Sebas E46 320D 150pk Touring

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
base36.w

Sebas E46 320D 150pk Touring

Bericht door base36.w » 05 jan 2015, 10:01

Ik zal mezelf weer eens opnieuw voorstellen, ik zit wel veel op deze site en andere bmw forums maar ik lees veel en met de zoekfunctie en E46fanatics en realoem kan ik eigenlijk alles wel vinden wat ik moet weten.

Ondertussen ben ik al 2 bmw's verder de e36 325TDS had een lekke dieselpomp en heb daarna een jaartje gereden in een e36 318TDS Touring (wat een lui blok)

Inmiddels rijd ik al een paar maanden in een e46 320D Touring 2003 de 150 pk versie met exclusive pakket, opgeleukt naar 180pk.

Een leuke auto met alles erop!
Leren sportstoelen
mk4 16:9 navi
automaat.
enz.

Inmiddels heb ik er al veel aan gedaan in die paar maanden.
Nieuwe draagarmen
Nieuwe stuurstangen
Nieuwe schokbrekers voor
Nieuwe accu
Alle filters vernieuwd (diesel/lucht enz)
Intercooler gespoeld
Motor olie gespoeld
Swirl flaps losgezet en afgekoppeld
Bakflush
Dynamo gereviseerd.
chiptuning
Airco onderhoudsbeurt.

Nu ben ik bezig met nieuwe navi aan het inbouwen, Unit zit erin alle kabels al doorgetrokken. Vanmiddag enkel nog de kabels bij de achterbank wegwerken (bank er ff uitschroeven) versterker 1200W opnieuw aansluiten en al het interieur er weer inschroeven vanaf de achterbank.
Aansluiten stelt geen drol voor enkel die kabels doortrekken en de interieurlijsten wegslopen wat is dat een grafwerk.

Volgende maand de turbofilter wisselen (eigenlijk eerder vergeten) stuurpomp olie ramen blinderen. tegen de zomer maar eens kijken om cadanasolie te doen....
Nou dat is zo'n beetje mijn statusupdate
Zonder transport staat alles stil...

Quadrantz

Re: Sebas E46 320D 150pk Touring

Bericht door Quadrantz » 05 jan 2015, 10:09

Dat klinkt als een dik uitgevoerde E46 touring ;). Zo 1 had ik hiervoor ook, heerlijke auto's ook :duim:

Als je wat foto's hebt dan mag je die gerust posten he :leip:

Veel modificaties die je hebt uitgevoerd heb ik aan die van mij ook gedaan (laten doen dan) :).

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 05 jan 2015, 10:10

Welkom hier Sebas !

Heb je ook fotootjes van de wagen ? Zijn we namelijk gek op hier :whistle:

De zoekfunctie hoef ik je in ieder geval niet op te wijzen als ik het zo lees ;)

Flink onderhoud aan de wagen gedaan, keep up the good work !

Heb je vragen over het forum, en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk helpen :duim:

Vele veilige kilometers toegewenst in dit nieuwe jaar :)

base36.w

Bericht door base36.w » 05 jan 2015, 10:14

Ik ga zo weer knutselen (laatste vrije dag) Ik knip er zometeen wel ff een paar....

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 05 jan 2015, 18:28

Welkom op het forum Sebas

klinkt een mooi auto met mooie optie's en ik zie het al een echte klusser :duimen:.
dat scheeld een hoop centen als je dat allemaal bij een garage moet laten doen.

foto's zijn altijd welkom, zijn we hier gek op. :whistle:

veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Afbeelding
Volgende evenement:

base36.w

Bericht door base36.w » 10 mar 2015, 13:58

Tja heeft ff geduurd, de camera van mijn smartphone was f*cked up dat ik niet meer een duidelijke foto's kon maken.
bij deze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja ik moet nog stofzuigen. :P

Afbeelding

Afbeelding
Work in progress...
Ik had goede fm ontvangst na installatie Daarna de antenne verlengkabel onder de bank gepropt en de oude navi eruit gehaald. Sindsdien een slechte fm ontvangst. Nu het weer wat beter is/word kan ik weer gaan testen/proberen. Misschien haak ik er wel DAB+ bij aan, m'r dat moet ik nog ff uitzoeken.
Ook dvd/dab vrijschakeling loop ik nog mee te kutten, gewoon aan de 12V hangen werkt 'schijnbaar' niet.

Oh ja nog vergeten, net bij de garage nog rondom de remmetjes laten doen en nieuwe olie erop, de carterfilter/ontluchting doe ik morgen zelf even. (zonde van het uurloon) ;)

Edit

10 maart 2015, 17:44
Afbeelding
Weg zwarte rook en een onregelmatig toerental bij een koude stationair draaiende motor.
:duimen:
Na 9 maanden ziet de luchtfilter er niet slecht uit. :)

base36.w

Bericht door base36.w » 13 apr 2015, 20:13

Updateje, ik heb een weekje vakantie genomen om ff te knutselen auto dingen te regelen en vakantie uren op te maken.
:)
Vanmiddag even naar mijn bandenboer geweest en ik heb nog 2 zomerbanden in opslag liggen met ruim 6,5 mm, de andere 2 waren het niet meer waard en heb ik weg laten gooien....
GoodYear EfficientGrip Performance
225/50 R16 92W
B (Zuinig), de grip op nat wegdek is A (Goed). De geluidsproductie is 69db (Redelijk).
goede recensies en niet al te duur, ik heb een mooi prijsje gemaakt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ik vond mij auto ook altijd wat zwaar sturen, volgens het boekje is met 210 de stuurpomp vervangen (nieuwe model) het klopt ook want er zitten nieuwe bouten op de pully, de olie ziet er bruinig uit. Nou heb ik even gevraagd hoeveel dat kost. ehh €100,-dat doen we dus mooi ff zelf :loveit:
http://forum.e46fanatics.com/showpost.p ... stcount=35
http://www.allekabels.nl/pech-onderweg/ ... lpomp.html

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 13 apr 2015, 20:29

Nette E46 maar wat is er met je stuur gebeurd? Zit daar een hoes omheen?

Ik zou er een M-stuurtje inzetten, kost een honderd of 3/4 maar is de beste mod die je kunt doen vond ik dan :duim:

base36.w

Bericht door base36.w » 14 apr 2015, 09:38

http://www.bmsautobekleding.nl/diensten ... ndremhoes/
:duimen:

Heb je prijzen gezien van een 2de hands stuurtje? Pff oplichters, misschien loop ik er vandaag of morgen tegenaan anders laat ik hem bekleden voor 0ngeveer €250,- het stuur is opzich wel vet enkel de ring is mij te dun en te glad...

base36.w

Bericht door base36.w » 15 apr 2015, 20:30

Even een update:
Het ging wel goed met de stuurpompolie verversen, links en rechts een krik onder auto zodat de pomp zonder druk kon draaien.
Om het goedkope pompje aan het werk te krijgen was wel even wat. Als je eenmaal vacuüm hebt loopt hij ook zo leeg. Een beetje met het stuur heen en weer draaien en er kwam nog meer oude olie uit met een vieze bruine kleur, daarna weer afgevuld tot de helft en weer draaien met het stuur om oude en nieuwe olie te mengen. Daarna weer leeggezogen met het pompje en weer afgevuld met schone olie.
Zonder de motor te laten lopen merkte ik direct het verschil al, daarna de motor laten draaien en een paar keer het stuur omhalen en afvullen.
-1 1/2 uur werk(op je dooie gemak)
-2 liter ATF olie €16,-
1/2 liter om te spoelen liter om bij te vullen en 1/2 als reserve in de schuur.
Pompje inc. verzendkosten €5,10,-
-4 plastic hanschoenen €0,50,-
- 3Viscose doekjes €1,09,-
- Colafles bv. oude olie €0,10,-
Natuurlijk heb ik wel een nieuwe pomp en nieuw model membraamfilter/vooraadtank met een ton op de klok voor de pomp. Heb je nog het oude model pomp/voorraadtank da zou ik die eerst vervangen.
Hij stuurt niet mee houterig/schokkerig en stuurt weer top. Daar vraagt de garage nog €100,- voor :gek:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”