Na een aantal jaren trouwe dienst de 528 verkocht en op zoek gegaan naar een waardige vervanger, maar dan in een kleiner "jasje". Het is een E46 geworden.
Wou absoluut weer een BMW en ook weer een 6 cylinder en automaat en station (niet vanwege de ruimte maar vanwege het model) en sportstoelen dat waren eigenlijk de wensen.
Dus hup de 528 op marktplaats en op zoek naar een waardige opvolger, de 5 serie vlot verkocht en toen begon de zoektocht.....avond na avond internet afstruinen op zoek naar iets leuks, eerst mn zinnen gezet op een 320 met 170pk (leek me eigenlijk wel voldoende) maar niet echt veel keus of de uitvoering stond me niet aan, toen de lat maar wat hoger gelegd, op naar een 325. Nou ja je word alleen maar "hebberiger" en dan toch maar stiekum kijken naar een 330, waarom niet gelijk voor de dikste motor gaan, verbruik en gewicht verschilt dan toch allemaal niet zo heel veel meer, en het mooie is vaak van de 330, is dat ze beter in de opties zitten.
Nou ja uiteindelijk toch maar besloten dat het een 330i moest worden, maar wel origineel (dus niet "verbouwd" en "getuned" en het liefst in het titansilver met spoke 7 velgen en niet meer als 2,5 ton gereden (ben niet bang voor een beetje kilometers, de 5 serie ook met 2.5 ton gekocht en bijna naar de 3 ton gestuurd, zonder al te veel problemen)
Nou ja om een lang verhaal kort te maken vond ik uiteindelijk een 330i bij mij in de buurt bij een bovag bedrijf, prijs lag onder het budget (wat ik inmiddels omhoog had geschroefd omdat over het algemeen de 330's wat duurder zijn als de 320 of 325's) Maar de auto verdient nog wel wat aandacht, om hem weer helemaal naar het zin te maken (dus hiervoor wat "gereserveerd") en alle "ongemakken" voor lief genomen. dus komende tijd wat te doen

Het is uiteindelijk een E46 330i Touring automaat geworden uit 2002, geen titan silver maar sapphir schwarz, maar wel met lekker veel en leuke opties

Modellbezeichnung: 330I
Ausführung: Europa
Typschlüssel: EN51
E-Code: E46 (3FL)
Karosserie:touring
Lenkung: links
Türen: 5
Motor: M54 - 3,00l (170kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: automatisch
Außenfarbe:Black Sapphire Metallic (475)
Innenraum:Standardleder/schwarz (N6SW)
Produktionsdatum: 07.10.2002
Werk: Regensburg
•
Code Serienausstattung
S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten
S473A Armlehne vorne
S520A Nebelscheinwerfer
S548A Kilometertacho
S550A Bordcomputer
S832A Batterie im Kofferraum
S851A Sprachversion deutsch
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S167A Abgasnorm EU4
S205A Automatikgetriebe
S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung
S249A Multifunktion für Lenkrad
S302A Alarmanlage
S320A Entfall Modellschriftzug
S338A M Sportpaket II
S358A Klimakomfort-Frontscheibe
S386A Dachreling
S403A Glasdach elektrisch
S441A Raucherpaket
S481A Sportsitz
S502A Scheinwerferreinigungsanlage
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Regensensor Rain sensor
S522A Xenon-Licht Xenon Light
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S601A TV-Funktion
S609A Navigationssystem Professional
S630A Autotelefon mit schnurlosem Hörer
S674A HiFi System Harman Kardon
S692A CD-Wechsler I-Bus Vorbereitung
S710A M Lederlenkrad
S716A Aerodynamikpaket
S760A Hochglanz Shadow-Line
S761A Individual Sonnenschutzverglasung
S772A Interieurleisten Alu Black Cube
S775A Dachhimmel anthrazit
S785A Blinkleuchten weiss
S788A BMW LM Rad Individual
S863A Händlerverzeichnis Europa
S877A Entfall Überkreuzbedienung
S886A Bordliteratur holländisch
S896A Tagfahrlichtschaltung
S915A Entfall Aussenhautkonservierung
Hoop met deze net zoveel Freude am Fahren te hebben als met de 528i touring.