@bjornb: Nee, BMW past wel zelfaanzuigende pompen toe. De brandstofpomp zit in de tank.
@Jack-e60: gasklep zou kunnen, geeft dit geen foutmelding?
Draadbreuk zou kunnen, maar welke dan? Er lopen er genoeg door de auto...
Gloeispiraal lijkt me ook niet...
Ik heb een LCI met gecombineerde katalysator en DPF.
Ben benieuwd naar de reactie van je maatje.
@Marcel RSD: het is me bekend dat de gloeispiralen geen issue zijn voor het slecht lopen. vandaar dat ik daar ook geen aandacht aan schenk. Maar ik weet zeker dat als ik naar een dealer ga, dat ze dat graag willen verhelpen.
Dieselfilter had ik bij de laatste beurt overgeslagen omdat ik verwachtte dat dat niet zo'n vaart zou lopen. Die had ik wel besteld en dus nog liggen. Dat was m'n eerste en meest eenvoudige oplossing, dus heb ik dat als eerste gedaan, zonder positief resultaat.
@Jack-e60: ik had de brandstofpomp al even tevoorschijn getoverd van onder de achterbank vandaan, maar geen bijzonderheden aangetroffen, buiten dat er erg veel (droog) stof lag. Toevallig had m'n zoontje de zondag ervoor de achterbank behoorlijk onder gespuugd, waarbij de vloeistof behoorlijk onder de zitting door liep. Toen had ik nog niet ontdekt dat de zitting eenvoudig te demonteren is. Maar dat had ik dus wel snel uitgevonden. Toen begon ik wel al snel een link te leggen tussen het één en ander, maar geen directe link...
LMM is wel een optie... we houden contact.
@Kuupertie: Ik heb vanmiddag even contact gehad met Erwin: Hij wilde graag de auto even uitlezen, maar ja, hoe krijg ik de auto daar. Maar het verwijderen van het roetfilter is wel een optie, met als voordeel dat de turbo ook gelijk toegankelijk is voor controle. Volgens Erwin is de auto ook goed te starten zonder filter. Dus na het eten even aan de slag gegaan en het filter verwijderd. Kan nog wel eens tegenzitten, maar zonder al te veel tegenslag toch goed gelukt. Aan het filter is weinig te zien omdat de geïntegreerde katalysator ervoor zit. Starten lukte even niet zo snel omdat inmiddels de spanning van de accu ook enorm is teruggelopen, na een week stilstand. En iedere keer die halve elektrische auto ontgrendelen en met alle stroomverbuikers zonder de auto te kunnen starten vind de accu niet fijn. Met hulp van de zware bus van de buurman toch voldoende spanning ontvangen voor een start, maar helaas met ongeveer hetzelfde resultaat... lekker roken en na 20 seconden horten en stoten een stilstaande 6-pitter

Morgen eens bellen met de jongens uit Barendrecht.