Advies gevraagd aankoop andere bimmer
Re: Advies gevraagd aankoop andere bimmer
k vroeg hem waar hij hem gekocht had. Dit was zijn reactie
Ik heb de auto in Arlon ( België ) gekocht, dat is bij de grens van Luxemburg.
Ik was daar voor mijn werk en zag deze bij een plaatselijke garage staan en heb m een week later gekocht.
In een opwelling, ik rij eigenlijk maar weinig en had beter een benzine kunnen kopen,, wat ik dus ook later gedaan heb.
Ik ben bij de BMW garage daar geweest om de service na te vragen, hij was daar in onderhoud geweest.
Ik heb de auto in Arlon ( België ) gekocht, dat is bij de grens van Luxemburg.
Ik was daar voor mijn werk en zag deze bij een plaatselijke garage staan en heb m een week later gekocht.
In een opwelling, ik rij eigenlijk maar weinig en had beter een benzine kunnen kopen,, wat ik dus ook later gedaan heb.
Ik ben bij de BMW garage daar geweest om de service na te vragen, hij was daar in onderhoud geweest.
Carpass is veel betrouwbaarder, en de Belgische APK veel beter dan de NL.
Wat al gezegd is, dergelijke kmstanden met een diesel uit Belgie is heel normaal!
Waarom niet even bellen naar een Belgische BMW dealer?
Je hebt wel kans dat de auto Franstalig is... Dan komen er wel kosten bij om hem op NLs te zetten.
Wat al gezegd is, dergelijke kmstanden met een diesel uit Belgie is heel normaal!
Waarom niet even bellen naar een Belgische BMW dealer?
Je hebt wel kans dat de auto Franstalig is... Dan komen er wel kosten bij om hem op NLs te zetten.
Kilometerstand wordt (bij e46 in ieder geval) op meerdere plekken opgeslagen en kunnen ook niet aangepast worden (zoals in de sleutel, en meerdere plekken in de auto zelf).
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Als onze prive situatie het toelaat ga ik zaterdgaochtend langs.
Aankoopkeuring.
De KM stand kunnen ze uitlezen aangezien die op meerdere plaatsen geregistreerd wordt in de E90. Schade moeten ze ook kunnen zien.
Als alles ok is dan koop ik hem wel.
Aankoopkeuring.
De KM stand kunnen ze uitlezen aangezien die op meerdere plaatsen geregistreerd wordt in de E90. Schade moeten ze ook kunnen zien.
Als alles ok is dan koop ik hem wel.
Ik zag hem al staan op MP, KMstand zou ik wel vertrouwen, dealer stempels zijn er ook.
Persoonlijk zou ik met dat budget een voor meer aangeklede versie gaan met meer KMs... (Sportstoelen bijv.) Of een 6 cilinder... Ben zelf ook meer een Touring man..
Suc6 met je keuze!
Persoonlijk zou ik met dat budget een voor meer aangeklede versie gaan met meer KMs... (Sportstoelen bijv.) Of een 6 cilinder... Ben zelf ook meer een Touring man..
Suc6 met je keuze!
Sportstoelen is idd het enige wat ik mis.
Een 320D is vrij zuinig in verbruik vergeleken met een 330D ook in onderhoudt verzekering etc etc. Vandaar de keuze voor een 320D. met 30K KMs per jaar telt het wel op.
Qua opties is deze flink uitgebreid tov andere 320D. en dit is de M47 blok. Welke een lichte upgrade is van de E46 bj 2004. Deze is wel goed. Nieuw model is de N47 met de bekende ketting probleem. Dus zocht ook tot bj 2007. ook ivm budget anders was het een F10M geweest
Een 320D is vrij zuinig in verbruik vergeleken met een 330D ook in onderhoudt verzekering etc etc. Vandaar de keuze voor een 320D. met 30K KMs per jaar telt het wel op.
Qua opties is deze flink uitgebreid tov andere 320D. en dit is de M47 blok. Welke een lichte upgrade is van de E46 bj 2004. Deze is wel goed. Nieuw model is de N47 met de bekende ketting probleem. Dus zocht ook tot bj 2007. ook ivm budget anders was het een F10M geweest
Laatst gewijzigd door Bart70 op 02 apr 2015, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: qauote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: qauote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Als een auto zo weinig km's heeft gereden kan je ook afgaan op de slijtage in de auto zelf, gordelautomaten lopen ze nog soepel? Slijtage plekken op stoelen? Wat zegt je gevoel?
Bij die km stand een diesel kopen van 2006 klinkt als een goede deal, sportstoelen kan je wel via marktplaats vinden?
Bij die km stand een diesel kopen van 2006 klinkt als een goede deal, sportstoelen kan je wel via marktplaats vinden?
Auto is gekocht. Dinsdag ophalen.
Hij heeft dik een uur op de brug gestaan bij de BMW dealer in Utrecht. Alles nagekeken. Helemaal uitgelezen. 0 storingen en K stand klopt met het dashboard, sleutel, automaat.
Er waren 3 punten
Achter remblokjes moeten vervangen worden na 8000km volgens de BC
Pook was een stukje plastiek af gebroken. Aan de voorkant. wat je niet ziet
Alu paneel zie je kleine strepen. Van bv iemand ze jas die er steeds langs kwam
De monteur van de BMW dealer vond de auto erg mooi en kon geen negatief koopadvies vinden.
De aankoop inspecteur heeft er ong. 30min. in gereden. En de auto op de brug geïnspecteerd.
Ook hij kon geen negatief koopadvies geven.
Hij zei dat hij nog niet eerder zulk knap interieur heeft gezien van een auto met deze leeftijd.
Automaat schakelt soepel omhoog en omlaag. Sportstand idem...alleen wat vlotter
Banden vind ik iets te breed voor een 320D, maar is ff wennen.
18/35/255
Aankomend weekend wordt het lekker weer. Dus zondag poets dag B-) dan maak ik een nieuw topic in de e90 sectie.
Eerst uitlijnen, daarna afspraak maken met source (van dit forum) om de software up 2 date te maken. En even kijken waar ik de laatste versie navigatie software kan kopen. Is wel een navi pro, maar met DVDs helaas.
Me happy, want ik heb mazzel ik heb nog geen andere E90 gezien met deze motor en high exec uitvoering.
Hij heeft dik een uur op de brug gestaan bij de BMW dealer in Utrecht. Alles nagekeken. Helemaal uitgelezen. 0 storingen en K stand klopt met het dashboard, sleutel, automaat.
Er waren 3 punten
Achter remblokjes moeten vervangen worden na 8000km volgens de BC
Pook was een stukje plastiek af gebroken. Aan de voorkant. wat je niet ziet
Alu paneel zie je kleine strepen. Van bv iemand ze jas die er steeds langs kwam
De monteur van de BMW dealer vond de auto erg mooi en kon geen negatief koopadvies vinden.
De aankoop inspecteur heeft er ong. 30min. in gereden. En de auto op de brug geïnspecteerd.
Ook hij kon geen negatief koopadvies geven.
Hij zei dat hij nog niet eerder zulk knap interieur heeft gezien van een auto met deze leeftijd.
Automaat schakelt soepel omhoog en omlaag. Sportstand idem...alleen wat vlotter
Banden vind ik iets te breed voor een 320D, maar is ff wennen.
18/35/255
Aankomend weekend wordt het lekker weer. Dus zondag poets dag B-) dan maak ik een nieuw topic in de e90 sectie.
Eerst uitlijnen, daarna afspraak maken met source (van dit forum) om de software up 2 date te maken. En even kijken waar ik de laatste versie navigatie software kan kopen. Is wel een navi pro, maar met DVDs helaas.
Me happy, want ik heb mazzel ik heb nog geen andere E90 gezien met deze motor en high exec uitvoering.
Goed nieuws en gefeliciteerd, die kleine dingetjes stellen niets voor, de keuring was zeer positief zo ik lees en dat is het belangrijkste
We zien hem in het E90 gedeelte wel voorbij komen
We zien hem in het E90 gedeelte wel voorbij komen
Zal uiteraard net als de medeforum genoten de auto showen en aankoop verhaaltje erbij.
Nu zijn het 2 heuluhh lange dagen wachten
Donderdag was het geld van een andere bank overgemaakt, maar vrijdag werden er geen boekingen gedaan (#^($^@^@(&*( dus we konden de auto zaterdag niet meteen kopen. Erg irritant nu moet ik totaal 3 dgn wachten :[
Nu zijn het 2 heuluhh lange dagen wachten
Donderdag was het geld van een andere bank overgemaakt, maar vrijdag werden er geen boekingen gedaan (#^($^@^@(&*( dus we konden de auto zaterdag niet meteen kopen. Erg irritant nu moet ik totaal 3 dgn wachten :[
Mooie aankoop.
Over de banden, dat zal een breedset zijn (voor smaller dan achter)
Moest er eerst ook niet veel van hebben maar het staat toch wel veel mooier.
Succes met de nieuwe aankoop.
Over de banden, dat zal een breedset zijn (voor smaller dan achter)
Moest er eerst ook niet veel van hebben maar het staat toch wel veel mooier.
Succes met de nieuwe aankoop.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
- martinus83
Wil ik je toch wat uit de droom helpen. Als ik mijn 330d handbak vergelijk met de 320d aut van een kennis, dan ben ik gemiddeld net een tandje zuiniger dan hij. Heeft hem voornamelijk met de automaat te maken en andere omstandigheden teller uiteraard zwaar mee, maar een 320d hoeft dus niet persé zuiniger te zijn...Jiro_2012 schreef:Sportstoelen is idd het enige wat ik mis.
E46 is geen E90 etc, maar ben benieuwd naar jou bevindingen.
Veel plezier met je e90 in ieder geval!
Ik zou sowieso liever een 330D hebben. Begrijp me niet verkeerd
Het is absoluut geen droom dat een 330D duurder is om te rijden dan een 320D. Nou weet ik wel dat de 6 traps automaten iets minder zuinig zijn dan een handbak (6).
E46 of E90 geen idee hoe het verschil is, maar zal geen wereld van verschil zijn.
Wegen belasting is al 20e pm duurder. Verzekering is ook zeker 15 a 20 e pm duurder vanwege de catelogus prijs. Onderdelen zijn sterker, omdat er meer krachten op komen dus ook iets duurder.
Financieel is de 320D aantrekkelijker. Wij zijn niet van die rijke mensen
Ik ga hem sowieso laten chippen. Niet tot ze max iig. Dan rijdt hij met hetzelfde gedrag ook iets zuiniger.
Blahhhh 2 dagen wachten tot ik de auto heb
Het is absoluut geen droom dat een 330D duurder is om te rijden dan een 320D. Nou weet ik wel dat de 6 traps automaten iets minder zuinig zijn dan een handbak (6).
E46 of E90 geen idee hoe het verschil is, maar zal geen wereld van verschil zijn.
Wegen belasting is al 20e pm duurder. Verzekering is ook zeker 15 a 20 e pm duurder vanwege de catelogus prijs. Onderdelen zijn sterker, omdat er meer krachten op komen dus ook iets duurder.
Financieel is de 320D aantrekkelijker. Wij zijn niet van die rijke mensen
Ik ga hem sowieso laten chippen. Niet tot ze max iig. Dan rijdt hij met hetzelfde gedrag ook iets zuiniger.
Blahhhh 2 dagen wachten tot ik de auto heb