Deur passagierskant opent niet via bestuurderskant

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
beetledrift

Deur passagierskant opent niet via bestuurderskant

Bericht door beetledrift » 13 apr 2015, 18:54

Hallo allemaal,

Wanneer ik met mijn sleutel de bestuurderskant open doet gaat de deur van de passagierskant niet van het slot af.

Als ik in de auto zit en ik druk/trek de pin van het slot in/uit aan de bestuurderskant, gaat de bijrijderskant wel dicht/open.. Het slot in mijn bestuurdersdeur is ooit vervangen waardoor ik voor die deur een andere sleutel heb.. Het lijkt mij best kunnen dat het hiermee te maken heeft maar ik heb geen idee hoe ik moet zoeken. Heeft iemand een idee , of zijn er meerdere mensen die dit probleem herkennen?

Bij voorbaat dank :driving:

Michey

Re: Deur passagierskant opent niet via bestuurderskant

Bericht door Michey » 13 apr 2015, 22:18

Had een zelfde iets maar dat was puur vuil opbouw in het slotmechanisme. probeer wat wd-40 in het slot te spuiten, even goed bewegen en probeer het dan weer.

Mevius

Bericht door Mevius » 14 apr 2015, 10:09

Wat Michey zegt, hier heeft hetzelfde euvel gespeeld. Beetje olie erin en paar keer met de hand openen en sluiten lost het vaak op.
[2011] BMW 735i E32, Benzine, 1987, 155 kW (211 PK), Automaat
[2013] BMW 525TDS E34 Touring, Diesel, 1994, 105 kW (143 PK), Automaat
[2014-heden] BMW 320i E36, LPG G3, 1996, 110 kW (150 PK), Automaat Afbeelding

beetledrift

Bericht door beetledrift » 14 apr 2015, 10:28

Owke, bedankt voor de tips! Ik ga het vanavond even proberen en dan zal ik mijn bevindingen even posten.

beetledrift

Bericht door beetledrift » 10 jun 2015, 10:22

Hallo heren,

ik heb toen een paar keer wat wd40 in het slot gespoten maar dat hielp niets(14 april). Nu ging vorige week het slot opeens een keer of 3 werken om vervolgens weer te stoppen.. Gisteren het deurpaneel losgehaald en bekeken of er misschien een stekker loszit, maar alles zit netjes vast en nergens sporen van vocht.

Ik heb wel 2 extra losse stekkers, maar die zijn waarschijnlijk voor extra speakers als je die zou hebben? Mijne is een vrijwel standaard uitvoering dus geen deurspeakers.

Ik vraag me nu af wat ik moet doen. Ander slotmechanisme bestellen? Het ziet eruit dat zo'n slot verwijderen erg lastig is ivm ruimte.

Michey

Bericht door Michey » 10 jun 2015, 11:22

Heb je al eens geprobeert via het kofferbakslot de auto open en dicht te maken?
Misschien is het een idee om dat paneel weer te verwijderen en dat mechanisme even grondig in te spuiten, goed laten draaien. kan best zijn dat er toch iets goed stroef vast zit. Ik neem aan dat de auto via de bijrijderkant gewoon de de hele auto kan openen?

beetledrift

Bericht door beetledrift » 12 jun 2015, 20:31

Gister een avondje bezig geweest aan de auto. Het inspuiten leek te helpen want hij deed het weer, maar ben bang dat het een contactbreuk ofzo ergens is want soms stopt hij gewoon....

De auto openen bij de kofferbak werkt goed, afgezien van de bijrijderskant dan. Heb het bekende euvel van de kofferbak-elektra ook eens bekeken maar de mijne heeft geen kapotte draden of dergelijke.

Dus.. Ik denk dat ik toch maar eens de elektra in de deur moet gaan bekijken, iets waar ik een beetje tegenop zie! Heb niet zulke kleine handen haha.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 12 jun 2015, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovernstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 13 jun 2015, 11:35

Je hebt dus cpv zo te lezen, zit niks anders op dan de boel loshalen.
Is te doen, ook met grotere handen:

Afbeelding

Afbeelding

Waarschijnlijk is je motortje stuk, die van mij deed het af en toe wel/niet, om het vervolgens helemaal te begeven, in de slotstand wel te verstaan.... :(

Motortje vervangen dus, kun je meteen het slotmechanisme ff smeren.
Meest lastige met terugplaatsen is de lange stang voor de deurklink, deze dien je onder spanning te houden om te voorkomen dat de haak losraakt en de stang loskomt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”