Op het sterfbed op de parkeerplaats

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
emielvd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2013, 11:16
Locatie: regio Rotterdam

Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door emielvd » 20 apr 2015, 19:21

Ervaring en input gewenst!
Afgelopen dinsdag op hangen en wurgen thuisgekomen. In de ochtend naar m'n werk, maar na 15km begint m'n E61 (530d 2008 LCI 195dkm) in te houden. Nog 90km bereik op de boordcomputer, dus misschien afwijking van de computer, maar eigenlijk nog maar te weinig km voor een lege tank. Maar niet door de tunnel rijden (ik kom er niet graag stil te staan), dus over de brug. Helaas staat die open. Auto maar aan laten en niet uitzetten. Aan de overkant van het water tanken. Na het tanken (wel uitgezet) geen verbetering: bijna geen respons op het gaspedaal. Besluit maar naar huis te rijden. Dat is lastig als de auto niet wil wegrijden na een groen stoplicht. Gelukkig is de terugweg naar huis rustiger met verkeer. Parkeerplaats thuis gehaald. Auto van m'n vrouw gepakt en toch naar m'n werk.
Ik dacht de LMM, maar die is nu vervangen en blijkt het niet te zijn. Ik kan 'm wel starten, maar geen respons op het gaspedaal en na circa 1 minuut slaat de motor af.
De inlaat ook al schoongemaakt (EGR, inlaatspruitstuk, gasklep).
Ik denk nu aan de brandstof voorziening (pomp?) of de luchtvoorziening (turbo?)
Uitlezen met INPA geeft alleen een fout van 2 van de gloeibougies. (en een fout dat de versies niet overeen komen)
Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door emielvd op 20 apr 2015, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door Quadrantz » 20 apr 2015, 19:42

Is je roetfilter al weleens vervangen of (beter nog) verwijderd? In die hoek zou het ook wel kunnen zitten al helemaal als je veel korte ritten maakt...

emielvd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2013, 11:16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door emielvd » 20 apr 2015, 20:03

Bedankt voor je reactie!
Nee, nog niet vervangen en/of verwijderd. Stond idd wel op m'n lijstje, maar had 'm wel een beetje onderaan gezet, want die wil ik eigenlijk nog niet weten (qua kosten).
Thermostaten zijn wel vervangen, en ik hield 'm tot voor kort goed in de gaten met Torque (tot de Lollipop update van Android). Temperatuur kwam altijd netjes boven de 90°C. Dus in principe zou dit geen probleem hoeven te zijn. Het laatste half jaar rij ik eigenlijk nog maar incidenteel afstanden van korter dan 100km.
Dan zou het drukverschil over het filter toch enorm moeten zijn. Kan dat worden gemeten? Of uitlezen met INPA?

Gebruikersavatar
bjornb
Berichten: 723
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:07
Locatie: Den Haag

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door bjornb » 20 apr 2015, 20:35

Is het niet zo dat als een diesel zo goed als zonder diesel komt te staan er het een en ander ontlucht moet worden?

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door tom_il » 20 apr 2015, 20:37

Bizar, ik verwacht toch minstens een foutmelding, denk ook aan roetfilter of brandstof toevoer, maar dan zou er toch een foutmelding opgeslaan zijn ?
525d E61 2007 pre-LCI

emielvd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2013, 11:16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door emielvd » 20 apr 2015, 20:41

Meest recente INPA uitlezen:

Code: Selecteer alles

           F E H L E R S P E I C H E R   L E S E N
           ---------------------------------------

Datum    : 20.04.2015 14:39:45
JobStatus: OKAY
Variante : D62M57A0.PRG
Version  : 3.080
-------------------------------------------------------------------------------

ERGEBNIS :  3 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------

0x4212  4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        14.99  °C
   Raildruck Ist                               23.63  bar
   Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.40  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Zustand der Glühanzeige                      0.00  -

   Unterbrechung
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 42 12 44 02 00 00 01 28  5F 61 00 41 03 00 00 69
            00 46 00 00
-------------------------------------------------------------------------------

0x4242  4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        14.99  °C
   Raildruck Ist                               23.63  bar
   Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.40  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Zustand der Glühanzeige                      0.00  -

   Unterbrechung
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 42 42 44 02 00 00 01 28  5F 61 00 41 03 00 00 69
            00 46 00 00
-------------------------------------------------------------------------------

0x3FF0  3FF0 Luftmassenmesser

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                              689.56  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        26.03  °C
   Luftmasse Rohwert                           19.98  Kg/h
   Einspritzmenge                               8.66  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                     497.82  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Ladelufttemperatur                          21.01  °C
   Batteriespannung                            11.24  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Umgebungsdruck                            1024.00  mbar

   Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
   Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 3F F0 C1 02 00 00 01 28  5F 61 19 4C 02 16 4F 69
            47 45 00 68
===============================================================================

Jack-e60
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:57
Locatie: Schiedam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door Jack-e60 » 20 apr 2015, 21:34

Onze autos hoeven niet ontlucht te worden. Poos geleden nieuwe brandstofpomp en een stuk leiding laten monteren en na een paar keer doorstarten liep de wagen weer zoals het moet.

Zou het meer zoeken in het andere, mischien een gasklephuis was niet lekker meespeelt oid?

emielvd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2013, 11:16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door emielvd » 20 apr 2015, 21:46

Net nog even een keer uitgelezen en een poging gedaan om te starten.
Het lijstje wordt al wat langer. Starten gaat redelijk, maar na circa 20 seconden laat ie het afweten:

Code: Selecteer alles

           F E H L E R S P E I C H E R   L E S E N
           ---------------------------------------

Datum:     20.04.2015 22:39:05
Baureihe:  E60
Umfang:    Alle Steuergeräte
JobStatus: OKAY
Anzahl:    29
-----------------------------------------------------------------
ADR Grobname   JobStatus Anzahl der Fehlereinträge

              Fehlercode   Fehlerart
00  ZGM        OKAY      Kein Fehler eingetragen
01  SIM/SGM    OKAY      Kein Fehler eingetragen
02  SZL        OKAY      Kein Fehler eingetragen
12  DME/DDE    OKAY      11 Fehler eingetragen
              4212         64
              4242         64
              3FF0         E1
              3F30         81
              3F31         82
              4BC2         84
              4BC7         04
              4BA1         02
              43E2         04
              41AB         02
              4332         04
17  EKP        OKAY      Kein Fehler eingetragen
18  EGS        OKAY      Kein Fehler eingetragen
29  DSC        OKAY      Kein Fehler eingetragen
38  EHC        OKAY      Kein Fehler eingetragen
3C  CDC        OKAY      Kein Fehler eingetragen
40  CAS        OKAY      Kein Fehler eingetragen
41  DWA        OKAY      1 Fehler eingetragen
              9D00         60
45  RLS        OKAY      Kein Fehler eingetragen
55  ISPB       OKAY      Kein Fehler eingetragen
5E  GWS        OKAY      Kein Fehler eingetragen
60  KOMBI      OKAY      1 Fehler eingetragen
              A559         20
62  MOSTGW     OKAY      Kein Fehler eingetragen
63  MMI/CCC    OKAY      1 Fehler eingetragen
              E1CF         20
64  PDC        OKAY      Kein Fehler eingetragen
65  BZM/SZM    OKAY      Kein Fehler eingetragen
67  ZBE        OKAY      1 Fehler eingetragen
              E2D6         21
6D  FAS        OKAY      Kein Fehler eingetragen
6E  BFS        OKAY      Kein Fehler eingetragen
70  LM         OKAY      1 Fehler eingetragen
              9CC5         24
71  AHM        OKAY      2 Fehler eingetragen
              E557         28
              E55D         28
72  KBM        OKAY      Kein Fehler eingetragen
73  CID        OKAY      Kein Fehler eingetragen
78  KLIMA      OKAY      1 Fehler eingetragen
              E714         28
92  VIRTSG92   OKAY      Kein Fehler eingetragen
A0  CCC        OKAY      Kein Fehler eingetragen
=================================================================
en...

Code: Selecteer alles

           F E H L E R S P E I C H E R   L E S E N
           ---------------------------------------

Datum    : 20.04.2015 22:39:40
JobStatus: OKAY
Variante : D62M57A0.PRG
Version  : 3.080
-------------------------------------------------------------------------------

ERGEBNIS : 11 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------

0x4212  4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        14.99  °C
   Raildruck Ist                               23.63  bar
   Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.40  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Zustand der Glühanzeige                      0.00  -

   Unterbrechung
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 42 12 64 02 00 00 01 28  5F 61 00 41 03 00 00 69
            00 46 00 00
-------------------------------------------------------------------------------

0x4242  4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        14.99  °C
   Raildruck Ist                               23.63  bar
   Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.40  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Zustand der Glühanzeige                      0.00  -

   Unterbrechung
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 42 42 64 02 00 00 01 28  5F 61 00 41 03 00 00 69
            00 46 00 00
-------------------------------------------------------------------------------

0x3FF0  3FF0 Luftmassenmesser

P3263 Luftmassen- oder Luftmengendurchsatz (Bank 1) - zu groß wegen Sensordrift

Fehlerhäufigkeit:  3
Logistikzähler  : 40

1. Umweltsatz
   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                              689.56  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        26.03  °C
   Luftmasse Rohwert                           19.98  Kg/h
   Einspritzmenge                               8.66  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                     497.82  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Ladelufttemperatur                          21.01  °C
   Batteriespannung                            11.24  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Umgebungsdruck                            1024.00  mbar

2. Umweltsatz
   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                              744.73  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        18.00  °C
   Luftmasse Rohwert                           29.97  Kg/h
   Einspritzmenge                              13.78  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                     504.12  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Ladelufttemperatur                          13.98  °C
   Batteriespannung                            14.50  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Umgebungsdruck                            1024.00  mbar

   Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
   Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 3F F0 E1 06 32 63 03 28  5F 61 19 4C 02 16 4F 69
            47 45 00 68 5F 61 1B 44  03 23 50 69 40 59 00 68
-------------------------------------------------------------------------------

0x3F30  3F30 Raildrucksensor, Signal

Fehlerhäufigkeit:  2
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        27.03  °C
   Raildruck Ist                              393.85  bar
   Einspritzmenge                              30.33  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.40  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Spannung Raildrucksensor                  4980.53  mV

   Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler bisher nicht aufgetreten
   Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 3F 30 81 04 00 00 02 28  5F 61 00 4D 32 4D 00 69
            00 46 00 E6
-------------------------------------------------------------------------------

0x3F31  3F31 Raildrucksensor, Signal

Fehlerhäufigkeit:  2
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        27.03  °C
   Raildruck Ist                              393.85  bar
   Einspritzmenge                              30.33  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.40  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Spannung Raildrucksensor                    86.62  mV

   Kurzschluss nach Masse
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler bisher nicht aufgetreten
   Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 3F 31 82 02 00 00 02 28  5F 61 00 4D 32 4D 00 69
            00 46 00 04
-------------------------------------------------------------------------------

0x4BC2  4BC2 Luftmassenmesser

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        26.03  °C
   Raildruck Ist                                0.00  bar
   Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.40  V
   Ansauglufttemperatur                       -50.27  °C
   Umgebungsdruck                            1024.00  mbar

   Signal Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus/Masse
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler bisher nicht aufgetreten
   Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 4B C2 84 02 00 00 01 28  5F 61 00 4C 00 00 00 69
            00 46 00 68
-------------------------------------------------------------------------------

0x4BC7  4BC7 Ansauglufttemperatursensor  (Referenzsignal fuer Luftmassenmesser)

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        26.03  °C
   Raildruck Ist                                0.00  bar
   Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.40  V
   Ansauglufttemperatur                       -50.27  °C
   Umgebungsdruck                            1024.00  mbar

   Signal Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus/Masse
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler bisher nicht aufgetreten
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 4B C7 04 02 00 00 01 28  5F 61 00 4C 00 00 00 69
            00 46 00 68
-------------------------------------------------------------------------------

0x4BA1  4BA1 Ansauglufttemperatursensor, Signal

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        26.03  °C
   Raildruck Ist                                0.00  bar
   Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.40  V
   Ansauglufttemperatur                       -50.27  °C
   Umgebungsdruck                            1024.00  mbar

   Temperatur zu niedrig
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler bisher nicht aufgetreten
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 4B A1 02 02 00 00 01 28  5F 61 00 4C 00 00 00 69
            00 46 00 68
-------------------------------------------------------------------------------

0x43E2  43E2 Drosselklappensteller, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        24.02  °C
   Raildruck Ist                                0.00  bar
   Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                         1033.85  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.57  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Tastverhältnis Drosselklappe                 4.73  %

   Unterbrechung
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler bisher nicht aufgetreten
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 43 E2 04 02 00 00 01 28  5F 61 00 4A 00 00 00 69
            00 47 00 06
-------------------------------------------------------------------------------

0x41AB  41AB Ladedruckfuehler

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        23.02  °C
   Drucksensor - Plausibilisierung              1.00  -
   Abgasgegendruck vor Partikelfilter        1024.00  mbar
   Korrigierter Druck vor Partikelfilter     1024.00  mbar
   Ladedruck Istwert                           59.08  mbar
   Simulierte Rußmasse im Partikelfilter       23.98  g
   Abgasvolumenstrom im Partikelfilter          0.00  m^3/h
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Umgebungsdruck                            1024.00  mbar

   Ladedruck zu niedrig (nicht plausibel zu Druck vor Partikelfilter und Umgebungsdruck)
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler bisher nicht aufgetreten
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 41 AB 02 02 00 00 01 28  5F 61 00 49 01 68 68 06
            18 00 00 68
-------------------------------------------------------------------------------

0x4332  4332 Raildruckregelventil, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit:  1
Logistikzähler  : 40

   Kilometerstand                          195336     km
   Motordrehzahl                                0.00  1/min
   Kühlmitteltemperatur                        21.01  °C
   Raildruck Ist                                0.00  bar
   Einspritzmenge                               0.00  mg/Hub
   Luftmasse pro Zylinder                       0.00  mg/Hub
   Ladedruck Istwert                          256.00  mbar
   Pedalwertgeber                               0.00  %
   Batteriespannung                            11.57  V
   Fahrzeuggeschwindigkeit                      0.00  km/h
   Tastverhältnis Raildruckregelventil         12.60  %

   Unterbrechung
   Testbedingungen erfüllt
   Fehler bisher nicht aufgetreten
   Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase
   Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 43 32 04 02 00 00 01 28  5F 61 00 47 00 00 00 1A
            00 47 00 10
===============================================================================
Laatst gewijzigd door emielvd op 20 apr 2015, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Jack-e60
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:57
Locatie: Schiedam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door Jack-e60 » 20 apr 2015, 21:56

Zou je dit niet kunnen zoeken in een draadbreuk?

Kabelboom al gecontroleerd van de verstuivers ed?

Dit lijkt me niet iets wat van een gloeispiraal af kan komen, aangezien je met een warme auto reed toen het zich voordeed. Het is ook niet iets van brandstoftekort lijkt me, en zeker niet van een roetfilter.

Mijn roetfilter is toevallig afgelopen weekend vervangen, die zat tot z`n strot vol roet en de wagen liep nog goed.

Al geprobeerd de auto te resetten?

Zal morgen mn maatje eens vragen, die is BMW monteur.

emielvd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2013, 11:16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door emielvd » 20 apr 2015, 22:20

Bedankt voor je reactie, Jack!
Ik ben nog net niet zo wanhopig om naar de dealer te gaan (hoe krijg ik m'n auto daar?) maar het moet ook niet te lang duren. Ik weet bijna zeker dat het iets eenvoudigs is. Alleen zijn de signalen dusdanig matig dat ik nog niet m'n vinger op de zere plek kan leggen. Dacht dat de LMM verbetering zou brengen, maar aangezien dat het dus niet is, heb ik nu ook al onnodig een duur onderdeel gekocht. Volgens mij moet ik voor de gloeibougies ook de module hebben, en niet de bougies zelf, aangezien er 'Ansteuerung' wordt gemeld.

Gebruikersavatar
Marcel RSD
Berichten: 958
Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door Marcel RSD » 20 apr 2015, 22:48

Gloeispiralen zijn alleen voor starten nodig. Diesel is een zelfontbrander, dus heeft hierr weinig mee van doen.
Probleem zal wel aan de inspuiting liggen. Al gecontroleerd of je dieselfilter niet verstopt is ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Jack-e60
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 nov 2014, 23:57
Locatie: Schiedam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door Jack-e60 » 20 apr 2015, 22:58

Nog wel 1 kleine tip.

Haal even je achterbank eruit (zitting) die klik je zo los. links en rechts onder de zwarte isolatie zie je 2 cirkelvormige deksels die vastzitten met 4x 10mm moertjes. haal even allebei de deksels eraf en even de stekkerverbindingen schoonmaken (schuurpapiertje) en even een vleugje contactspray erop. Deze stekker willen nog weleens slecht contact maken (zelf ook ondervonden) Dan wil je brandstofpomp ook totaal niet meewerken.

Kleine ps. Als je oude LMM ook nog goed was, wil je toevallig van je nieuwe af? Mits deze ook geschikt is voor een 525d?

Hopend dat je hier een oplossing aan hebt! Mocht je hulp nodig hebben kan ik wel eens langs komen, ik kom van Schiedam.

Groetjes Jack

Kuupertie
Berichten: 783
Lid geworden op: 05 jan 2014, 16:51
Locatie: Ommen

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door Kuupertie » 21 apr 2015, 05:13

Klinkt als een vol roetfilter..hoewel je aardig wat storingen hebt.
Veel storingen kunnen worden veroorzaakt door je roetfilter. Erwin van roetfilter-verwijderen.com kan je wellicht verder helpen....als is het alleen om advies.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R

Gebruikersavatar
rens914
Berichten: 227
Lid geworden op: 28 nov 2014, 21:58

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door rens914 » 21 apr 2015, 06:33

Lijkt idd op iets wat de 220 cdi van mn vrouw ooit had. Starten netjes lopen om vervolgens ineens op limp modus over Ye schakelen. Bleek na heel veel zoekwerk een draadbreuk. Stealert had ondertussen de rekening met onnodige vervangingen al op laten lopen naar €2400.
Na veel ruzie en dreigen met advokaat de zaak afgekocht voor de helft.
Kan dus idd iets simpels zijn.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

Gebruikersavatar
tom_il
Berichten: 4119
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:32
Locatie: Tienen, belgie

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door tom_il » 21 apr 2015, 09:10

ik verwacht ook de roetfilter.
Normaal moet er een melding van te hoge tegendruk opgeslagen zitten.
Best een BMW diagnose doen, voor je kosten begint te maken.

LMM dient dacht ik op de wagen geregistreerd te worden. Best dit ineens navragen.
Je kan ook eens proberen de LMM los te koppelen en zien of dit een verbetering geeft.
525d E61 2007 pre-LCI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”