Mijn vrouw heeft een e46 320i automaat sedan uit 1999. Ze had het er een tijd geleden over dat ze een lichte ratelend geluid hoorde.
Dit hoorde ze enkel stilstaand bij het eerste contact met het gaspedaal (1 seconde ongeveer) en als ze met halfgas doortrekt hoorde ze het ook (ongeacht de snelheid)
Heb er gisteren zelf even in gereden en merk inderdaad een ratelend/klapperend geluid op. Zoals aangegeven stilstaand als je gas geeft de eerste seconde hoor je het en bij het doortrekken. Geluid komt onder de auto vandaan (rijdend luisterend onder de motor, maar dit is rijdend waargenomen).
Nu had ik gisteren er een aanhanger achter gehangen (met huif) waardoor de auto meer weerstand had. Hierdoor merkte ik dat de ratel erg veel is toegenomen bij het doortrekken in lage snelheden tot 80km ongeveer. Reed toevallig in een bebouwde kom (waarbij ik veel weerkaatsing van het geluid had) en opende mijn raam. Hier schrok ik wel van, in de auto hoor je het minimaal maar buitenaf hoor je het veel meer. Het lijkt identiek op het geluid van een kapotte homokineet.
Nadat ik de aanhanger weer had losgekoppeld merkte ik dat het geratel weer minder is geworden (net zoveel als voordat ik de aanhanger had gekoppeld).
Tijdens het rijden etc merk je er niets van, heb ook geen vermogensverlies en problemen met het schskelen.
Heb de auto ook uitgelezen (met inpa en bmwscanner) maar kwam geen foutmeldingen tegen.
Iemand die mij kan helpen?