Dutchie's E46 330i | Competition driftcar | The end
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Laatste loodjes
haha...wat een (dik) hok
en fender flares...
en fender flares...
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Laatste loodjes
Thanks all!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Laatste loodjes
Thanks, compleet het tegenovergestelde van jou auto. maar die dient ook weer als inspiratie voor mij
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Let's go!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
Wat. een. weekend.
Het had zijn ups en downs, maar ik heb weer ontzettend veel geleerd en vooral plezier gehad!
Vrijdag avond op locatie de auto 100% afgemaakt, en zaterdag ochtend ging ie moeiteloos door de technische keuring.
Zaterdag was het tijd voor de eerste trainingen. Het was nat in verband met sneeuw (het blijft de Nürburgring natuurlijk..), dus ff aanvoelen hoe de auto het deed, en ideaal op nat kunnen testen. Maar vrij snel bleek het al niet goed, auto trok niet helemaal lekker, en na 2 runs begon hij op 5 cilinders te lopen. Motor uit, motor weer aan, en toen was het weer goed. beetje voorzichtig gereden, en vrij snel daarna sloeg ie in noodloop, waarna ie meteen weer op 5 cilinders begon te lopen.
Terug naar binnen, bobines en bougies gechecked, en die waren erg wit wat duidde op dat de motor te arm liep. Gelukkig was mijn chiptuner (Guerrilla Tuning) er bij en gingen we samen terug de baan met live data op de laptop. Deze gaf direct aan dat ie cilinder 2 constant uitgooide in verband met meerdere missfires.
De tuner besloot de mapping aan te gaan passen omdat hij te arm af stond gesteld. Daarna nog een test sessie gedaan, de auto trok in ieder geval veel beter, maar bovenin de toeren begon de auto toch weer op 5 cilinders te lopen. Nog wat extra inspuiting boven 4500 toeren geregeld, en sindsdien bleef ie op al zijn cilinders lopen!
Toch bleef de motor in noodloop slaan, wat waarschijnlijk toch werd veroorzaakt door de uitgeschakelde lambda sensoren. Lucas (de tuner) besloot contact op te nemen via met een engelse tuner, die vanuit zijn huis in engeland mijn lambda's 100% wist uit te schakelen. Toen waren de problemen eindelijk opgelost.
Vervolgens nog wat goede sessies op droog kunnen zetten, en bleek de auto klaar voor de Zondag.
Auto nog wat af kunnen stellen, om vervolgens zondag ochtend nog wat te trainen.
Voor de kwalificatie had mijn oom, en sponsor, Smulders Carsystems, NIEUWE 'King Meiler' banden gekocht. Dit zijn "resurfaced" banden, die een speciaal voor drift ontwikkelde rubber compound hebben (en dus extra roken). Deze bleken uiteindelijk wat teveel grip te hebben, dus de camber achter van 0 terug gezet naar -2 graden voor iets minder grip.
In de laatste training ging het helaas weer fout. Er kwam stoom onder de motorkap uit toen ik terug het paddock in kwam, toen ik bij de tent aan kwam bleek er een gat in het expansievat te zitten. de radiator was verplaats en drukte het expansievat tegen de v-snaar aan. Voorkant eraf en alles los, de plek van het expansievat goed geschuurd, en dicht gesmeerd met 2 componenten lijm.
Dit bleek te helpen, en de auto was klaar voor kwalificatie.
De kwalificatie ging aardig, de eerste run was safe, had nog wat last van de grip maar ging niet slecht.
Run 2 Ging ik wat meer gooien en smijten, maar in bocht 1 had ik er nog wat moeite mee om 'm dwars te gooien, maar na de transitie had ik een dikke hoek, en kon ik mooi rokend, met een mooie snelheid en hoek 'klein monaco' in. Deze run leverde mij 65 van de 100 punten op.
Run 3 ging ik er helemaal voor, in bocht 1 had ik eindelijk een dikke hoek, en bocht 2 ging ik bijna achterwaards in. Toen ik op dat moment van 3 terug naar 2 schakelde ging het fout, op een of andere manier trok ik de versnellingsknop van de pook af (dat ding wat normaal muurvast zit..), en helaas bleef ie in neutraal hangen.. Einde run, 0 punten.
Uiteindelijk bleken mijn 65 punten goed voor de 39e plaats, en had ik me dus in de C finale gekwalificeerd!
Maandag ochtend weer vlug trainen voor de battles. Na 2 rondes was er een rode vlag situatie waardoor ik voor 5 minuten stil stond. Omdat het koelwater temperatuur toen weer zo vlug steef, was de 2 componenten lijm zacht geworden, en druk het water zich weer door het gat heen. De auto de baan af geduwd, en het expansievat weer eruit getrokken. de zacht geworden lijm eraf geschraapt, een schroef het expansievat in gedraaid, en daar weer 2 componenten lijm overheen.
tijdens de trainingen op maandag ochtend ging het helaas goed fout. "Rory is gecrashed" klonk het over de portofoon, Rory is een teamgenoot. Na de vraag hoe erg het was, was het antwoord "best wel erg."
Aangekomen op plaats van het ongeval bleek de schade enorm te zijn.
Rory en zijn zus, Kyra, die er op dat moment naast zat, zijn afgevoerd naar het ziekenhuis maar maken het goed. Hetzelfde geld voor Michel Ditmarsch, Falken rijder, die voor Rory's neus spinde en de klap met de zijkant van zijn auto op moest vangen.
Wij wensen het beste voor Rory en Kyra, en ook voor Michel. Hopen op een spoedig herstel.
Iedereen is inmiddels uit het ziekenhuis.
De enige foto die de media in is gegaan:
Na de schrik tóch besloten om de battles te gaan rijden, samen met mijn andere teamgenoten.
Ik had het geluk dat mijn eerste tegenstander zijn auto ook dusdanig had beschadigd dat deze niet meer kon rijden, dus ik schoof automatisch een plek op.
In de volgende battle kwam ik uit tegen Daniel de Jong, mede-nederlander, rijdend met een dikke C-klasse diesel. Deze bleek moeilijk bij te houden zijn (niet geheel onlogisch met 450pk en 600nm).
Na 2 runs moest ik mijn meerdere erkennen in Daniel, we maakten beide fouten, maar mijn fouten bleken net wat zwaarder te wegen.
Maar nondeju, wat klinkt een M54 met de juiste straight pipe geweldig, Luider dan de M3's, en toen dit weekend de begrenzer toch nog naar 7000 ging, klonk ie ook heeeerlijk hoogtoerig
Kleine impressie's op de volgende filmpjes, incl. interview met Boosted Boris!
Bonus foto's:
Het had zijn ups en downs, maar ik heb weer ontzettend veel geleerd en vooral plezier gehad!
Vrijdag avond op locatie de auto 100% afgemaakt, en zaterdag ochtend ging ie moeiteloos door de technische keuring.
Zaterdag was het tijd voor de eerste trainingen. Het was nat in verband met sneeuw (het blijft de Nürburgring natuurlijk..), dus ff aanvoelen hoe de auto het deed, en ideaal op nat kunnen testen. Maar vrij snel bleek het al niet goed, auto trok niet helemaal lekker, en na 2 runs begon hij op 5 cilinders te lopen. Motor uit, motor weer aan, en toen was het weer goed. beetje voorzichtig gereden, en vrij snel daarna sloeg ie in noodloop, waarna ie meteen weer op 5 cilinders begon te lopen.
Terug naar binnen, bobines en bougies gechecked, en die waren erg wit wat duidde op dat de motor te arm liep. Gelukkig was mijn chiptuner (Guerrilla Tuning) er bij en gingen we samen terug de baan met live data op de laptop. Deze gaf direct aan dat ie cilinder 2 constant uitgooide in verband met meerdere missfires.
De tuner besloot de mapping aan te gaan passen omdat hij te arm af stond gesteld. Daarna nog een test sessie gedaan, de auto trok in ieder geval veel beter, maar bovenin de toeren begon de auto toch weer op 5 cilinders te lopen. Nog wat extra inspuiting boven 4500 toeren geregeld, en sindsdien bleef ie op al zijn cilinders lopen!
Toch bleef de motor in noodloop slaan, wat waarschijnlijk toch werd veroorzaakt door de uitgeschakelde lambda sensoren. Lucas (de tuner) besloot contact op te nemen via met een engelse tuner, die vanuit zijn huis in engeland mijn lambda's 100% wist uit te schakelen. Toen waren de problemen eindelijk opgelost.
Vervolgens nog wat goede sessies op droog kunnen zetten, en bleek de auto klaar voor de Zondag.
Auto nog wat af kunnen stellen, om vervolgens zondag ochtend nog wat te trainen.
Voor de kwalificatie had mijn oom, en sponsor, Smulders Carsystems, NIEUWE 'King Meiler' banden gekocht. Dit zijn "resurfaced" banden, die een speciaal voor drift ontwikkelde rubber compound hebben (en dus extra roken). Deze bleken uiteindelijk wat teveel grip te hebben, dus de camber achter van 0 terug gezet naar -2 graden voor iets minder grip.
In de laatste training ging het helaas weer fout. Er kwam stoom onder de motorkap uit toen ik terug het paddock in kwam, toen ik bij de tent aan kwam bleek er een gat in het expansievat te zitten. de radiator was verplaats en drukte het expansievat tegen de v-snaar aan. Voorkant eraf en alles los, de plek van het expansievat goed geschuurd, en dicht gesmeerd met 2 componenten lijm.
Dit bleek te helpen, en de auto was klaar voor kwalificatie.
De kwalificatie ging aardig, de eerste run was safe, had nog wat last van de grip maar ging niet slecht.
Run 2 Ging ik wat meer gooien en smijten, maar in bocht 1 had ik er nog wat moeite mee om 'm dwars te gooien, maar na de transitie had ik een dikke hoek, en kon ik mooi rokend, met een mooie snelheid en hoek 'klein monaco' in. Deze run leverde mij 65 van de 100 punten op.
Run 3 ging ik er helemaal voor, in bocht 1 had ik eindelijk een dikke hoek, en bocht 2 ging ik bijna achterwaards in. Toen ik op dat moment van 3 terug naar 2 schakelde ging het fout, op een of andere manier trok ik de versnellingsknop van de pook af (dat ding wat normaal muurvast zit..), en helaas bleef ie in neutraal hangen.. Einde run, 0 punten.
Uiteindelijk bleken mijn 65 punten goed voor de 39e plaats, en had ik me dus in de C finale gekwalificeerd!
Maandag ochtend weer vlug trainen voor de battles. Na 2 rondes was er een rode vlag situatie waardoor ik voor 5 minuten stil stond. Omdat het koelwater temperatuur toen weer zo vlug steef, was de 2 componenten lijm zacht geworden, en druk het water zich weer door het gat heen. De auto de baan af geduwd, en het expansievat weer eruit getrokken. de zacht geworden lijm eraf geschraapt, een schroef het expansievat in gedraaid, en daar weer 2 componenten lijm overheen.
tijdens de trainingen op maandag ochtend ging het helaas goed fout. "Rory is gecrashed" klonk het over de portofoon, Rory is een teamgenoot. Na de vraag hoe erg het was, was het antwoord "best wel erg."
Aangekomen op plaats van het ongeval bleek de schade enorm te zijn.
Rory en zijn zus, Kyra, die er op dat moment naast zat, zijn afgevoerd naar het ziekenhuis maar maken het goed. Hetzelfde geld voor Michel Ditmarsch, Falken rijder, die voor Rory's neus spinde en de klap met de zijkant van zijn auto op moest vangen.
Wij wensen het beste voor Rory en Kyra, en ook voor Michel. Hopen op een spoedig herstel.
Iedereen is inmiddels uit het ziekenhuis.
De enige foto die de media in is gegaan:
Na de schrik tóch besloten om de battles te gaan rijden, samen met mijn andere teamgenoten.
Ik had het geluk dat mijn eerste tegenstander zijn auto ook dusdanig had beschadigd dat deze niet meer kon rijden, dus ik schoof automatisch een plek op.
In de volgende battle kwam ik uit tegen Daniel de Jong, mede-nederlander, rijdend met een dikke C-klasse diesel. Deze bleek moeilijk bij te houden zijn (niet geheel onlogisch met 450pk en 600nm).
Na 2 runs moest ik mijn meerdere erkennen in Daniel, we maakten beide fouten, maar mijn fouten bleken net wat zwaarder te wegen.
Maar nondeju, wat klinkt een M54 met de juiste straight pipe geweldig, Luider dan de M3's, en toen dit weekend de begrenzer toch nog naar 7000 ging, klonk ie ook heeeerlijk hoogtoerig
Kleine impressie's op de volgende filmpjes, incl. interview met Boosted Boris!
Bonus foto's:
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
Erg netjes! Kinderziektes hou je toch. Al gaande leer je. had het verhaal van het ongeluk gelezen. heb het idee dat het wel heel erg overdreven is geworden. Een week na een dodelijk ongeval op de Nordschleife had het grote nieuwswaarde.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
Goed bezig! Ziet er echt tof uit.
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
Klopt, inmiddels is het juiste bericht met de correcte info naar buiten: http://www.swr.de/landesschau-aktuell/r ... index.htmleric-328 schreef:had het verhaal van het ongeluk gelezen. heb het idee dat het wel heel erg overdreven is geworden. Een week na een dodelijk ongeval op de Nordschleife had het grote nieuwswaarde.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
Super gaaf! leuk filmpje ook met die boris :')
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
Zeer tof en alle situaties waren wel aanwezig zo te lezen.
Toffe foto's ook.
Toffe foto's ook.
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
Thanks! en klopt haha..
Nog wat foto's:
Nog wat foto's:
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
Gaaf zeg!
Ik was ook afgelopen weekend op de Ring, maar niks meegekregen van de drifters. Tenminste, reed wel achter een paar trailers op vrijdag riching de Ring.
Ik was ook afgelopen weekend op de Ring, maar niks meegekregen van de drifters. Tenminste, reed wel achter een paar trailers op vrijdag riching de Ring.
BMW 130i