Running costs M5 E60
Running costs M5 E60
Er is een interessante discussie gaande op het Driving Fun forum.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=31476
Zijn er hier ervaringen betreft specifieke kosten welke er bij de M5 E60 naar voren kwamen? De laatste kosten die wij hadden was een nieuwe set banden rondom.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 13&t=31476
Zijn er hier ervaringen betreft specifieke kosten welke er bij de M5 E60 naar voren kwamen? De laatste kosten die wij hadden was een nieuwe set banden rondom.
Re: Running costs M5 E60
Jep,op een volle tank gaat ie bij 280km in reserve...
Moet er niet aan denken
Moet er niet aan denken
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: Running costs M5 E60
Het is ook niet echt een grote tank die eronder hangt . Bij een Cayenne zit gewoon een degelijke 100 liter tank, dan heb je ook nog een relatief acceptabele actieradius.DennieV schreef:Jep,op een volle tank gaat ie bij 280km in reserve...
Moet er niet aan denken
Re: Running costs M5 E60
280km in reserve, dan rijd je met de M5 ook als een sjonnie natuurlijk.
+- 500km red je makkelijk.
Running cost kan je niet echt over praten als je storingen mee gaat tellen, voor verstoringen moet je gewoon een budget opzicht hebben.
Ik heb enkel een probleem gehad met de versnellingsbak ( losse bout in het hogedruk hydrauliek systeem van de smg bak )
paar jaar in bezit en +- 40k km mee gereden.
+- 500km red je makkelijk.
Running cost kan je niet echt over praten als je storingen mee gaat tellen, voor verstoringen moet je gewoon een budget opzicht hebben.
Ik heb enkel een probleem gehad met de versnellingsbak ( losse bout in het hogedruk hydrauliek systeem van de smg bak )
paar jaar in bezit en +- 40k km mee gereden.
Re: Running costs M5 E60
Ik doe ook wel effe iets meer dan 280 km op een tank maar rij dan ook wel normaal met mijn m5 en geef een keer flink gas als het kan.
Momenteel staat hij in de garage voor een nieuwe vliegwiel en koppeling. Nieuwe banden en nieuwe breyton velgen.
Ik weet niet hoeveel M5 e60 en M6 e63 er zijn verkocht in nederland maar op internet is er relatief weinig te lezen over alleen maar dramatische ervaringen.
Op forums vanuit het buitenland des te meer ik vraag me af hoe dat kan of zijn er zo weinig verkocht in Nederland.
Ik denk dat er veel te voorkomen is met goed en op tijd onderhoud plegen en die is niet goedkoop bij geen enkele M versie. En als er al wat kapot is dit bij het juiste bedrijf laten doen met kennis en niet zomaar bij een bedrijf omdat deze goedkoper is.
Momenteel staat hij in de garage voor een nieuwe vliegwiel en koppeling. Nieuwe banden en nieuwe breyton velgen.
Ik weet niet hoeveel M5 e60 en M6 e63 er zijn verkocht in nederland maar op internet is er relatief weinig te lezen over alleen maar dramatische ervaringen.
Op forums vanuit het buitenland des te meer ik vraag me af hoe dat kan of zijn er zo weinig verkocht in Nederland.
Ik denk dat er veel te voorkomen is met goed en op tijd onderhoud plegen en die is niet goedkoop bij geen enkele M versie. En als er al wat kapot is dit bij het juiste bedrijf laten doen met kennis en niet zomaar bij een bedrijf omdat deze goedkoper is.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
Re: Running costs M5 E60
Volle tank 500km misschien als je non stop snelweg rijdt. Combinatie met wat stad verkeer komt 'ie bij mij toch echt bij +- 280-290 bij z'n eerste reserve lampje. Dan kan je er nog wel even mee rijden, denk een kilometer of 60 maar ik tank hem gelijk weer af bij z'n eerste reserve. En nee, rijd niet als een sjonnie.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Running costs M5 E60
Wat is je gemiddelde verbruik dan Dylan?
De mijne is 5.9 over 8000 km en niet heel veel snelweg denk 20 a 25 procent. Dus 500 km ga ik ook niet redden.
En als de brandstofmeter op een halve of net eronder staat tank ik hem weer vol.
De mijne is 5.9 over 8000 km en niet heel veel snelweg denk 20 a 25 procent. Dus 500 km ga ik ook niet redden.
En als de brandstofmeter op een halve of net eronder staat tank ik hem weer vol.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
Re: Running costs M5 E60
Hi Marco, ik zal eens kijken wat het gemiddelde verbruik is. Heb je er al 8.000 km mee gereden sinds aanschaf?
Laat je trouwens je vliegwiel en koppeling bij de dealer doen? Ben benieuwd naar de Breytons!
Laat je trouwens je vliegwiel en koppeling bij de dealer doen? Ben benieuwd naar de Breytons!
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: Running costs M5 E60
Begin nu effe te twijfelen 6000 of 8000. Ik rij gemiddeld 20 a 25000 per jaar dus ik denk 8000 nu.
Nee bij van Roy koppeling en vliegwiel.
Nee bij van Roy koppeling en vliegwiel.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black
Re: Running costs M5 E60
Bwa, ik had het in mijn CIC topic al aangegeven, maar mijn 530D is ook niet echt cheap geweest tot op heden. Ik zit nu al op €8600 in 2 jaar tijd aan onderhoud en slijtage......
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: Running costs M5 E60
Hier ook al +- €5000 met een 530d,bijna 1 jaar in bezit nu.
Op zich is gewoon iedere E60 prijzig om te hebben,is een keuze en heb ik vrede mee.
Uiteraard is een M5 een stuk duurder met het verbruik in het bijzonder (daar mogen ze eigenlijk niet eens over praten met een 5.0 V10),koop je zo'n auto met verstand dan kan je denk ik best wel fun hebben voor acceptabel geld per jaar.
Maar sommige krijgen vandaag zin in een M5 en halen er morgen ergens 1 particulier,en die openen dan 5 probleemtopics hier
Op zich is gewoon iedere E60 prijzig om te hebben,is een keuze en heb ik vrede mee.
Uiteraard is een M5 een stuk duurder met het verbruik in het bijzonder (daar mogen ze eigenlijk niet eens over praten met een 5.0 V10),koop je zo'n auto met verstand dan kan je denk ik best wel fun hebben voor acceptabel geld per jaar.
Maar sommige krijgen vandaag zin in een M5 en halen er morgen ergens 1 particulier,en die openen dan 5 probleemtopics hier
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Re: Running costs M5 E60
Het is heel simpel;
Boeit brandstofverbruik; Geen M5/M6 kopen.
Heb je niet ieder jaar 10K liggen voor onderhoud en reparaties; Geen M5/M6 kopen.
De onderhoudskosten van een m5/m6 vallen best mee, maar als je er iets serieus aan krijgt loop je leeg.
Boeit brandstofverbruik; Geen M5/M6 kopen.
Heb je niet ieder jaar 10K liggen voor onderhoud en reparaties; Geen M5/M6 kopen.
De onderhoudskosten van een m5/m6 vallen best mee, maar als je er iets serieus aan krijgt loop je leeg.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
Re: Running costs M5 E60
mijn verbruik: 1 op 6,1
normaal rijden, gemeten over 5000 km
en inderdaad geen M5 kopen als je zuinig wilt rijden.
is natuurlijk wel puur rijgenot,mocht je wat geld hebben liggen......kopen!!!
normaal rijden, gemeten over 5000 km
en inderdaad geen M5 kopen als je zuinig wilt rijden.
is natuurlijk wel puur rijgenot,mocht je wat geld hebben liggen......kopen!!!
Re: Running costs M5 E60
Leuk te zien dat je me ex M5 nog steeds in bezit hebt. Mis de auto nog steeds met enige regelmaatErwinE60 schreef:280km in reserve, dan rijd je met de M5 ook als een sjonnie natuurlijk.
+- 500km red je makkelijk.
Running cost kan je niet echt over praten als je storingen mee gaat tellen, voor verstoringen moet je gewoon een budget opzicht hebben.
Ik heb enkel een probleem gehad met de versnellingsbak ( losse bout in het hogedruk hydrauliek systeem van de smg bak )
paar jaar in bezit en +- 40k km mee gereden.
Runningcosts zijn hoog met een M5, kan me ook niet heugen dat ik ooit 300km heb kunnen rijden zonder het benzine lampje te zien aangaan. Onderhoud is kostbaar ( remmen, olie, koppeling ed. )
Als er zaken echt kapot gaan kan je flink leeg lopen
Als je een BMW M wilt rijden moet je hier gewoon rekening mee houden, heb inmiddels heel wat M's gehad ( E34 M5, E39 M5, E60 M5, E46 M3 ) en runningcosts zijn allemaal behoorlijk maar de E60 M5 spant absoluut de kroon