Bonkend geluid achterzijde BMW 318i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
B.I.Jager

Re: Bonkend geluid achterzijde BMW 318i

Bericht door B.I.Jager » 17 jan 2015, 14:53

Ashwin schreef:Het probleem is wel verminderd door het vervangen van de haryschijf maar het probleem is er gewoon nog (bij het gas loslaten is er weinig tot geen gebonk meer).. dus het zal aan meerdere dingen moeten liggen, ik ga mijn BMW volgende week helemaal na laten kijken op speling en ingescheurde onderdelen.. hebben jullie misschien nog meer tips van wat het probleem wellicht kan zijn?

* vliegwiel....Dit is het eerste onderdeel dat de lastwisselingen moet opvangen. En dit is een zeer berucht kwaal bij de E46.

* differentieel (speling)
* aandrijfassen/kruiskoppelingen
* rubbers van het subframe/differentieel

Zoals ik eerder zei, kijk eens goed naar het achterste differentieel rubber. Even een koevoet er tussen en dan bewegen en zoeken naar scheuren. Deze is namelijk ook vrij berucht bij bonk klachten.

Ashwin

Bericht door Ashwin » 15 apr 2015, 15:08

Probleem is een tijd geleden opgelost maar had jullie nog niet geïnformeerd omdat ik me afvroeg of de bonk permanent was verwijdert of dat het tijdelijk was. Vanaf vandaag kan ik vertellen dat de bonk vanuit de achterzijde van mijn auto is verholpen door het vervangen van het differentieel rubber. Kortom Bmw gered!! Haha.

Gidi

Bericht door Gidi » 16 apr 2015, 07:16

bedankt voor je reactie. Ik laat het binnekort ook even bekijken!

Mert070

Bericht door Mert070 » 16 apr 2015, 08:04

Mooi !

freddy77

Bericht door freddy77 » 22 apr 2015, 19:25

Ashwin schreef:Probleem is een tijd geleden opgelost maar had jullie nog niet geïnformeerd omdat ik me afvroeg of de bonk permanent was verwijdert of dat het tijdelijk was. Vanaf vandaag kan ik vertellen dat de bonk vanuit de achterzijde van mijn auto is verholpen door het vervangen van het differentieel rubber. Kortom Bmw gered!! Haha.
Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen en wat het heeft gekost?
BMW E46 316i

resytech

Bericht door resytech » 30 apr 2015, 20:28

Hallo allemaal,

Bonken bij lastwisseling komt meestal door een probleem met de differentieelrubbers, met name de achterste.
Bij scheuren van subframe ophanging hoor je ook vaak een resonantie door de hele auto gaan bij wat hogere snelheden. De Hardyschijf veroorzaakt zelden een bonk, tenzij die echt heel zwaar naar de klote is.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”