Help! Remleidingen vervangen!?
Re: Help! Remleidingen vervangen!?
Ad, bedankt voor de info.
Hallo beste MarkLeon,
Dat is erg graag gedaan.
En, aan deze site, daar heeft echt iedereen wat aan.
Ik vergelijk via deze site de prijzen met die van de dealer en ebay.de
Vaak, ik moet eigenlijk zeggen, altijd koop ik dan de onderdelen via ebay.de
Of het moeten dan hele kleine onderdeeltjes zijn, die weinig prijs verschil opleveren, echt dit vergelijk is erg vaak de moeite waard.
Het maakt vaak erg veel uit in de prijs, en dan wel even de onderdeel nummers vergelijken!
Ik wens u alle een heel fijn paasweekend toe.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is erg graag gedaan.
En, aan deze site, daar heeft echt iedereen wat aan.
Ik vergelijk via deze site de prijzen met die van de dealer en ebay.de
Vaak, ik moet eigenlijk zeggen, altijd koop ik dan de onderdelen via ebay.de
Of het moeten dan hele kleine onderdeeltjes zijn, die weinig prijs verschil opleveren, echt dit vergelijk is erg vaak de moeite waard.
Het maakt vaak erg veel uit in de prijs, en dan wel even de onderdeel nummers vergelijken!
Ik wens u alle een heel fijn paasweekend toe.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
Even aanhaken bij dit oudere topic, maar voor mij nu ineens relevant:
Apk afkeur op verroeste remleiding voor-achter (en alle remslangen). Heb al zelf gekeken: leiding is inderdaad te rot om nog op te lappen en moet dus vervangen worden.
Nu is de vraag:
- welke remleiding diameter is er nodig?
- welke wartels/nippels?
- zijn er aandachtspunten voor het plaatsen van de leiding, of is het redelijk recht toe rechtaan met wat gepruts hier en daar?
Apk afkeur op verroeste remleiding voor-achter (en alle remslangen). Heb al zelf gekeken: leiding is inderdaad te rot om nog op te lappen en moet dus vervangen worden.
Nu is de vraag:
- welke remleiding diameter is er nodig?
- welke wartels/nippels?
- zijn er aandachtspunten voor het plaatsen van de leiding, of is het redelijk recht toe rechtaan met wat gepruts hier en daar?
Remleidingen leegpompen via het ontluchtingsnippel. Bv rechtsachter beginnen, linksachter, rechtsvoor, linksvoor. Slang op de nippel plaatsen en naar een olie bestendig bakje voeren.
Denk hierbij aan je veiligheid. remvloeistof is rotzooi en dit spul in je ogen krijgen kan dramatische gevolgen hebben.
Remleidingen in zijn geheel verwijderen en qua vorm zeker proberen te behouden!
Normaal ga ik dan met de complete leidingen naar mijn automaterialen leverancier die dan de lengte weet en de koppelingen perst op de nieuwe. Zij rollen de nieuwe leiding op en ik vorm ze dan thuis naast de oude. Zo kom je tot een kopie.
De korte flex slangen kun je bij Bmw leveranciers voor automaterialen kant en klaar krijgen.
Nieuwe remvloeistof vullen en ontluchten totdat het rempedaal "hard" wordt.
Niet teveel kracht nodig hoor. Voor je het weet draai je iets dol als je je eigen krachten niet kent. Met beleid.
Denk hierbij aan je veiligheid. remvloeistof is rotzooi en dit spul in je ogen krijgen kan dramatische gevolgen hebben.
Remleidingen in zijn geheel verwijderen en qua vorm zeker proberen te behouden!
Normaal ga ik dan met de complete leidingen naar mijn automaterialen leverancier die dan de lengte weet en de koppelingen perst op de nieuwe. Zij rollen de nieuwe leiding op en ik vorm ze dan thuis naast de oude. Zo kom je tot een kopie.
De korte flex slangen kun je bij Bmw leveranciers voor automaterialen kant en klaar krijgen.
Nieuwe remvloeistof vullen en ontluchten totdat het rempedaal "hard" wordt.
Niet teveel kracht nodig hoor. Voor je het weet draai je iets dol als je je eigen krachten niet kent. Met beleid.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
-
Bedankt! Ik ga er mee aan de slag
Maten verschillen per auto. M10 of m12 wartels.. de fels rand is altijd een enkele op europese duitse auto‘s de ´bubbel‘. Dikte remleiding kun je opmeten maar das vrij standaard.
Ik heb in het verleden cunifer gebruikt. Veel sterker dan koper en roest nagenoeg niet zoals oem staal dat wel doet.
Om te voorkomen dat alle remvloeistof uit het reservior loopt met vervangen–> bestuurders stoel iets naar voren schuiven en een stukje hout tussen het rempedaal en de stoel klemmen. Hoeft niet mega strak maar genoeg dat alles er niet uit loopt.
Succes.
Ik heb in het verleden cunifer gebruikt. Veel sterker dan koper en roest nagenoeg niet zoals oem staal dat wel doet.
Om te voorkomen dat alle remvloeistof uit het reservior loopt met vervangen–> bestuurders stoel iets naar voren schuiven en een stukje hout tussen het rempedaal en de stoel klemmen. Hoeft niet mega strak maar genoeg dat alles er niet uit loopt.
Succes.
ik heb het laten vervangen bij de laatste APK samen met de brandstofleidingen..
Ik vond het heel erg meevallen..
Ik vond het heel erg meevallen..
ex E39 525d - 2001 (handgeschakeld)
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan
ex E46 330d - 2003 (automaat)
BMW E60 525d - 2005 (automaat)
INPA-Gebruiker/Amateur-Sleutelaar/Diesel-M57-Fan