e36 325i straat/circuit auto
Re: e36 325i straat/circuit auto
Je komt ook overal dezelfde mensen tegen op de fora ;-)
laat jij het onderstel bij Intrax afstellen?
laat jij het onderstel bij Intrax afstellen?
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Ik dacht al dat jij het was aan je naam te zien. Uitlijnen doet een goede vriend van me die vaker race auto's doet. Afstellen doe ik waarschijnlijk een keer tijdens een dag van driving fun. Ik heb je trouwens toegevoegd op facebook. Dat praat wat makkelijker.
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Even een update. Nadat de intrax set eronder is gegaan is alles uitgelijnd en ben ik weer naar de ring geweest. Heerlijk 10 ronden gereden. Echt een gigantische verbetering ten opzichte van de kw set die eronder zat.
En en een paar ronden mee met vrienden die later kwamen. Ik heb de nacht daar in een hotel geslapen omdat ik anders in slaap val op de terugweg haha.
Toen het besluit genomen om de auto wit te maken. Dit heb ik gerold met bootlak. Ik twijfelde of ik het liet wrappen of laten spuiten. Maar dan ben ik 1500 tot 2000 kwijt. Nu was ik minder dan 100 euro kwijt en dan ik de rest in rij tijd steken. Het resultaat ben ik echt tevreden over. Uiteraard is het niet zo strak als spuiten of wrappen maar het glimt goed en het ziet er strak uit.
Ik heb tevens een setje 18 inch bbs wielen gekocht.
De styling 24 velgen met r888s die eronder zaten staan nu in de verkoop.
http://www.dnrt.nl/vraag-en-aanbod/orig ... 5-3mm-6067
Dit jaar ga ik niet meer rijden. Voor de winter staan de volgende punten op de planning:
Rolkooi
Interieur spuiten
Alu deurpanelen maken/zwart wrappen
Vloerpanelen maken/griptape erop
Dashboard flocken
Pendalen set monteren zodat ik makkelijker kan heel/toe'en
En en een paar ronden mee met vrienden die later kwamen. Ik heb de nacht daar in een hotel geslapen omdat ik anders in slaap val op de terugweg haha.
Toen het besluit genomen om de auto wit te maken. Dit heb ik gerold met bootlak. Ik twijfelde of ik het liet wrappen of laten spuiten. Maar dan ben ik 1500 tot 2000 kwijt. Nu was ik minder dan 100 euro kwijt en dan ik de rest in rij tijd steken. Het resultaat ben ik echt tevreden over. Uiteraard is het niet zo strak als spuiten of wrappen maar het glimt goed en het ziet er strak uit.
Ik heb tevens een setje 18 inch bbs wielen gekocht.
De styling 24 velgen met r888s die eronder zaten staan nu in de verkoop.
http://www.dnrt.nl/vraag-en-aanbod/orig ... 5-3mm-6067
Dit jaar ga ik niet meer rijden. Voor de winter staan de volgende punten op de planning:
Rolkooi
Interieur spuiten
Alu deurpanelen maken/zwart wrappen
Vloerpanelen maken/griptape erop
Dashboard flocken
Pendalen set monteren zodat ik makkelijker kan heel/toe'en
Re: e36 325i straat/circuit auto
Netjes! Hele metamorfose!
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Re: e36 325i straat/circuit auto
Hoi Martijn,
Ik ga binnenkort het onderstel monteren. Viel mij op dat jouw achterdempers een upside-down configuratie hebben. Heeft intrax aangegeven waarom ze jouw set zo gebouwd hebben? Op mijn set en die van Tom om de 135 GTr hebben ze dit niet gedaan. Enige reden die ik kan bedenken is ivm de beschikbare ruimte
Gr
Ik ga binnenkort het onderstel monteren. Viel mij op dat jouw achterdempers een upside-down configuratie hebben. Heeft intrax aangegeven waarom ze jouw set zo gebouwd hebben? Op mijn set en die van Tom om de 135 GTr hebben ze dit niet gedaan. Enige reden die ik kan bedenken is ivm de beschikbare ruimte
Gr
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Hey Eric, dat heeft intrax mij niet vertelt dus ik zou het niet weten eerlijk gezegd.
Re: e36 325i straat/circuit auto
nu was ik minder dan 100 euro kwijt en dan ik de rest in rij tijd steken.
Goud!
Goud!
Re: e36 325i straat/circuit auto
Mooie Bak man
erg netjes
erg netjes
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Ik heb erg lang niks gepost. Ook een tijd geen motivatie gehad om iets te doen. Begin dit jaar nog wat kleine dingen gedaan zoals een gereviseerde dynamo gemonteerd, nieuwe accu etc. Vervolgens bij Caspers track in Eelde een wiechers kooi opgehaald. Echt een top bedrijf!
Dit model is het:
Testfit in de auto, plaatjes moeten er nog in gelast worden.
Dit model kooi wordt ook bij aprisco/ooperon cup gebruikt. Tijdens deze crash zie je hoe goed de kooi is. De coureur kon zonder problemen uitstappen.
https://www.youtube.com/watch?v=Kg5HWiL5VgM
Vervolgens de kooi eruit gehaald en de auto weer klaar gemaakt voor een ring trip. Vrienden van me zouden naar Gatebil gaan. Dat ging niet door dus last minute naar de Ring vorig weekend. Even daarvoor nog brede stoot strips erop gezet en een gt wing erop.
Toen op naar de ring, tussendoor even een stop bij de pomp.
Heerlijk gereden. 7 rondes in totaal gedaan. Eerst twee keer 3 rondes. Op het laatst begon het licht te regen. Die ronde heb ik puur gereden op lijnen. Ik wilde er nog een doen maar de baan ging dicht. Daarna lekker gaan eten en naar huis.
De polyester schermen heb ik te koop gezet. Er zitten nu weer normale voorschermen op met de stoot strips. Ook heb ik andere motorkap sloten erop gezet omdat de standaard versie klemde.
Een andere vriend ons wilde ook weer graag naar de ring dus zijn we dit weekend weer geweest. Ik was er vrijdag al heen en met 4 anderen. Bij het huisje op het Lindner Ferienpark:
S’avonds was de baan ongeveer 2 uur open. Ik had nog 2 ronden op mijn kaart van de week ervoor. Meteen nog een 9 ronden kaart gekocht want het weer was goed en ik had het plan om weer aardig wat ervaring op te doen dit weekend.
De eerste 2 ronden gingen beter dan ooit tevoren. De baan was vrij rustig, ik had erg goede lijnen. Helaas ging het de 3e ronde mis. Gelukkig geen crash maar motorproblemen.
Het was zeer rustig dus ging ik weer voor een 3e ronde. De temperatuur liep op dus besloot ik de ronde langzaam af te maken in een hoge versnelling. De temperatuur liep toen iets terug. Na een tijd begon de auto wat te roken. Gelukkig geen lekkage want dat veel meer gekost. Uiteindelijk viel de auto stil op het laatste stuk, toch nog aan de praat gekregen en van de baan af kunnen rijden.
Ik had me er al op ingesteld dat het blok kapot was dus ben ik door gereden. Na de herstart ratelde het enorm. Bij de parkeerplaats aan de overkant de auto stil gezet en af laten koelen. Ondertussen gaan eten, toen we terug kwamen was de motor nog steeds heet.
Nog geen uur nadat het nieuws in Nederland bij onze ring vrienden was aangekomen waren er al 2 man onderweg met een trailer. Om op de trailer te kunnen de auto iets hoger gezet:
De ochtend erna de auto op de trailer gezet en voor de rest van de dag geparkeerd.
Er kwamen nog 2 vrienden van ons met een e39 m5 (zit hier ook op het forum). Toen nog een rondje als passagier met de m5 meegereden. S’avonds na middennacht stond de auto weer bij mij voor de deur dankzij top vrienden waar ik heel blij mee ben.
Vandaag even wat dingen nagekeken, omdat de temperatuur opliep dachten we dat het aan het koelsysteem lag. Dat bleek allemaal te werken. Uiteindelijk een compressietest gedaan. 1 Cilinder bleek minder dat 7 bar te hebben dus het is einde verhaal met dit blok.
Ik ben nu dus opzoek naar een nieuw blok. Het liefst wil ik zo snel mogelijk weer rijden dus ik blijf bij een m50b25 met vanos. Ik vind zelf ook nog niet dat ik nog niet toe ben aan meer vermogen op de ring. Morgen ga ik aan de demontage beginnen.
Ik ben trouwens ook te volgen op instagram: Martijn.kooij Daar post ik wat vaker updates voor de liefhebbers.
Dit model is het:
Testfit in de auto, plaatjes moeten er nog in gelast worden.
Dit model kooi wordt ook bij aprisco/ooperon cup gebruikt. Tijdens deze crash zie je hoe goed de kooi is. De coureur kon zonder problemen uitstappen.
https://www.youtube.com/watch?v=Kg5HWiL5VgM
Vervolgens de kooi eruit gehaald en de auto weer klaar gemaakt voor een ring trip. Vrienden van me zouden naar Gatebil gaan. Dat ging niet door dus last minute naar de Ring vorig weekend. Even daarvoor nog brede stoot strips erop gezet en een gt wing erop.
Toen op naar de ring, tussendoor even een stop bij de pomp.
Heerlijk gereden. 7 rondes in totaal gedaan. Eerst twee keer 3 rondes. Op het laatst begon het licht te regen. Die ronde heb ik puur gereden op lijnen. Ik wilde er nog een doen maar de baan ging dicht. Daarna lekker gaan eten en naar huis.
De polyester schermen heb ik te koop gezet. Er zitten nu weer normale voorschermen op met de stoot strips. Ook heb ik andere motorkap sloten erop gezet omdat de standaard versie klemde.
Een andere vriend ons wilde ook weer graag naar de ring dus zijn we dit weekend weer geweest. Ik was er vrijdag al heen en met 4 anderen. Bij het huisje op het Lindner Ferienpark:
S’avonds was de baan ongeveer 2 uur open. Ik had nog 2 ronden op mijn kaart van de week ervoor. Meteen nog een 9 ronden kaart gekocht want het weer was goed en ik had het plan om weer aardig wat ervaring op te doen dit weekend.
De eerste 2 ronden gingen beter dan ooit tevoren. De baan was vrij rustig, ik had erg goede lijnen. Helaas ging het de 3e ronde mis. Gelukkig geen crash maar motorproblemen.
Het was zeer rustig dus ging ik weer voor een 3e ronde. De temperatuur liep op dus besloot ik de ronde langzaam af te maken in een hoge versnelling. De temperatuur liep toen iets terug. Na een tijd begon de auto wat te roken. Gelukkig geen lekkage want dat veel meer gekost. Uiteindelijk viel de auto stil op het laatste stuk, toch nog aan de praat gekregen en van de baan af kunnen rijden.
Ik had me er al op ingesteld dat het blok kapot was dus ben ik door gereden. Na de herstart ratelde het enorm. Bij de parkeerplaats aan de overkant de auto stil gezet en af laten koelen. Ondertussen gaan eten, toen we terug kwamen was de motor nog steeds heet.
Nog geen uur nadat het nieuws in Nederland bij onze ring vrienden was aangekomen waren er al 2 man onderweg met een trailer. Om op de trailer te kunnen de auto iets hoger gezet:
De ochtend erna de auto op de trailer gezet en voor de rest van de dag geparkeerd.
Er kwamen nog 2 vrienden van ons met een e39 m5 (zit hier ook op het forum). Toen nog een rondje als passagier met de m5 meegereden. S’avonds na middennacht stond de auto weer bij mij voor de deur dankzij top vrienden waar ik heel blij mee ben.
Vandaag even wat dingen nagekeken, omdat de temperatuur opliep dachten we dat het aan het koelsysteem lag. Dat bleek allemaal te werken. Uiteindelijk een compressietest gedaan. 1 Cilinder bleek minder dat 7 bar te hebben dus het is einde verhaal met dit blok.
Ik ben nu dus opzoek naar een nieuw blok. Het liefst wil ik zo snel mogelijk weer rijden dus ik blijf bij een m50b25 met vanos. Ik vind zelf ook nog niet dat ik nog niet toe ben aan meer vermogen op de ring. Morgen ga ik aan de demontage beginnen.
Ik ben trouwens ook te volgen op instagram: Martijn.kooij Daar post ik wat vaker updates voor de liefhebbers.
- Blackthunder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 06 mei 2014, 15:14
Re: e36 325i straat/circuit auto
Paar leuke weekenden achter de rug zo te zien, jammer dat je blok afgeschreven is. Mooi dat je wel verder op zoek gaat naar een nieuw blok! Succes in ieder geval .
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: e36 325i straat/circuit auto
Mooie auto en leuk om je verhaal te lezen.
Helaas voor het blok, helaas heb ik daar zelf ook ervaring mee gehad. Wel goed dat je door gaat.
Succes.
Helaas voor het blok, helaas heb ik daar zelf ook ervaring mee gehad. Wel goed dat je door gaat.
Succes.
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Hoort er helaas bij en ik wist dat het kon gebeuren. Volgens mij heb ik bij jou een keer een gereviseerde dynamo opgehaald. Kan dat?
Ik ben gister wezen kijken bij een ander blok. Compressie was goed, liep super netjes en het blok was zo goed als droog. Hij wordt deze week gedemonteerd en ik haal hem zondag op.
Ik ben gister wezen kijken bij een ander blok. Compressie was goed, liep super netjes en het blok was zo goed als droog. Hij wordt deze week gedemonteerd en ik haal hem zondag op.
Re: e36 325i straat/circuit auto
Een plof kan altijd gebeuren. Goed dat jij een nieuw blok hebt gevonden, succes!
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: e36 325i straat/circuit auto
Ik heb ik wel te koop gehad, dus dat kan idd maar zo. Die heb je dan opgehaald in Alblasserdam of Laren.Martijn826 schreef:Hoort er helaas bij en ik wist dat het kon gebeuren. Volgens mij heb ik bij jou een keer een gereviseerde dynamo opgehaald. Kan dat?