OEM PDC

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
freddy

Re: OEM PDC

Bericht door freddy » 19 aug 2008, 07:57

weet iemand toevalig ook waar het computer kastje van oem pdc weg gewerkt zit ?

persoonlijk wil ik graag van pdc af en het gehele uitbouwen vandaar.

kan alleen het kastje niet vinden waar het ingebouwd zit.

bm-appie

Bericht door bm-appie » 19 aug 2008, 11:40

Bocca schreef:Ik denk dat de sensors wel zullen passen, maar zoals ik eerder al aangaf, ze zijn wel iets kleiner waardoor je ze op de een of andere manier moet 'klemmen'. Maar persoonlijk denk ik dat mijn setje niet geschikt is om in een m-tech bumper te zetten, mijn verwachting is dat dit er alles behalve origineel uit zal zien. De sensors zelf zien er nogal goedkoop hoogglans plastic uit, ik denk dat dit erg gaat opvallen wanneer je ze op een bumper monteert. In de bumperstrip van de toering valt het gelukkig wel mee.

Zelf denk ik dat je naar het setje van Waeco moet gaan kijken, te koop bij Conrad.nl en ook bij Auto Electra in Delft en Naaldwijk. Deze kost echter 200,-. Maar de sensors passen beter (In mijn bumprstrip), zijn geschikt voor auto's met trekhaak en zijn een stuk kwalitatiever dan mijn setje. Daarnaast zien de sensor er een stuk originele uit.

Wellicht dat je bij de aankoop ook rekening moet houden of de sensors overspuitbaar zijn...
Oke duidelijk verhaald, bedankt. Misschien een leuk idee om die van Freddy over te nemen aangezien hij van zijn pdc af wil.....

freddy

Bericht door freddy » 19 aug 2008, 15:34

freddy schreef:weet iemand toevalig ook waar het computer kastje van oem pdc weg gewerkt zit ?

HET schijnt dat dit computertje PDC achter dashboard kastje zit en luidsprekertje schuin links onder stuur

Bocca

Bericht door Bocca » 19 aug 2008, 18:25

Bij de Touring zit hij in de kofferbak. Vlak achter de achterbank zit nog een holle ruimte waar je bij kan komen door de bak boven het reserve wiel weg te halen, je kan dan 2 plastic moertjes losschroeven en de afdek plaat dan een stuk optillen. Je heb daar precies ruimte voor een stuk of 3 modules. Luidspreker weet ik je niet te vertellen.

Ik weet trouwens niet hoe het bij de sedan uit ziet...
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

Bocca

Bericht door Bocca » 19 aug 2008, 18:27

freddy schreef:
freddy schreef:weet iemand toevalig ook waar het computer kastje van oem pdc weg gewerkt zit ?

HET schijnt dat dit computertje PDC achter dashboard kastje zit en luidsprekertje schuin links onder stuur
Luidspreker schuin linksvoor is toch voor de originele telefoon.. of gaat dat over de radio speakers?
In iedergeval wel een mooie plek om hem in te bouwen. Echter wel veel gedoe met kabels trekken.

AnCo

Bericht door AnCo » 19 aug 2008, 20:54

bm-appie schreef:Iemand ervaring met een aftermarket PDC setje en een M-tech 2 achterbumper (coupe)?

Dan zitten de sensoren namelijk niet in een strip maar in de bumper zelf. Ik wil binnenkort zo'n bumper aanschaffen en zit te twijfelen of ik de bumper met of zonder gaatjes moet nemen.
Liever MET gaatjes natuurlijk....maar welke set past daar nu bij gezien de maat van de gaten/sensoren.

Iemand die hier iets over kan vertellen?

bm-appie
Hey Appy, misschien heb je hier wat aan: http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=30&t=1737
Mijn voorkuur gaat altijd uit naar orgineel BMW. Maar vanwege het enorme prijs verschil heb ik hier een uitzondering gemaakt. Ik heb gekozen voor het merk Parkmatic. De inbouw is simpel en het systeem functioneert uitstekend.

Bocca

Bericht door Bocca » 19 aug 2008, 21:35

Ziet er goed uit. Zou ik ook voor gaan als ik jou was.
Tja, en waar je het display laat, en of je er een met display neemt is zou keuze.

AnCo

Bericht door AnCo » 20 aug 2008, 16:51

Welkom Marc 320d, strakke wagen, veel plezier op het forum EN met de wagen.

bm-appie

Bericht door bm-appie » 21 aug 2008, 20:25

AnCo schreef:
bm-appie schreef:Iemand ervaring met een aftermarket PDC setje en een M-tech 2 achterbumper (coupe)?

Dan zitten de sensoren namelijk niet in een strip maar in de bumper zelf. Ik wil binnenkort zo'n bumper aanschaffen en zit te twijfelen of ik de bumper met of zonder gaatjes moet nemen.
Liever MET gaatjes natuurlijk....maar welke set past daar nu bij gezien de maat van de gaten/sensoren.

Iemand die hier iets over kan vertellen?

bm-appie
Hey Appy, misschien heb je hier wat aan: http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=30&t=1737
Mijn voorkuur gaat altijd uit naar orgineel BMW. Maar vanwege het enorme prijs verschil heb ik hier een uitzondering gemaakt. Ik heb gekozen voor het merk Parkmatic. De inbouw is simpel en het systeem functioneert uitstekend.
Oke bedankt voor de tip. Waar heb jij de set besteld? En ik neem aan dat je zelf gaten in de bumperstrip hebt gemaakt? Ik moet namelijk de perfecte maat sensoren hebben voor de originele gaten die in de bumper zitten. Helaas dus geen strip die je een keer kunt vervangen als het niet goed gaat.....

Maar zeker een goede optie, ben ik het helemaal met je eens.

AnCo

Bericht door AnCo » 22 aug 2008, 22:31

bm-appie schreef: Oke bedankt voor de tip. Waar heb jij de set besteld? En ik neem aan dat je zelf gaten in de bumperstrip hebt gemaakt? Ik moet namelijk de perfecte maat sensoren hebben voor de originele gaten die in de bumper zitten. Helaas dus geen strip die je een keer kunt vervangen als het niet goed gaat.....
Maar zeker een goede optie, ben ik het helemaal met je eens.
bij http://www.parkmatic.nl/index.html

Ik begrijp van jou dat er al gaten in zitten. In dat geval zou ik eerst informeren wat de Ø van de sensoren is.

Marvin 328iT

Bericht door Marvin 328iT » 23 aug 2008, 15:26

Er bestaat ook een PDC die werkt dmv een strip die je aan de binnenzijde van je bumper moet plakken, hoef je geen gaten te boren oid.
Ding schijnt erg goed te werken...zoek maar eens op EPS en parkeersensor oid.

setje is vanaf +/- 140,- euro

gr.
Marvin

Mars

Bericht door Mars » 26 sep 2008, 23:05

Hallo,

Ik ben ook van plan om pdc in te gaan bouwen in mijn e46, geen oem set, maar gewoon een 'goedkope' aftermarkt set.

Wel wil ik gebruik maken van een originele pdc strip voor in de bumper (sedan, 1999). Kan iemand mij vertellen wat de diameter van de originele sensors is? De set die ik op het oog heb heeft sensors met een inbouw diameter van 22 mm, en een totale diameter van 25 mm.

Gaat dit goed passen in de originele strip, of zou ik dan nog één en ander moeten modificeren om het passend te maken?

Groeten,

Mars

Mario TT

Bericht door Mario TT » 27 sep 2008, 09:40

ik heb gister bij de dealer een pdc strip besteld, kost 25 euro voor een 320d sedan uit 99. zit rechts van het reserve wiel een rubberen dop die kan je eruit trekken en daardoor de kabels trekken. rechts bij de accu zit de draadboom die uit de kofferklep komt
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

BMWish

Re: OEM PDC/achterbumper e46

Bericht door BMWish » 09 nov 2008, 09:12

Kijk maar eens bij achterbumper E46 :D Daar heb ik staan(met pic's) hoe ik in een OEM bumper van een E46 sedan 316 Fl de aftermarket PDC's van Lifetime(gelijk aan die van Conrad) heb ingebouwd.
Als je een dichte bumper hebt is het kopen van een PDC strip voldoende want de sensoren passen fantastisch mooi in de strip en worden door deze strip op zijn plek gehouden. Wel moet je achter de strip met de bijgeleverde boor 4 gaten maken maar deze worden toch aan het oog onttrokken.
Ik heb de stroom van het setje wel van mijn achteruitrijlicht gehaald zonder enig probleem of storing(melding)!!
Het lijkt uitstekend te werken als HULPMIDDEL!!
Zodra ik weet hoe ik de foto's moet plaatsen doe ik dat.
En de draad kan in een sedan prima naar voren worden geleid door enkele plastic afdekkappen los te trekken. :!

I BMWish u the best
Laatst gewijzigd door BMWish op 09 nov 2008, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Bocca

Bericht door Bocca » 09 nov 2008, 10:41

Onder de achterlicht unit's moet ook een rubbere dop zitten waar je de kabels door kan trekken.
Bij mij zat er i.i.g. links eentje.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”