Ik ben Alex Schilder, 22 jaar oud en leidt het studentenleven aan de UvA (Bedrijfskunde). Daarnaast run ik mijn eigen onderneming in de visbranche (het zal niet als je uit Volendam komt), en verdien ik teveel voor mijn studiefinanciering. Oplossing: kosten maken! --> Auto kopen
Sinds zondag ben ik de trotse eigenaar van een 323i executive uit oktober 1999. Heb heel lang gezocht naar een e46 die in knappe staat was, met deze velgen eronder, in de kleur "titaansilber" én met sportstoelen. Nu is het dan eindelijk zover..
(Hoe krijg ik een foto toegevoegd?)
Ik heb alvast een to-do lijstje gemaakt van dingen die ik wil aanpakken.
1. Allereerst een probleem met de koelvin: als ik rij is er niks aan de hand, maar wanneer ik een tijdje stil sta en de motor draait, loopt de temperatuur nogal op (110 graden gemeten). Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen - en hoe dit op te lossen is?
2. Het airbag-lampje brandt. We hebben de auto zondag aan de laptop gehad via de OBD, maar we konden er niet in komen om te bekijken wat dit probleem is. Ook weer iemand enig idee?
3. Sleutels vervangen. De vorige eigenaar heeft een sleutel geprobeerd om te zetten in een "nieuwe" sleutel, maar deze werkt dus niet. De andere sleutel werkt wel, maar hangt met plakband aan elkaar. Wederom: iemand enig idee waar ik dit een beetje knap kan laten vervangen? Of zijn die sleutels die op internet verkrijgbaar zijn voor zo'n 20 euro best wel aardig?
4. De sigaretten aansteker vervangen. (nee ik rook niet, maar dit ding hangt een beetje los erin, en das niet echt top)
5. Schakelpook stabiliseren. Er lijkt een beetje speling in te zitten, dat heb ik liever eruit.
6. Schakelpook "zak" vervangen. De hoes die eromheen zit is niet supermooi meer, zit een gaatje in. Is beter als deze wordt vervangen
7. De handrem mag wel wat strakker, nu moet ik er flink aan trekken om de auto te laten staan.
8. Een ski-luik inbouwen. Iemand die daar toevallig ervaring mee heeft? Het lijkt alsof er al een soort van vooringebouwd plaatje voor zit die je los zou moeten kunnen krijgen door de laspunten door te boren.
9. Volgend seizoen de velgen stralen en opnieuw laten coaten.
Genoeg te doen in ieder geval! Ik hoop dat ik wat aan jullie heb voor tips.
Groetjes!
Alex