Robin E46 Coupe Clubsport SMG
Re: robin E46 Coupe Clubsport SMG () 18 of 19 inch velgen?
Idd, ik heb voor 8,5J ET40 en achter 9,5J ET45.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: robin E46 Coupe Clubsport SMG () 18 of 19 inch velgen?
mooi dan gaan we die maar is bestellen eerdaags320ciE46 schreef:Idd, ik heb voor 8,5J ET40 en achter 9,5J ET45.
BMW F36 2014 435i
Re: robin E46 Coupe Clubsport SMG () Onderhoud /LED/vanos
hierbij weer een update
heb van de week m`n Vanos opengehaald en nieuwe seals erin gezet van beisan.
setje binnen en openmaken de kleppendeksel
openmaken van de deksel gebeurd alleen de vanos er nog uit.
vanos weer terug en klaar voor het dichtbouwen.
LED achterlichten zitten er ook in
nou nog van de week m`n themostaat vervangen en de sensor van het carter-olie niveau.
en nog opzoek naar 4 nieuwe banden voor de APK.....
heb van de week m`n Vanos opengehaald en nieuwe seals erin gezet van beisan.
setje binnen en openmaken de kleppendeksel
openmaken van de deksel gebeurd alleen de vanos er nog uit.
vanos weer terug en klaar voor het dichtbouwen.
LED achterlichten zitten er ook in
nou nog van de week m`n themostaat vervangen en de sensor van het carter-olie niveau.
en nog opzoek naar 4 nieuwe banden voor de APK.....
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
BMW F36 2014 435i
Re: Robin E46 Coupe Clubsport SMG () Onderhoud /LED/vanos
Goed bezig zo blijft de auto mooi strak!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: Robin E46 Coupe Clubsport SMG () Onderhoud /LED/vanos
Lekker bezig. Kan ie er weer ff tegenaan.
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line
Re: Robin E46 Coupe Clubsport SMG () Onderhoud thermostaat
best makkelijk een hobby garage op je werk
nieuwe olieniveau sensor erin gezet(gele olie lampje bleef branden)
en ook gelijk de 10W40 olie vervangen voor 5W30 wat er voor de servicebeurt inzat.
thermostaat was kapot en ook vervangen met nieuw KVS.
de oude waarbij het lipje is los gekomen....
wezen rijden en de wagen word nu wel lekker warm en de kachel werkt ook veel beter en zie na t starten geen geel olie lampje meer dus is weer een geslaagde avond geweest
op naar 4 nieuwe banden voor de APK
nieuwe olieniveau sensor erin gezet(gele olie lampje bleef branden)
en ook gelijk de 10W40 olie vervangen voor 5W30 wat er voor de servicebeurt inzat.
thermostaat was kapot en ook vervangen met nieuw KVS.
de oude waarbij het lipje is los gekomen....
wezen rijden en de wagen word nu wel lekker warm en de kachel werkt ook veel beter en zie na t starten geen geel olie lampje meer dus is weer een geslaagde avond geweest
op naar 4 nieuwe banden voor de APK
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
BMW F36 2014 435i
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: Robin E46 Coupe Clubsport SMG () Onderhoud thermostaat
Robin, ik heb je nog een PM gestuurd m.b.t. je achterlichten.
Re: Robin E46 Coupe Clubsport SMG () SMG druk weg..
Vrijdag middag eindelijk weekend.
deuren van slot en geen Pompgeluid....
dus geen druk om het SMG schakel systeem in werking te stellen.
en met de mazzel dat de bak in de 1e versnelling staat geen beweging erin te krijgen.
gelukkig na een dag of 4 ging het regenen en was het vochtig weer.
dus de kans dat er weer weerstand komt tussen de koolborstels is groot.
en met deze mazzel ging de pomp draaien bij het openen van de deur.
snel deze op de brug gezet en de pomp eraf gehaald..
wat bleek de pomp zelf was de keering van lek en deze olie liep de motor in....
pure ellende.
1 van de 2 koolborstels was ook op ( vandaar het niet draaien )
nadat de pomp zelf een paar dagen in de wd40 lag te weken kwam de nieuwe motor binnen.
Dit alles weer in elkaar gezet plus een nieuwe keerring van de pomp ( van PU ! dit kan tegen dit soort olie)
nu kwam de uitdaging om alles weer goed op de bak te krijgen.
de pomp zit vast op een beugel die niet vast te zetten is met pomp erop.
hierdoor heb ik toch besloten een oog we te halen van de beugel.
hierdoor zit deze nu vast met 2X M8 en 2X m6 en ik denk niet dat de beugel er daardoor af zal vallen..
weer opnieuw ontluchten en we konden weer
gelijk de keerring van de koppelings cillinder besteld ( deze gaan ook na een aantal jaar ook lekken)
nu eens bedenken hoe we dit makkelijk gaan vervangen zonder de bak eraf te halen....
deuren van slot en geen Pompgeluid....
dus geen druk om het SMG schakel systeem in werking te stellen.
en met de mazzel dat de bak in de 1e versnelling staat geen beweging erin te krijgen.
gelukkig na een dag of 4 ging het regenen en was het vochtig weer.
dus de kans dat er weer weerstand komt tussen de koolborstels is groot.
en met deze mazzel ging de pomp draaien bij het openen van de deur.
snel deze op de brug gezet en de pomp eraf gehaald..
wat bleek de pomp zelf was de keering van lek en deze olie liep de motor in....
pure ellende.
1 van de 2 koolborstels was ook op ( vandaar het niet draaien )
nadat de pomp zelf een paar dagen in de wd40 lag te weken kwam de nieuwe motor binnen.
Dit alles weer in elkaar gezet plus een nieuwe keerring van de pomp ( van PU ! dit kan tegen dit soort olie)
nu kwam de uitdaging om alles weer goed op de bak te krijgen.
de pomp zit vast op een beugel die niet vast te zetten is met pomp erop.
hierdoor heb ik toch besloten een oog we te halen van de beugel.
hierdoor zit deze nu vast met 2X M8 en 2X m6 en ik denk niet dat de beugel er daardoor af zal vallen..
weer opnieuw ontluchten en we konden weer
gelijk de keerring van de koppelings cillinder besteld ( deze gaan ook na een aantal jaar ook lekken)
nu eens bedenken hoe we dit makkelijk gaan vervangen zonder de bak eraf te halen....
BMW F36 2014 435i