook niet.
Het zou ook nog kunnen dan je cd lezer defect is. Anders eens op een zo laag mogelijke snelheid je cd branden zonder mapjes aan te maken met je mp3's
Het zou ook nog kunnen dan je cd lezer defect is. Anders eens op een zo laag mogelijke snelheid je cd branden zonder mapjes aan te maken met je mp3's
Staan er ook niet per ongeluk .flac nummers tussen je muziek bestanden? Die worden steeds meer aangeboden op internet en op bijvoorbeeld een windows computer kun je het verschil niet 123 zien aan het icoontje....
Loop je muziek eens na om te kijken wat de opbouw is. Zijn veel converters om heel je bestand in gelijk formaat en volume te krijgen.
Loop je muziek eens na om te kijken wat de opbouw is. Zijn veel converters om heel je bestand in gelijk formaat en volume te krijgen.
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
Het zijn allemaal mp3 bestanden, zonder mappen, op 4x speed gebrand. Precies dezelfde nummers worden zowel niet in de CD-lade als in de DVD-lade gelezen. Ik ga nog even proberen om opnieuw een DVD te branden op 1x speed, maar ik vermoed dat het in de bestanden zelf zit. Van de bitrate is een goede, daar ga ik ook even naar kijken.
Ben er uit, de auto leest eigenlijk alleen maar 128kbps en 320kbps bestanden. Ook in de E61 LCI van een maatje van me las 'ie ze niet. Het kostte een aantal uur en tientallen CD's/DVD's, maar het mysterie is rond.
De bitrate dus. Fijn om dat te weten, dan hebben we dat ook weer helder op het forum hier.
Maar echt alleen 128 en 320? Niets daartussen en ook geen variabele bitrate (vbr)?
Moet echt een GROM Audio module komen, dat staat nu vast. Moet alleen moeder de vrouw nog overtuigen...
Moet echt een GROM Audio module komen, dat staat nu vast. Moet alleen moeder de vrouw nog overtuigen...
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Bij mij leest de DVD speler alle bitrates 96-320 kbps (lager nog niet getest) behalve VBR. De cd-wisselaar kan geen mp3 lezen.
F10 N57N
Ik kan met mijn DVD speler alleen navigatie DVD's gebruiken. Voor de rest lust de DVD speler helemaal niets.
Showroom:
Is dat niet het verhaal dat je je gewone "CD-speler" kan laten coderen naar een DVD met mp3 mogelijkheden?
Groetjes, Bjorn
Nee, met coderen kun je veel, maar je kunt geen CD speler omtoveren tot DVD speler..
Ik heb twee optische drives, de bovenste is een CD speler voor muziek, die ook Mp3 geschikt gemaakt kan worden met coderen.
De onderste drive is een DVD speler die (bij mij in elk geval) alleen maar navigatie DVD's lust en alle andere dingen niet snapt.
Ik heb twee optische drives, de bovenste is een CD speler voor muziek, die ook Mp3 geschikt gemaakt kan worden met coderen.
De onderste drive is een DVD speler die (bij mij in elk geval) alleen maar navigatie DVD's lust en alle andere dingen niet snapt.
Showroom:
mijn cd lust geen mp3 maar mijn dvd net wel.
ik maak gewoon dvd vol muziek.
ik maak gewoon dvd vol muziek.
Ik heb dit ook... Soms stop hij halverwege het nummer en gaat door naar de volgende. Een andere keer speelt hij ze wel netjes af.... irritant..
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.