Op het sterfbed op de parkeerplaats

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
emielvd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2013, 11:16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door emielvd » 21 apr 2015, 21:29

Bedankt voor jullie meedenken en reacties!
@bjornb: Nee, BMW past wel zelfaanzuigende pompen toe. De brandstofpomp zit in de tank.
@Jack-e60: gasklep zou kunnen, geeft dit geen foutmelding?
Draadbreuk zou kunnen, maar welke dan? Er lopen er genoeg door de auto...
Gloeispiraal lijkt me ook niet...
Ik heb een LCI met gecombineerde katalysator en DPF.
Ben benieuwd naar de reactie van je maatje.
@Marcel RSD: het is me bekend dat de gloeispiralen geen issue zijn voor het slecht lopen. vandaar dat ik daar ook geen aandacht aan schenk. Maar ik weet zeker dat als ik naar een dealer ga, dat ze dat graag willen verhelpen.
Dieselfilter had ik bij de laatste beurt overgeslagen omdat ik verwachtte dat dat niet zo'n vaart zou lopen. Die had ik wel besteld en dus nog liggen. Dat was m'n eerste en meest eenvoudige oplossing, dus heb ik dat als eerste gedaan, zonder positief resultaat.
@Jack-e60: ik had de brandstofpomp al even tevoorschijn getoverd van onder de achterbank vandaan, maar geen bijzonderheden aangetroffen, buiten dat er erg veel (droog) stof lag. Toevallig had m'n zoontje de zondag ervoor de achterbank behoorlijk onder gespuugd, waarbij de vloeistof behoorlijk onder de zitting door liep. Toen had ik nog niet ontdekt dat de zitting eenvoudig te demonteren is. Maar dat had ik dus wel snel uitgevonden. Toen begon ik wel al snel een link te leggen tussen het één en ander, maar geen directe link...
LMM is wel een optie... we houden contact.
@Kuupertie: Ik heb vanmiddag even contact gehad met Erwin: Hij wilde graag de auto even uitlezen, maar ja, hoe krijg ik de auto daar. Maar het verwijderen van het roetfilter is wel een optie, met als voordeel dat de turbo ook gelijk toegankelijk is voor controle. Volgens Erwin is de auto ook goed te starten zonder filter. Dus na het eten even aan de slag gegaan en het filter verwijderd. Kan nog wel eens tegenzitten, maar zonder al te veel tegenslag toch goed gelukt. Aan het filter is weinig te zien omdat de geïntegreerde katalysator ervoor zit. Starten lukte even niet zo snel omdat inmiddels de spanning van de accu ook enorm is teruggelopen, na een week stilstand. En iedere keer die halve elektrische auto ontgrendelen en met alle stroomverbuikers zonder de auto te kunnen starten vind de accu niet fijn. Met hulp van de zware bus van de buurman toch voldoende spanning ontvangen voor een start, maar helaas met ongeveer hetzelfde resultaat... lekker roken en na 20 seconden horten en stoten een stilstaande 6-pitter :s
Morgen eens bellen met de jongens uit Barendrecht.

Gebruikersavatar
ddv
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 aug 2010, 15:35
Locatie: Eindhoven

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door ddv » 21 apr 2015, 22:20

Ik heb iets vergelijkbaars gehad en dit bleek aan de nokkenassensor te liggen. Maar dit kwam met uitlezen wel naar boven.
Wie weet zit het daarin. Succes ermee!

Mvg ddv
"_______"

bmw530i
Berichten: 877
Lid geworden op: 23 jul 2011, 21:35

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door bmw530i » 22 apr 2015, 00:50

Ik zou eens beginnen de auto met het bmw programma uit te lezen, dat bluetooth gebeuren is leuk maar zal hier niet bij helpen. Zelfs bij het ene programma van bmw geeft hij niet altijd alles. Ik ga altijd nasr gregor(gk5) en wij komen er ssmen altijd uit.
Ik heb nu ook alle programmas en kabels en doen we het via teamviewer.
Ik weet haast zeker dat er dan iets concreets naar voren komt, succes.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door Bart70 » 22 apr 2015, 07:02

Ik zie dat je uit Rotterdam komt, neem even contact op met Source (Ryan), die komt uit Rotterdam en wil misschien wel even bij je langs komen om uit te lezen, heeft officiele apparatuur hiervoor en kan in principe elke storing vinden die uit te lezen is.
Als je hulp nodig hebt om met hem in contact te komen hoor ik het wel, probeer eerst even een mail of pm naar hem :duim:

emielvd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2013, 11:16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door emielvd » 25 apr 2015, 00:14

Lijkt erop dat de verstuivers aan de beurt zijn.

Gebruikersavatar
Knakkel
Berichten: 565
Lid geworden op: 16 apr 2013, 21:10
Locatie: 0318

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door Knakkel » 27 apr 2015, 21:47

Zijn de adaptiewaarden van de LMM gereset? Dit omdat ie meldingen geeft over het verschil in gemeten en berekende waardes. Verder geven een hoop sensoren foutmeldingen, terwijl je accuspanning maar 11,5 volt is als de motor draait. Ik denk dat dat in verband staat met elkaar.
Succes.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

emielvd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2013, 11:16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door emielvd » 29 apr 2015, 20:16

Vanaf afgelopen vrijdag toch maar uitbesteed aan een specialist. :'(
Vandaag het verlossende woord ontvangen: Lek drukveranderings-element (11747796634)

Afbeelding

Afbeelding

Gevolg: de vacuümpomp blijft continu aan de EGR staan te zuigen > de EGR blijft continu open staan.
Had eenvoudig kunnen worden gecontroleerd door de slang even van de EGR af te halen en af te stoppen (schroefje erin?).
Dat heeft natuurlijk wel een foutmelding tot gevolg, maar dan had wel duidelijk geweest dat zonder de EGR de motor gewoon had blijven lopen en niet was verstikt.

@knakkel: Ik heb (nog) niet de voorzieningen om de batterij op te laden naast de standaard dynamo. Batterij gaat het op een gegeven moment niet meer leuk vinden wanneer er regelmatig word geprobeerd om de motor te starten en deur open, licht aan, comfort-stoelen oppompen, achtervering opblazen, stuur omhoog/omlaag, enzovoort... Net een halve elektrische auto (valt dat ook onder hybride?)

Gebruikersavatar
Knakkel
Berichten: 565
Lid geworden op: 16 apr 2013, 21:10
Locatie: 0318

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door Knakkel » 29 apr 2015, 21:18

Goed om te horen dat het opgelost is :duim:
Vacuum lekkage had ik even niet aan gedacht.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door fuseekogel » 30 apr 2015, 05:17

Vreemd, ik heb exact hetzelfde stuk gehad. Bij mij was er behalve de melding verhoogde uitstoot niets aan de hand.

emielvd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2013, 11:16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door emielvd » 30 apr 2015, 06:05

Dan had je waarschijnlijk precies het omgekeerde, zodat er juist geen onderdruk in het systeem naar de EGR aanwezig is vanwege een lek. Bij mij is de afsluiter juist lek zodat er continu onderdruk aanwezig is, zodat de EGR continu open staat.

fuseekogel
Berichten: 283
Lid geworden op: 12 mei 2014, 13:30

Re: Op het sterfbed op de parkeerplaats

Bericht door fuseekogel » 30 apr 2015, 09:46

Dus ik was een bofkont :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”