Gestolen en teruggevonden, extra beveiligen?
Re: Gestolen en teruggevonden, extra beveiligen?
Mooi is het niet, maar wel effectief ook voor je airbag
http://www.anti-diefstal24.nl/stuurslot ... wwodZ0QA7A
http://www.anti-diefstal24.nl/stuurslot ... wwodZ0QA7A
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: Gestolen en teruggevonden, extra beveiligen?
Zit even wat te googlen en kom dit topic tegen.Ik kom zo even terug op dit topic,maar zal even kort mijn verhaal doen.Ik had politie aan de deur..Mijn auto zou ergens staan met een brandstof lekkage,ik zei dat kan niet mijn vrouw heeft hem mee.Politie is weer vertrokken.Omdat het onderzoek nog loopt noem ik even geen plaatsnamen.Ik wist de locatie,blijkt dat die straat een facebook pagina heeft,oproepje gedaan en binnen 10 minuten foto's van een bmw die weggesleept werd door de politie,een andere kleur en een andere brandstof,maar gewoon met mijn platen er op!!Maar goed ik ben op bureau geweest met auto en papieren alles gecontroleerd en ik mocht weer gaan.
Nu heb ik zelf een autobedrijf en heb een hoop gezien en meegemaakt,maar als je zo slim bent om platen te kunnen kopieren zonder duplicaatcode,en die van mij zijn ook niet gestolen,hoe dom kun je dan zijn om ze op een verkeerde kleur en brandstof te zetten.
Maar goed weer even terug naar dit topic,zoals ik zei ben ik me er wat in gaan verdiepen,maar binnen een paar seconden een auto pikken kan maar door 1 manier komen..een van de vorige eigenaren heeft gewoon een 3e sleutel bij laten maken.Dat is de enige manier waarop je dit zo snel"en toch in alle rust" kan doen. Ik gellof ook niet in codes kopieren en obd verhalen. Wat ook veel gebeurd is dan worden de platen gekopieerd,zijn afgelopen 10 jaar 30.000 blanco platen en 2 stempelpersen gestolen,en vervolgens stelen ze op de eerder genoemde manier er een auto bij.Dit zijn vaak auto's waar de boeven zelf in blijven rijden,immers als ze aangehouden worden klopt kenteken me kleur vd auto en de brandstof.Politie controleert zonder geldige reden eigenlijk nooit het chassinummer.En wat ook wel gebeurt is dat er ooit de kentekenpapieren achter gehouden zijn,waardoor dus de kentekenplaten en de achtergehouden(vermiste) kentekenpapieren op een gestolen auto zetten,en deze vervolgens gewoon klakkeloos inruilen,zoals ik zei ik heb zelf ook een autobedrijf,maar ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit het chassisnr met de papieren gecontroleerd.Hier komen ze pas achter als de auto 2 keer snel achter elkaar apk gekeurd word,of dat de rechtmatige eigenaar ineens geen wegenbelasting meer hoeft te betalen...Maar dit zal met het nieuwe systeem van kentekencard wel iets beter worden,omdat de codes wisselen zodra hij van eigenaar veranderd .Alleen de rechtmatige eigenaar kan die codes in bezit hebben,en in de oude situatie kon je gewoon een nieuw paieren kenteken aanvragen,en die duplicaatcode keek nooit iemand naar...
Maar goed we zijn er mooi klaar mee..
Nu heb ik zelf een autobedrijf en heb een hoop gezien en meegemaakt,maar als je zo slim bent om platen te kunnen kopieren zonder duplicaatcode,en die van mij zijn ook niet gestolen,hoe dom kun je dan zijn om ze op een verkeerde kleur en brandstof te zetten.
Maar goed weer even terug naar dit topic,zoals ik zei ben ik me er wat in gaan verdiepen,maar binnen een paar seconden een auto pikken kan maar door 1 manier komen..een van de vorige eigenaren heeft gewoon een 3e sleutel bij laten maken.Dat is de enige manier waarop je dit zo snel"en toch in alle rust" kan doen. Ik gellof ook niet in codes kopieren en obd verhalen. Wat ook veel gebeurd is dan worden de platen gekopieerd,zijn afgelopen 10 jaar 30.000 blanco platen en 2 stempelpersen gestolen,en vervolgens stelen ze op de eerder genoemde manier er een auto bij.Dit zijn vaak auto's waar de boeven zelf in blijven rijden,immers als ze aangehouden worden klopt kenteken me kleur vd auto en de brandstof.Politie controleert zonder geldige reden eigenlijk nooit het chassinummer.En wat ook wel gebeurt is dat er ooit de kentekenpapieren achter gehouden zijn,waardoor dus de kentekenplaten en de achtergehouden(vermiste) kentekenpapieren op een gestolen auto zetten,en deze vervolgens gewoon klakkeloos inruilen,zoals ik zei ik heb zelf ook een autobedrijf,maar ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit het chassisnr met de papieren gecontroleerd.Hier komen ze pas achter als de auto 2 keer snel achter elkaar apk gekeurd word,of dat de rechtmatige eigenaar ineens geen wegenbelasting meer hoeft te betalen...Maar dit zal met het nieuwe systeem van kentekencard wel iets beter worden,omdat de codes wisselen zodra hij van eigenaar veranderd .Alleen de rechtmatige eigenaar kan die codes in bezit hebben,en in de oude situatie kon je gewoon een nieuw paieren kenteken aanvragen,en die duplicaatcode keek nooit iemand naar...
Maar goed we zijn er mooi klaar mee..
Re: Gestolen en teruggevonden, extra beveiligen?
De bmw is wel degenlijk zo open te maken zondersleutel en zonderbraakschade.
Ik ga dat hier niet uitleggen breng je alleen maar meer mensen op ideeen.
Als ze eenmaal in de auto zijn maken ze een zogenaamde 3e sleutel aan via de obd.
Het beste zou zijn een onafhankelijk alarm en de obd poort verplaatsen of schakelaar tussen maken.
Ik ga dat hier niet uitleggen breng je alleen maar meer mensen op ideeen.
Als ze eenmaal in de auto zijn maken ze een zogenaamde 3e sleutel aan via de obd.
Het beste zou zijn een onafhankelijk alarm en de obd poort verplaatsen of schakelaar tussen maken.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Gestolen en teruggevonden, extra beveiligen?
@van leek
Yup kan ik be - amen sterker nog, je hebt de originele sleutel mits je de goede apparatuur hebt niet eens nodig. Heb je niet 'alle' apparatuur kan je een ontvanger in de buurt van auto plaatsen om de frequentie van het alarm/centrale vergrendeling te peilen. Volgende dag lees je de ontvanger uit. Iemand die het 'technisch' goed voor mekaar heeft vind de frequentie als die naast je auto staat zonder originele zender/sleutel.
Een veel gebruikt truukje waarmee b.v. Scania vrachtwagenchauffeurs ook vaak door beroofd/ingebroken worden.
Voorbeeld:
Bij de Super in het centrum zit een paal in de grond waar enkel bewoners en gemeente doorheen kan met een pasje en/of zender. Bij toeval ontdekte ik als ik de knop van mijn achterruit indruk (touring) dat de paal in de grond naar beneden gaat. Toevallig dezelfde frequentie..
Zo simpel = stap 1 eigenlijk.
Stap 2, je bent in de auto en dan?
Een sleutelcode/startonderbreker naar de auto maken werkt niet, althans niet in de korte tijd. Dit probleem benaderen ze vanaf de andere kant.
Je hebt een compleet profiel/image staan op een computer van b.v. een E30 waar de gegevens ook al in de sleutel staan.
Brute force druk je in de main computer een profiel van bijvoorbeeld E30 (via OBD2)en de auto heeft in enkele seconden een compleet andere identiteit.
Die gasten hebben programmeerbare lopers per type auto bij zich die van tevoren al is geprogrammeerd met een ander auto profiel die al op de computer(image) staat...
Sleutel erin en wegrijden....
Zo simpel is het....
Een Dummy odb2 plaatsen goed idee, maar verplaats/verstop het goed als je namelijk de auto kent kan je hem zo herleiden binnen een minuut en word ie binnen 2 minuten meer gejat.
Check ook of er een odb1 of 2 aansluiting zit onder de motor kap (de ronde aansluiting) Veel auto's ook nieuwere modellen hebben alletwee of odb2 op 2 plekken motor compartiment en interieur.
Mits goed voorbereid, kan je binnen enkele minuten een een nieuw model auto jatten en zo gebeurt het ongeveer.
Mensen c.q. 'auto' handelaren die dit niet nu nog niet geloven hebben echt boter op hun hoofd...
Met de goede apparatuur is het niet moeilijker dan een illegale windows versie op een pc te installeren.
Hoe weet ik dit? Don't ask....
Yup kan ik be - amen sterker nog, je hebt de originele sleutel mits je de goede apparatuur hebt niet eens nodig. Heb je niet 'alle' apparatuur kan je een ontvanger in de buurt van auto plaatsen om de frequentie van het alarm/centrale vergrendeling te peilen. Volgende dag lees je de ontvanger uit. Iemand die het 'technisch' goed voor mekaar heeft vind de frequentie als die naast je auto staat zonder originele zender/sleutel.
Een veel gebruikt truukje waarmee b.v. Scania vrachtwagenchauffeurs ook vaak door beroofd/ingebroken worden.
Voorbeeld:
Bij de Super in het centrum zit een paal in de grond waar enkel bewoners en gemeente doorheen kan met een pasje en/of zender. Bij toeval ontdekte ik als ik de knop van mijn achterruit indruk (touring) dat de paal in de grond naar beneden gaat. Toevallig dezelfde frequentie..

Zo simpel = stap 1 eigenlijk.
Stap 2, je bent in de auto en dan?
Een sleutelcode/startonderbreker naar de auto maken werkt niet, althans niet in de korte tijd. Dit probleem benaderen ze vanaf de andere kant.
Je hebt een compleet profiel/image staan op een computer van b.v. een E30 waar de gegevens ook al in de sleutel staan.
Brute force druk je in de main computer een profiel van bijvoorbeeld E30 (via OBD2)en de auto heeft in enkele seconden een compleet andere identiteit.
Die gasten hebben programmeerbare lopers per type auto bij zich die van tevoren al is geprogrammeerd met een ander auto profiel die al op de computer(image) staat...
Sleutel erin en wegrijden....
Zo simpel is het....
Een Dummy odb2 plaatsen goed idee, maar verplaats/verstop het goed als je namelijk de auto kent kan je hem zo herleiden binnen een minuut en word ie binnen 2 minuten meer gejat.
Check ook of er een odb1 of 2 aansluiting zit onder de motor kap (de ronde aansluiting) Veel auto's ook nieuwere modellen hebben alletwee of odb2 op 2 plekken motor compartiment en interieur.
Mits goed voorbereid, kan je binnen enkele minuten een een nieuw model auto jatten en zo gebeurt het ongeveer.
Mensen c.q. 'auto' handelaren die dit niet nu nog niet geloven hebben echt boter op hun hoofd...
Met de goede apparatuur is het niet moeilijker dan een illegale windows versie op een pc te installeren.
Hoe weet ik dit? Don't ask....
Zonder transport staat alles stil...
Re: Gestolen en teruggevonden, extra beveiligen?
Sorry maar hier klopt geen fluit van, dit is bullshit om het eenvoudig te zeggen. Het is niet gewoon een frequentie die uitgestuurd word.Het is een rolling code. Zo werken all die draadloze zenders en ontvangers, en dat is echt niet zomaar te breken. Zoniet zou je nogal iets zien. Rolling code : http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_code
Zomaar frequentie recorden en daarna terug uitzenden is gewoon weg niet waar.
Inbreken in de wagen gebeurt via het slot, ergens hier op het forum vind je hier een fimpje van. Daarna Krijgen ze de wagen aan de praat via de ODB poort.
ODB poort is niet beveiligd, dit zie je zelf als je de laptop erop hangt. Zij gebruiken software om een sleutel die ze bij zich hebben aan de wagen te koppelen. Daarna sleutel in stopcontact en starten.
Zomaar frequentie recorden en daarna terug uitzenden is gewoon weg niet waar.
Inbreken in de wagen gebeurt via het slot, ergens hier op het forum vind je hier een fimpje van. Daarna Krijgen ze de wagen aan de praat via de ODB poort.
ODB poort is niet beveiligd, dit zie je zelf als je de laptop erop hangt. Zij gebruiken software om een sleutel die ze bij zich hebben aan de wagen te koppelen. Daarna sleutel in stopcontact en starten.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Gestolen en teruggevonden, extra beveiligen?
Ik probeer et gewoon ff simpel te houden (en niet te veel prijs te geven), maar die rolling code is echt geen probleem, dat regelt je 'goede apparatuur/programmatuur wel ' Wiskunde e.d. ok? 
Als je in de buurt van ODB1 of 2 kan komen met het alarm uit rijd je met 4min. weg mits goed voorbereid......

Als je in de buurt van ODB1 of 2 kan komen met het alarm uit rijd je met 4min. weg mits goed voorbereid......
Laatst gewijzigd door Bart70 op 15 apr 2015, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Zonder transport staat alles stil...
Re: Gestolen en teruggevonden, extra beveiligen?
Simpel houden is in dit geval gewoon bangmakkerij. En totaal onnodig.
Ik heb eens de uitleg gekregen hoe die rolling code werkt, en wil nog wel eens zien welke apperatuur dit kan kraken.
OK alles is te kraken maar het moet doenbaar zijn en tot iemand mij het tegendeel kan bewijzen geloof ik zulke verhalen gewoon niet.
OBD poort klopt idd dat had ik al vermeld. Ik codeer sommige dingen zelfs zonder sleutel in het contact, maw sleutel heb je niet nodig om aan de modules te geraken
Ik heb eens de uitleg gekregen hoe die rolling code werkt, en wil nog wel eens zien welke apperatuur dit kan kraken.
OK alles is te kraken maar het moet doenbaar zijn en tot iemand mij het tegendeel kan bewijzen geloof ik zulke verhalen gewoon niet.
OBD poort klopt idd dat had ik al vermeld. Ik codeer sommige dingen zelfs zonder sleutel in het contact, maw sleutel heb je niet nodig om aan de modules te geraken
525d E61 2007 pre-LCI