Joshs 320Ci Cabrio - Zomer update
Re: Joshs 320Ci Cabrio
Na ruim een week bezig te zijn is de kop er af en liggen alle onderdelen (vanos repairkit, koppakking en alle toebehoren, carterpanpakking, oliehuispakking en een nieuwe slang voor de kvs die was weg geschroeid..?), maar de kop moet er natuurlijk wel weer op straks. Nu heb ik de hitteschilden van de uitlaat gewoon eraf getrokken voor het demonteren maar voor het monteren gaat dit niet zo natuurlijk.
Nu lijkt het mij het makkelijkst als het uitlaatspruitstuk er vooraf op wordt gemonteerd. Hoe krijg ik deze het beste los van de uitlaat? Iemand tips hierbij?
Bytheway tijdens het vastklemmen van de vanos lagerhuis iets te straks gedraaid omdat de bout niet los wou komen.. Scheurtje in de seal groef.. Tweedehands vanos besteld en gelijk plastic vanos klemmen..
Foto's van dit project(je..?) volgen nog
Nu lijkt het mij het makkelijkst als het uitlaatspruitstuk er vooraf op wordt gemonteerd. Hoe krijg ik deze het beste los van de uitlaat? Iemand tips hierbij?
Bytheway tijdens het vastklemmen van de vanos lagerhuis iets te straks gedraaid omdat de bout niet los wou komen.. Scheurtje in de seal groef.. Tweedehands vanos besteld en gelijk plastic vanos klemmen..
Foto's van dit project(je..?) volgen nog
Re: Joshs 320Ci Cabrio - Update revisie(tje?)
De twee spruitstuk krengen maar er af geslepen door m'n pa. Nieuwe bouten voor de koppeling tussen de uitlaat en spruitstuk bij bmw gehaald (deze zijn duur!?!)
En dan de kop en kleppen even schoongemaakt. Gezien de staat van de kleppen en de zittingen heb ik straks weer lekker meer vermogen :
In de dagen ertussen de oliepan pakking vervangen wat ook nog een aardige klus was.. Hier het schoonmaken van alle olie:
En zo hing het geheel erbij toen:
En de pakking van het oliefilterhuis, deze lekte ook aardig wat:
Ook even de onderplaat van donker zwart naar zilver gepoetst:
En als laatste vanavond even alle kleppen met nieuwe seals terug gezet:
Hoop dit weekend het geheel weer in elkaar te hebben. Wil na 3 weken toch wel weer achter het stuur kruipen
En dan de kop en kleppen even schoongemaakt. Gezien de staat van de kleppen en de zittingen heb ik straks weer lekker meer vermogen :
In de dagen ertussen de oliepan pakking vervangen wat ook nog een aardige klus was.. Hier het schoonmaken van alle olie:
En zo hing het geheel erbij toen:
En de pakking van het oliefilterhuis, deze lekte ook aardig wat:
Ook even de onderplaat van donker zwart naar zilver gepoetst:
En als laatste vanavond even alle kleppen met nieuwe seals terug gezet:
Hoop dit weekend het geheel weer in elkaar te hebben. Wil na 3 weken toch wel weer achter het stuur kruipen
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Vandaag was het plan de nokassen er weer op te zetten.
Waren rustig A3 en A5 van de uitlaat aan het aandraaien mer de hand (elke keer kwartslag) tot bij A5 de schroefdrad ineens afbreekt..
Gelukkig zaten A6 en A4 er al hand vast op dus die vingen het op.
Maar achteraf blijkt dus dat alle stifschroeven slecht zijn en je ze met een hand kapot kan draaien..
Op de foto zie je links de afgebroken, middelste de andere A5 stiftschroef en rechts een van A7 die we hadden getest.
Waren rustig A3 en A5 van de uitlaat aan het aandraaien mer de hand (elke keer kwartslag) tot bij A5 de schroefdrad ineens afbreekt..
Gelukkig zaten A6 en A4 er al hand vast op dus die vingen het op.
Maar achteraf blijkt dus dat alle stifschroeven slecht zijn en je ze met een hand kapot kan draaien..
Op de foto zie je links de afgebroken, middelste de andere A5 stiftschroef en rechts een van A7 die we hadden getest.
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zo je pakt het wel grondig aan zeg. Wat een werk lijkt me dat, maar ik heb wat dat echte technisch sleutelen betreft dan ook 2 linkerhanden.
Je motorblok zal binnenkort wel weer als nieuw lopen denk ik.
Je motorblok zal binnenkort wel weer als nieuw lopen denk ik.
Dit is inderdaad zeker veel werk. Ben er al 4 weken bijna elke dag/avond mee bezig.. Het meeste echt technische werk wordt door mijn pa gedaan gelukkig (maar kan ik veel van leren!)
Vandaag wat vastgelopen kleppenstoters aangepakt, dus zal de missfires oplossen!
Vandaag wat vastgelopen kleppenstoters aangepakt, dus zal de missfires oplossen!
Als het een beetje meezit ga ik de auto vanavond afbouwen. Ben erg benieuwd hoe hij zal gaan lopen (of sowieso gaat lopen.. )
Een inpa k-dcan kabbeltje besteld om wat dingetjes te kunnen gaan aanpassen en de errors weer te kunnen lezen sinds BartS BMW scanner het niet meer doet bij mijn auto.. Wordt in ieder geval veel inlezen, want zag dat het een complex systeem is.
Ook gelijk een autoglym setje voor het dak besteld, word dus lekker schoonmaken van het weekend
Een inpa k-dcan kabbeltje besteld om wat dingetjes te kunnen gaan aanpassen en de errors weer te kunnen lezen sinds BartS BMW scanner het niet meer doet bij mijn auto.. Wordt in ieder geval veel inlezen, want zag dat het een complex systeem is.
Ook gelijk een autoglym setje voor het dak besteld, word dus lekker schoonmaken van het weekend
ben benieuwd!
Helaas gister avond/nacht net niet af kunnen bouwen. Vanavond zal ik hem voor de eerste keer rond gaan gooien
Ben heel erg benieuwd.
Goed nieuws: hij start, geen vertraging whatsoever
Slecht nieuws: hij loopt matig, blijft op 900 toeren hangen en bij gas gaat haperen; in de zin van dat als ik vol gas doe of half, maakt niet uit, dan geeft hij een beetje gas en zakt weer terug. Dat de heletijd op en neer..
Vanavond de inpa kabel aan de praat proberen te krijgen
Slecht nieuws: hij loopt matig, blijft op 900 toeren hangen en bij gas gaat haperen; in de zin van dat als ik vol gas doe of half, maakt niet uit, dan geeft hij een beetje gas en zakt weer terug. Dat de heletijd op en neer..
Vanavond de inpa kabel aan de praat proberen te krijgen
oei das minder
Gisteren de eerste serieuze testrit gemaakt en hij loopt goed alleen mis ik toch de power onderin.
De inpa geeft error 104 op de vanos; vanos end position outlet camshaft.
Als ik zo rondlees duidt dit meestal op de seals of solenoid dus ga daar maar eens aan de slag.
Ook heel raar is dat bij de actuele waardes de vanos niet beweegt, alle waardes zijn statisch
De inpa geeft error 104 op de vanos; vanos end position outlet camshaft.
Als ik zo rondlees duidt dit meestal op de seals of solenoid dus ga daar maar eens aan de slag.
Ook heel raar is dat bij de actuele waardes de vanos niet beweegt, alle waardes zijn statisch
De bimmer rijd nu al weer een aantal dagen, voelt soepel en snel aan. Zal de vanos later deze week nog is gaan testen met DIS.
Mezelf in ieder geval lekker verwend met schoonmaak werk:
Mezelf in ieder geval lekker verwend met schoonmaak werk:
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
mooi dat ie weer rijd man
aardige klus geweest zo
moet zelf ook nog steeds beginnen aan de vanos maar weer zit niet mee haha
aardige klus geweest zo
moet zelf ook nog steeds beginnen aan de vanos maar weer zit niet mee haha