Belgische M5 geknepen?
Belgische M5 geknepen?
Beste mensen,
Ik ga woensdag naar belgie om een M5 te bezichtigen. Nu weet ik dat sommige Belgische wagens geknepen zijn. Weet iemand of dit bij elke Belgische auto zo is? Ik heb gegoogled maar kom er niet uit.
Ik ga woensdag naar belgie om een M5 te bezichtigen. Nu weet ik dat sommige Belgische wagens geknepen zijn. Weet iemand of dit bij elke Belgische auto zo is? Ik heb gegoogled maar kom er niet uit.
M, the Most Powerful Letter in the World!
Re: Belgische M5 geknepen?
Is het niet zo dat men in Belgie het vermogen knijpt om onder een bepaalde grens uit te komen? Ik dacht te weten dat die rond de 2 liter 520/525D of 525I aan vermogen allemaal geknepen worden om in een lagere tabel te vallen. Een M5 daarentegen heeft zo een bak vermogen dat het mij nutteloos lijkt om die te gaan downtunen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
een M5 lijkt mij niet geknepen hier in belgie, maar de 525d wel en dat is idd om lager in de verkeersbelastingen te komen en dan zijn ze ook nog niet allemaal geknepen
Bedankt voor de reacties. Als er iemand nog is die het zeker weet hoor ik het graag!
M, the Most Powerful Letter in the World!
Klopt, puur om fiscale redenen en dat heeft bij een M5 geen nut.
Even een vraagje op een zijpad, als je in België een auto importeert moeten/gaan ze die dan ook knijpen? Ik heb een 525d uit Duitsland maar is eerst nog in België geïmporteerd voordat deze naar NL kwam.
Er moet niet gereduceerd worden in België.
Dit word gedaan om de belasting op in verkeersstelling (BIV)/te verminderen. Dit is trouwens niet meer van toepassing in Vlaanderen behalve op leasbakken.
De vermogens zijn 163pk en 211pk. Wagens die kort in de buurt liggen worden meestal gereduceerd zoals bv de 520d en 525d.
Dit word gedaan om de belasting op in verkeersstelling (BIV)/te verminderen. Dit is trouwens niet meer van toepassing in Vlaanderen behalve op leasbakken.
De vermogens zijn 163pk en 211pk. Wagens die kort in de buurt liggen worden meestal gereduceerd zoals bv de 520d en 525d.
525d E61 2007 pre-LCI
maar doen ze dat ook voor een import auto? of wordt er dan niet meer gekeken naar uitstoot, (of waar ze ook maar naar kijken in B)
Word niet standaard gedaan omdat het ook niet gratis is, BMW moet dan namelijk verklaren dat de wagen zijn vermogen gereduceerd is.
In de nieuwe regeling die nu in vlaanderen van kracht is, is de uitstoot van belang, in de oude regeling niet.
In de nieuwe regeling die nu in vlaanderen van kracht is, is de uitstoot van belang, in de oude regeling niet.
525d E61 2007 pre-LCI