Op het sterfbed op de parkeerplaats
Op het sterfbed op de parkeerplaats
Ervaring en input gewenst!
Afgelopen dinsdag op hangen en wurgen thuisgekomen. In de ochtend naar m'n werk, maar na 15km begint m'n E61 (530d 2008 LCI 195dkm) in te houden. Nog 90km bereik op de boordcomputer, dus misschien afwijking van de computer, maar eigenlijk nog maar te weinig km voor een lege tank. Maar niet door de tunnel rijden (ik kom er niet graag stil te staan), dus over de brug. Helaas staat die open. Auto maar aan laten en niet uitzetten. Aan de overkant van het water tanken. Na het tanken (wel uitgezet) geen verbetering: bijna geen respons op het gaspedaal. Besluit maar naar huis te rijden. Dat is lastig als de auto niet wil wegrijden na een groen stoplicht. Gelukkig is de terugweg naar huis rustiger met verkeer. Parkeerplaats thuis gehaald. Auto van m'n vrouw gepakt en toch naar m'n werk.
Ik dacht de LMM, maar die is nu vervangen en blijkt het niet te zijn. Ik kan 'm wel starten, maar geen respons op het gaspedaal en na circa 1 minuut slaat de motor af.
De inlaat ook al schoongemaakt (EGR, inlaatspruitstuk, gasklep).
Ik denk nu aan de brandstof voorziening (pomp?) of de luchtvoorziening (turbo?)
Uitlezen met INPA geeft alleen een fout van 2 van de gloeibougies. (en een fout dat de versies niet overeen komen)
Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
Afgelopen dinsdag op hangen en wurgen thuisgekomen. In de ochtend naar m'n werk, maar na 15km begint m'n E61 (530d 2008 LCI 195dkm) in te houden. Nog 90km bereik op de boordcomputer, dus misschien afwijking van de computer, maar eigenlijk nog maar te weinig km voor een lege tank. Maar niet door de tunnel rijden (ik kom er niet graag stil te staan), dus over de brug. Helaas staat die open. Auto maar aan laten en niet uitzetten. Aan de overkant van het water tanken. Na het tanken (wel uitgezet) geen verbetering: bijna geen respons op het gaspedaal. Besluit maar naar huis te rijden. Dat is lastig als de auto niet wil wegrijden na een groen stoplicht. Gelukkig is de terugweg naar huis rustiger met verkeer. Parkeerplaats thuis gehaald. Auto van m'n vrouw gepakt en toch naar m'n werk.
Ik dacht de LMM, maar die is nu vervangen en blijkt het niet te zijn. Ik kan 'm wel starten, maar geen respons op het gaspedaal en na circa 1 minuut slaat de motor af.
De inlaat ook al schoongemaakt (EGR, inlaatspruitstuk, gasklep).
Ik denk nu aan de brandstof voorziening (pomp?) of de luchtvoorziening (turbo?)
Uitlezen met INPA geeft alleen een fout van 2 van de gloeibougies. (en een fout dat de versies niet overeen komen)
Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door emielvd op 20 apr 2015, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Is je roetfilter al weleens vervangen of (beter nog) verwijderd? In die hoek zou het ook wel kunnen zitten al helemaal als je veel korte ritten maakt...
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Bedankt voor je reactie!
Nee, nog niet vervangen en/of verwijderd. Stond idd wel op m'n lijstje, maar had 'm wel een beetje onderaan gezet, want die wil ik eigenlijk nog niet weten (qua kosten).
Thermostaten zijn wel vervangen, en ik hield 'm tot voor kort goed in de gaten met Torque (tot de Lollipop update van Android). Temperatuur kwam altijd netjes boven de 90°C. Dus in principe zou dit geen probleem hoeven te zijn. Het laatste half jaar rij ik eigenlijk nog maar incidenteel afstanden van korter dan 100km.
Dan zou het drukverschil over het filter toch enorm moeten zijn. Kan dat worden gemeten? Of uitlezen met INPA?
Nee, nog niet vervangen en/of verwijderd. Stond idd wel op m'n lijstje, maar had 'm wel een beetje onderaan gezet, want die wil ik eigenlijk nog niet weten (qua kosten).
Thermostaten zijn wel vervangen, en ik hield 'm tot voor kort goed in de gaten met Torque (tot de Lollipop update van Android). Temperatuur kwam altijd netjes boven de 90°C. Dus in principe zou dit geen probleem hoeven te zijn. Het laatste half jaar rij ik eigenlijk nog maar incidenteel afstanden van korter dan 100km.
Dan zou het drukverschil over het filter toch enorm moeten zijn. Kan dat worden gemeten? Of uitlezen met INPA?
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Is het niet zo dat als een diesel zo goed als zonder diesel komt te staan er het een en ander ontlucht moet worden?
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Bizar, ik verwacht toch minstens een foutmelding, denk ook aan roetfilter of brandstof toevoer, maar dan zou er toch een foutmelding opgeslaan zijn ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Meest recente INPA uitlezen:
Code: Selecteer alles
F E H L E R S P E I C H E R L E S E N
---------------------------------------
Datum : 20.04.2015 14:39:45
JobStatus: OKAY
Variante : D62M57A0.PRG
Version : 3.080
-------------------------------------------------------------------------------
ERGEBNIS : 3 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------
0x4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 14.99 °C
Raildruck Ist 23.63 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.40 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 0.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 42 12 44 02 00 00 01 28 5F 61 00 41 03 00 00 69
00 46 00 00
-------------------------------------------------------------------------------
0x4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 14.99 °C
Raildruck Ist 23.63 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.40 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 0.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 42 42 44 02 00 00 01 28 5F 61 00 41 03 00 00 69
00 46 00 00
-------------------------------------------------------------------------------
0x3FF0 3FF0 Luftmassenmesser
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 689.56 1/min
Kühlmitteltemperatur 26.03 °C
Luftmasse Rohwert 19.98 Kg/h
Einspritzmenge 8.66 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 497.82 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Ladelufttemperatur 21.01 °C
Batteriespannung 11.24 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Umgebungsdruck 1024.00 mbar
Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 3F F0 C1 02 00 00 01 28 5F 61 19 4C 02 16 4F 69
47 45 00 68
===============================================================================
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Onze autos hoeven niet ontlucht te worden. Poos geleden nieuwe brandstofpomp en een stuk leiding laten monteren en na een paar keer doorstarten liep de wagen weer zoals het moet.
Zou het meer zoeken in het andere, mischien een gasklephuis was niet lekker meespeelt oid?
Zou het meer zoeken in het andere, mischien een gasklephuis was niet lekker meespeelt oid?
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Net nog even een keer uitgelezen en een poging gedaan om te starten.
Het lijstje wordt al wat langer. Starten gaat redelijk, maar na circa 20 seconden laat ie het afweten:
en...
Het lijstje wordt al wat langer. Starten gaat redelijk, maar na circa 20 seconden laat ie het afweten:
Code: Selecteer alles
F E H L E R S P E I C H E R L E S E N
---------------------------------------
Datum: 20.04.2015 22:39:05
Baureihe: E60
Umfang: Alle Steuergeräte
JobStatus: OKAY
Anzahl: 29
-----------------------------------------------------------------
ADR Grobname JobStatus Anzahl der Fehlereinträge
Fehlercode Fehlerart
00 ZGM OKAY Kein Fehler eingetragen
01 SIM/SGM OKAY Kein Fehler eingetragen
02 SZL OKAY Kein Fehler eingetragen
12 DME/DDE OKAY 11 Fehler eingetragen
4212 64
4242 64
3FF0 E1
3F30 81
3F31 82
4BC2 84
4BC7 04
4BA1 02
43E2 04
41AB 02
4332 04
17 EKP OKAY Kein Fehler eingetragen
18 EGS OKAY Kein Fehler eingetragen
29 DSC OKAY Kein Fehler eingetragen
38 EHC OKAY Kein Fehler eingetragen
3C CDC OKAY Kein Fehler eingetragen
40 CAS OKAY Kein Fehler eingetragen
41 DWA OKAY 1 Fehler eingetragen
9D00 60
45 RLS OKAY Kein Fehler eingetragen
55 ISPB OKAY Kein Fehler eingetragen
5E GWS OKAY Kein Fehler eingetragen
60 KOMBI OKAY 1 Fehler eingetragen
A559 20
62 MOSTGW OKAY Kein Fehler eingetragen
63 MMI/CCC OKAY 1 Fehler eingetragen
E1CF 20
64 PDC OKAY Kein Fehler eingetragen
65 BZM/SZM OKAY Kein Fehler eingetragen
67 ZBE OKAY 1 Fehler eingetragen
E2D6 21
6D FAS OKAY Kein Fehler eingetragen
6E BFS OKAY Kein Fehler eingetragen
70 LM OKAY 1 Fehler eingetragen
9CC5 24
71 AHM OKAY 2 Fehler eingetragen
E557 28
E55D 28
72 KBM OKAY Kein Fehler eingetragen
73 CID OKAY Kein Fehler eingetragen
78 KLIMA OKAY 1 Fehler eingetragen
E714 28
92 VIRTSG92 OKAY Kein Fehler eingetragen
A0 CCC OKAY Kein Fehler eingetragen
=================================================================
Code: Selecteer alles
F E H L E R S P E I C H E R L E S E N
---------------------------------------
Datum : 20.04.2015 22:39:40
JobStatus: OKAY
Variante : D62M57A0.PRG
Version : 3.080
-------------------------------------------------------------------------------
ERGEBNIS : 11 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------
0x4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 14.99 °C
Raildruck Ist 23.63 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.40 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 0.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 42 12 64 02 00 00 01 28 5F 61 00 41 03 00 00 69
00 46 00 00
-------------------------------------------------------------------------------
0x4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 14.99 °C
Raildruck Ist 23.63 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.40 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Zustand der Glühanzeige 0.00 -
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 42 42 64 02 00 00 01 28 5F 61 00 41 03 00 00 69
00 46 00 00
-------------------------------------------------------------------------------
0x3FF0 3FF0 Luftmassenmesser
P3263 Luftmassen- oder Luftmengendurchsatz (Bank 1) - zu groß wegen Sensordrift
Fehlerhäufigkeit: 3
Logistikzähler : 40
1. Umweltsatz
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 689.56 1/min
Kühlmitteltemperatur 26.03 °C
Luftmasse Rohwert 19.98 Kg/h
Einspritzmenge 8.66 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 497.82 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Ladelufttemperatur 21.01 °C
Batteriespannung 11.24 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Umgebungsdruck 1024.00 mbar
2. Umweltsatz
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 744.73 1/min
Kühlmitteltemperatur 18.00 °C
Luftmasse Rohwert 29.97 Kg/h
Einspritzmenge 13.78 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 504.12 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Ladelufttemperatur 13.98 °C
Batteriespannung 14.50 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Umgebungsdruck 1024.00 mbar
Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 3F F0 E1 06 32 63 03 28 5F 61 19 4C 02 16 4F 69
47 45 00 68 5F 61 1B 44 03 23 50 69 40 59 00 68
-------------------------------------------------------------------------------
0x3F30 3F30 Raildrucksensor, Signal
Fehlerhäufigkeit: 2
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 27.03 °C
Raildruck Ist 393.85 bar
Einspritzmenge 30.33 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.40 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Spannung Raildrucksensor 4980.53 mV
Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 3F 30 81 04 00 00 02 28 5F 61 00 4D 32 4D 00 69
00 46 00 E6
-------------------------------------------------------------------------------
0x3F31 3F31 Raildrucksensor, Signal
Fehlerhäufigkeit: 2
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 27.03 °C
Raildruck Ist 393.85 bar
Einspritzmenge 30.33 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.40 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Spannung Raildrucksensor 86.62 mV
Kurzschluss nach Masse
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 3F 31 82 02 00 00 02 28 5F 61 00 4D 32 4D 00 69
00 46 00 04
-------------------------------------------------------------------------------
0x4BC2 4BC2 Luftmassenmesser
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 26.03 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.40 V
Ansauglufttemperatur -50.27 °C
Umgebungsdruck 1024.00 mbar
Signal Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus/Masse
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 4B C2 84 02 00 00 01 28 5F 61 00 4C 00 00 00 69
00 46 00 68
-------------------------------------------------------------------------------
0x4BC7 4BC7 Ansauglufttemperatursensor (Referenzsignal fuer Luftmassenmesser)
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 26.03 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.40 V
Ansauglufttemperatur -50.27 °C
Umgebungsdruck 1024.00 mbar
Signal Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus/Masse
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 4B C7 04 02 00 00 01 28 5F 61 00 4C 00 00 00 69
00 46 00 68
-------------------------------------------------------------------------------
0x4BA1 4BA1 Ansauglufttemperatursensor, Signal
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 26.03 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.40 V
Ansauglufttemperatur -50.27 °C
Umgebungsdruck 1024.00 mbar
Temperatur zu niedrig
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 4B A1 02 02 00 00 01 28 5F 61 00 4C 00 00 00 69
00 46 00 68
-------------------------------------------------------------------------------
0x43E2 43E2 Drosselklappensteller, Ansteuerung
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 24.02 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 1033.85 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.57 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Tastverhältnis Drosselklappe 4.73 %
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 43 E2 04 02 00 00 01 28 5F 61 00 4A 00 00 00 69
00 47 00 06
-------------------------------------------------------------------------------
0x41AB 41AB Ladedruckfuehler
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 23.02 °C
Drucksensor - Plausibilisierung 1.00 -
Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1024.00 mbar
Korrigierter Druck vor Partikelfilter 1024.00 mbar
Ladedruck Istwert 59.08 mbar
Simulierte Rußmasse im Partikelfilter 23.98 g
Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 0.00 m^3/h
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Umgebungsdruck 1024.00 mbar
Ladedruck zu niedrig (nicht plausibel zu Druck vor Partikelfilter und Umgebungsdruck)
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 41 AB 02 02 00 00 01 28 5F 61 00 49 01 68 68 06
18 00 00 68
-------------------------------------------------------------------------------
0x4332 4332 Raildruckregelventil, Ansteuerung
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 195336 km
Motordrehzahl 0.00 1/min
Kühlmitteltemperatur 21.01 °C
Raildruck Ist 0.00 bar
Einspritzmenge 0.00 mg/Hub
Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub
Ladedruck Istwert 256.00 mbar
Pedalwertgeber 0.00 %
Batteriespannung 11.57 V
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Tastverhältnis Raildruckregelventil 12.60 %
Unterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehlercode: 43 32 04 02 00 00 01 28 5F 61 00 47 00 00 00 1A
00 47 00 10
===============================================================================
Laatst gewijzigd door emielvd op 20 apr 2015, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Zou je dit niet kunnen zoeken in een draadbreuk?
Kabelboom al gecontroleerd van de verstuivers ed?
Dit lijkt me niet iets wat van een gloeispiraal af kan komen, aangezien je met een warme auto reed toen het zich voordeed. Het is ook niet iets van brandstoftekort lijkt me, en zeker niet van een roetfilter.
Mijn roetfilter is toevallig afgelopen weekend vervangen, die zat tot z`n strot vol roet en de wagen liep nog goed.
Al geprobeerd de auto te resetten?
Zal morgen mn maatje eens vragen, die is BMW monteur.
Kabelboom al gecontroleerd van de verstuivers ed?
Dit lijkt me niet iets wat van een gloeispiraal af kan komen, aangezien je met een warme auto reed toen het zich voordeed. Het is ook niet iets van brandstoftekort lijkt me, en zeker niet van een roetfilter.
Mijn roetfilter is toevallig afgelopen weekend vervangen, die zat tot z`n strot vol roet en de wagen liep nog goed.
Al geprobeerd de auto te resetten?
Zal morgen mn maatje eens vragen, die is BMW monteur.
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Bedankt voor je reactie, Jack!
Ik ben nog net niet zo wanhopig om naar de dealer te gaan (hoe krijg ik m'n auto daar?) maar het moet ook niet te lang duren. Ik weet bijna zeker dat het iets eenvoudigs is. Alleen zijn de signalen dusdanig matig dat ik nog niet m'n vinger op de zere plek kan leggen. Dacht dat de LMM verbetering zou brengen, maar aangezien dat het dus niet is, heb ik nu ook al onnodig een duur onderdeel gekocht. Volgens mij moet ik voor de gloeibougies ook de module hebben, en niet de bougies zelf, aangezien er 'Ansteuerung' wordt gemeld.
Ik ben nog net niet zo wanhopig om naar de dealer te gaan (hoe krijg ik m'n auto daar?) maar het moet ook niet te lang duren. Ik weet bijna zeker dat het iets eenvoudigs is. Alleen zijn de signalen dusdanig matig dat ik nog niet m'n vinger op de zere plek kan leggen. Dacht dat de LMM verbetering zou brengen, maar aangezien dat het dus niet is, heb ik nu ook al onnodig een duur onderdeel gekocht. Volgens mij moet ik voor de gloeibougies ook de module hebben, en niet de bougies zelf, aangezien er 'Ansteuerung' wordt gemeld.
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Gloeispiralen zijn alleen voor starten nodig. Diesel is een zelfontbrander, dus heeft hierr weinig mee van doen.
Probleem zal wel aan de inspuiting liggen. Al gecontroleerd of je dieselfilter niet verstopt is ?
Probleem zal wel aan de inspuiting liggen. Al gecontroleerd of je dieselfilter niet verstopt is ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Nog wel 1 kleine tip.
Haal even je achterbank eruit (zitting) die klik je zo los. links en rechts onder de zwarte isolatie zie je 2 cirkelvormige deksels die vastzitten met 4x 10mm moertjes. haal even allebei de deksels eraf en even de stekkerverbindingen schoonmaken (schuurpapiertje) en even een vleugje contactspray erop. Deze stekker willen nog weleens slecht contact maken (zelf ook ondervonden) Dan wil je brandstofpomp ook totaal niet meewerken.
Kleine ps. Als je oude LMM ook nog goed was, wil je toevallig van je nieuwe af? Mits deze ook geschikt is voor een 525d?
Hopend dat je hier een oplossing aan hebt! Mocht je hulp nodig hebben kan ik wel eens langs komen, ik kom van Schiedam.
Groetjes Jack
Haal even je achterbank eruit (zitting) die klik je zo los. links en rechts onder de zwarte isolatie zie je 2 cirkelvormige deksels die vastzitten met 4x 10mm moertjes. haal even allebei de deksels eraf en even de stekkerverbindingen schoonmaken (schuurpapiertje) en even een vleugje contactspray erop. Deze stekker willen nog weleens slecht contact maken (zelf ook ondervonden) Dan wil je brandstofpomp ook totaal niet meewerken.
Kleine ps. Als je oude LMM ook nog goed was, wil je toevallig van je nieuwe af? Mits deze ook geschikt is voor een 525d?
Hopend dat je hier een oplossing aan hebt! Mocht je hulp nodig hebben kan ik wel eens langs komen, ik kom van Schiedam.
Groetjes Jack
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Klinkt als een vol roetfilter..hoewel je aardig wat storingen hebt.
Veel storingen kunnen worden veroorzaakt door je roetfilter. Erwin van roetfilter-verwijderen.com kan je wellicht verder helpen....als is het alleen om advies.
Veel storingen kunnen worden veroorzaakt door je roetfilter. Erwin van roetfilter-verwijderen.com kan je wellicht verder helpen....als is het alleen om advies.
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
Lijkt idd op iets wat de 220 cdi van mn vrouw ooit had. Starten netjes lopen om vervolgens ineens op limp modus over Ye schakelen. Bleek na heel veel zoekwerk een draadbreuk. Stealert had ondertussen de rekening met onnodige vervangingen al op laten lopen naar €2400.
Na veel ruzie en dreigen met advokaat de zaak afgekocht voor de helft.
Kan dus idd iets simpels zijn.
Na veel ruzie en dreigen met advokaat de zaak afgekocht voor de helft.
Kan dus idd iets simpels zijn.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats
ik verwacht ook de roetfilter.
Normaal moet er een melding van te hoge tegendruk opgeslagen zitten.
Best een BMW diagnose doen, voor je kosten begint te maken.
LMM dient dacht ik op de wagen geregistreerd te worden. Best dit ineens navragen.
Je kan ook eens proberen de LMM los te koppelen en zien of dit een verbetering geeft.
Normaal moet er een melding van te hoge tegendruk opgeslagen zitten.
Best een BMW diagnose doen, voor je kosten begint te maken.
LMM dient dacht ik op de wagen geregistreerd te worden. Best dit ineens navragen.
Je kan ook eens proberen de LMM los te koppelen en zien of dit een verbetering geeft.
525d E61 2007 pre-LCI