Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Re: Storing niveauregeling E61 -> compressor vervangen
Inderdaad slangetje loopt van compressor naar het verdeelblok. Zit dit slangetje er gewoon ingedrukt of echt met een knelkoppeling.
Ik lees veel dat er pompen vernieuwd worden , vraag me af waar de oude compresoren blijven. Zou er graag een willen hebben.
Ik lees veel dat er pompen vernieuwd worden , vraag me af waar de oude compresoren blijven. Zou er graag een willen hebben.
Bij het verdeelblok zit de slang er ingedrukt maar bij de compressor geschroefd heb nog wel de oude pomp
hier liggen
hier liggen
Ik ben nieuwsgierig naar wie met het vervangen van de compressor ook het ventiel(verdeelblok??) heeft vervangen?
Best een duur geval namelijk en ook ik moet eraan geloven, een nieuwe compressor.
Vandaar de vraag.
Mvg,
Vincent
Best een duur geval namelijk en ook ik moet eraan geloven, een nieuwe compressor.
Vandaar de vraag.
Mvg,
Vincent
ik heb het niet vervangen enkel compressor, wel kijken dat je de goeie aanzuig slang hebt steken.
dit om later problemen met je nieuwe compressor te voorkomen
dit om later problemen met je nieuwe compressor te voorkomen
de aanzuigslang heb ik 7 maanden geleden vervangen in de hoop van de melding niveauregeling inactief of uitgevallen af te komen. Maar helaas, zeker met dit natte weer is het bij elke rit raak.
bij droog weer wel opmerkelijk veel minder meldingen
Ik ga er vanuit dat de dealer mij het laatste type heeft verkocht.
Mvg,
Vincent
bij droog weer wel opmerkelijk veel minder meldingen
Ik ga er vanuit dat de dealer mij het laatste type heeft verkocht.
Mvg,
Vincent
Aanzuigslang vervangen gaan nooit het probleem oplossen. Dit is een preventieve maatregel en zorgt ervoor dat het probleem niet (meer) optreed.
Eens de compressor door een kapotte aanzuigslang vervuilde lucht heeft opgezogen word deze beschadigd, daarna de aanzuigslang vervangen gaan niet ineens de compressor herstellen.
Vandaar dit ik keer op keer vermeld in de topics hier (niet persoonlijk Vincent), controleer je slang voordat het te laat is.
Eens de compressor door een kapotte aanzuigslang vervuilde lucht heeft opgezogen word deze beschadigd, daarna de aanzuigslang vervangen gaan niet ineens de compressor herstellen.
Vandaar dit ik keer op keer vermeld in de topics hier (niet persoonlijk Vincent), controleer je slang voordat het te laat is.
525d E61 2007 pre-LCI
Ai ai de mijne staat vanochtend ook geheel ingezakt en komt niet meer omhoog. Na maanden van regelmatig meldingen "inactief of uitgevallen" nu echt uitgevallen. Bagger bagger, ook ik moet dus aan de nieuwe pomp
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
Klopt het dat er geen DIY is van het vervangen van deze compressor, kan heb in ieder geval niet vinden?
Ik zit even met je de luchtslangetjes in het verdeelblok vastzitten en in de compressor (achterzijde) zelf.
Moet je deze losdraaien of lostrekken?
"Edit" inmiddels gevonden.
Mvg,
Vincent
Ik zit even met je de luchtslangetjes in het verdeelblok vastzitten en in de compressor (achterzijde) zelf.
Moet je deze losdraaien of lostrekken?
"Edit" inmiddels gevonden.
Mvg,
Vincent
Jp heeft mij zijn oude compressor gedoneerd daarvoor dank. Ik heb deze uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt. Wat mij opviel is dat er veel water in zat. De ronde balletjes waar eerder over werd gesproken dienen als een soort water afschijder. Laat deze dus altijd zitten.wel heb ik deze laten uitdampen door het vilt er uit te halen en een paar dagen o de verwarming te zetten. De klepjes schoon gemaakt met heel fijn schuurpapier. Ales in elkaar gezet en nu testen of dit de oplossing is. Wel ben ik nog opzoek naar het zwarte slangetje an de compressor naar het verdeelblok. Wie o wie kan mij hier aan helpen. Alvast bedankt. Mocht ik de pomp er onder gezet hebn zal ik het resultaat plaatsen op het forum.
Was dit slangetje kapot??
Ben wel benieuwd of deze pomp het straks weer doet, zo super zijn want dan zijn er vast meer te repareren.
Dat vocht zegt me wel iets want voordat de mijne er definitief mee stopte had ik vooral bij regenachtig weer zeer veel meldingen van inactief/uitgevallen
Mvg,
Vincent
Ben wel benieuwd of deze pomp het straks weer doet, zo super zijn want dan zijn er vast meer te repareren.
Dat vocht zegt me wel iets want voordat de mijne er definitief mee stopte had ik vooral bij regenachtig weer zeer veel meldingen van inactief/uitgevallen
Mvg,
Vincent
Wat me opvalt dat de auto nu, na het vervangen van de compressor, 's ochtend beter start. Dit komt vast omdat als ik auto wegzette op het behoorlijk ongelijke parkeerterrein bij ons voor de deur de oude compressor aan het werk ging wel even doorging zelfs met afsluiten van de auto. Nu met de nieuwe duurt het max 10 seconden en wordt de accu dus minder belast. Mooie bijkomstigheid!
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
Het slangetje wat er nu onder zit is deels door geschuurd maar niet kapot. Beter voorkomen dan verhelpen. Ik ben nog steeds opzoek naar een slangetje.
- lekkerwijf1
Hoeveeel mm is dat slangetje? Ik heb ook nog wel een koppeling in de bus. Doe me maar een pm indien je de buitenmaat weet
Ik had ook dat mijn compressor steeds langer pompte. Ik heb de compressor zelf vervangen (en ook de krukaspoelie en polyriem). Was goed te doen. In totaal 4 uur bezig geweest. Als je het vaker doet, dan kan de vervanging van de compressor makkelijk binnen een uur. Compressor (amk) gekocht bij airsuspension shop. En ook een nieuwe aanzuigslang. Bij het loshalen werd mij overduidelijk dat de aanzuigslang het probleem heeft veroorzaakt want die was volledig broos en afgebroken.
Mijn auto kwam nog wel op niveau maar de compressor pompte erg lang, ook nadat de motor werd uitgezet. Ik heb niks in computers of zo hoeven doen. Ook niet naar de dealer geweest of zo.
Je moet even opletten bij het loshalen van het zwarte dunne lucht slangetje. Het oude koppelingetje met knelring verwijderen ging wat lastig. De nieuwe compressor is een stuk stiller en pompt ook maar heel kort. Samen met de krukaspoelie (of trillingdemper zoals bmw het noemt) heb ik in één ochtend meer dan 1000 euro bespaard t.o.v. de dealer. Poelie was op eBay 170 euro inclusief verzenden ipv bijna 400 bij de dealer.
Ik vraag me af hoelang dealers deze manier van werken nog vol kunnen houden... De verschillen zijn wel erg groot.
Mijn auto kwam nog wel op niveau maar de compressor pompte erg lang, ook nadat de motor werd uitgezet. Ik heb niks in computers of zo hoeven doen. Ook niet naar de dealer geweest of zo.
Je moet even opletten bij het loshalen van het zwarte dunne lucht slangetje. Het oude koppelingetje met knelring verwijderen ging wat lastig. De nieuwe compressor is een stuk stiller en pompt ook maar heel kort. Samen met de krukaspoelie (of trillingdemper zoals bmw het noemt) heb ik in één ochtend meer dan 1000 euro bespaard t.o.v. de dealer. Poelie was op eBay 170 euro inclusief verzenden ipv bijna 400 bij de dealer.
Ik vraag me af hoelang dealers deze manier van werken nog vol kunnen houden... De verschillen zijn wel erg groot.
Vintiem heb je je oude pomp nog. Mocht je er niets meer mee doen zou ik deze graag an je overnemen. Zodat ik kan onderzoeken of bij deze pomp hetzelfde euvel is.
Alvast bedankt, Dirk
Alvast bedankt, Dirk