Brief probleem arbaigmodule

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
raymondvdmaat

Brief probleem arbaigmodule

Bericht door raymondvdmaat » 21 apr 2015, 09:23

.
Laatst gewijzigd door raymondvdmaat op 22 apr 2015, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Merin

Re: Brief probleem arbaigmodule

Bericht door Merin » 21 apr 2015, 09:44

Verplicht? Nee, maar wel verstandig.
Heb hem vorige week naar de dealer gebracht, half uurtje werk en ja je sierlijst moet er af.

raymondvdmaat

Bericht door raymondvdmaat » 21 apr 2015, 10:15

.
Laatst gewijzigd door raymondvdmaat op 22 apr 2015, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

raymondvdmaat

Bericht door raymondvdmaat » 21 apr 2015, 10:18

.

base36.w

Bericht door base36.w » 21 apr 2015, 13:16

Zodra het in het nieuws was ben ik gelijk naar Dusseldorp gegaan, dat was ergens in de buurt van Oktober volgens mij.
Half Februari ben ik teruggebeld en is vervangen.

WTF maak je je zorgen over je trimming? Heb je er drugs achter verstopt ofzo? als BMW wat sloopt word het kosten loos vervangen hoor...
De BMW monteurs plaatsen het strakker dan jij kan hoor...

Maar ik zal je ff uit de zorgen helpen, het gaat om de airbag die aan de passegierstkant zit in de dakspijl.

Nou word ik trouwens wel HEEEEEEL benieuwd hoe of wat je met je radio inbouw hebt gedaan.
Ik heb mijn complete dashboard eruit gehad, paar nieuwe pinnetjes gekocht á 0.30ct pst. en mijn hele dash klik zo in elkaar....
Lekker voor je passegiers trouwens, rij jij over een drempel krijgen zij een airbag in hun smoel en je halve interieur aan gort, want dat doet een airbag. En een passegier met een hersenschudding als je pech hebt. tuurlijk joh lekker laten zitten, en het is nog gratis ook...
:bang:
Zonder transport staat alles stil...

E34V8

Bericht door E34V8 » 21 apr 2015, 16:50

Ook kan die passagier bij jou gaan claimen op het moment dat jij op de hoogte was van een mankement aan je auto en je dit niet kosteloos onder garantie hebt laten vervangen. Of je moet voortaan iedereen vooraf laten tekenen dat ze zich bewust zijn van het mankement aan je auto en op eigen risico meerijden.

Martijn.

Bericht door Martijn. » 21 apr 2015, 18:57

Natuurlijk moet je dat laten vervangen als je een schrijven hebt gehad dat het nodig is.
Ik heb het bij mijn M3 ook laten doen en ik kan niet zien dat ze iets gedaan hebben.
En nou ben ik wel extreem kritisch als het mijn M3 aangaat.

Gewoon even laten vervangen.
F31 340i M-Sport SHOWROOM

Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport

raymondvdmaat

Bericht door raymondvdmaat » 22 apr 2015, 09:52

base36.w schreef:Zodra het in het nieuws was ben ik gelijk naar Dusseldorp gegaan, dat was ergens in de buurt van Oktober volgens mij.
Half Februari ben ik teruggebeld en is vervangen.

WTF maak je je zorgen over je trimming? Heb je er drugs achter verstopt ofzo? als BMW wat sloopt word het kosten loos vervangen hoor...
De BMW monteurs plaatsen het strakker dan jij kan hoor...

Maar ik zal je ff uit de zorgen helpen, het gaat om de airbag die aan de passegierstkant zit in de dakspijl.

Nou word ik trouwens wel HEEEEEEL benieuwd hoe of wat je met je radio inbouw hebt gedaan.
Ik heb mijn complete dashboard eruit gehad, paar nieuwe pinnetjes gekocht á 0.30ct pst. en mijn hele dash klik zo in elkaar....
Lekker voor je passegiers trouwens, rij jij over een drempel krijgen zij een airbag in hun smoel en je halve interieur aan gort, want dat doet een airbag. En een passegier met een hersenschudding als je pech hebt. tuurlijk joh lekker laten zitten, en het is nog gratis ook...
:bang:
Zo mooi als jij verteld Lekker voor je passegiers trouwens, rij jij over een drempel krijgen zij een airbag in hun smoel en je halve interieur aan gort, kan natuurlijk niet staat bij het probleem vermeld bij een aanrijding is het (mogelijk) dat de airbag niet goed uitschiet. Dat gene wat jij verteld had dan in die 15 jaar al wel moeten gebeuren.

raymondvdmaat

Bericht door raymondvdmaat » 22 apr 2015, 10:02

En denk je nou ook nog dat een monteur de moeite neemt om jou sierlijsten er netjes in te zetten?
Die klikken het gewoon vast en klaar is kees, Dat gedeelte boven de radio hebben maar heel weinig mensen er strak in zitten en die gene zijn vaak de mensen die de sierlijsten er nooit uit hebben gehaald.

Vroeger hadden ze ook geen airbags in de auto, en de autos rijden al 15 jaar met dit probleem dus zo ernstig zal het dan wel niet zijn.

Heb voor 3 weken terug een grote beurt laten doen, en zij hebben het toen ook niet vervangen

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 22 apr 2015, 10:07

Het is ook alleen bij een ongeval dat je ineens met je bakkes op het dashboard klapt ipv op de airbag.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

raymondvdmaat

Bericht door raymondvdmaat » 22 apr 2015, 10:15

Matheeuwissen klopt helemaal, en dan is het nog niet zeker want er staat mogelijk is de module niet goed.
Anders zou het helemaal vreemd zijn dan zouden dus alle e46 passagiers tijdens een ongeluk met het hoofd op het dashboard zijn geknald ?
Zou dan wel heel vreemd zijn dat BMW dit dan na 15 jaar pas gaat fixen
Laatst gewijzigd door raymondvdmaat op 22 apr 2015, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Joostb

Bericht door Joostb » 22 apr 2015, 10:19

Die van mij is ook gedaan. Sierlijsten zitten er super strak in zoals dat daarvoor ook was, geen zorgen om maken. De monteur heeft dat super netjes gedaan.

Ben je bij de dealer geweest voor onderhoud laatst? want in dat geval hebben ze het misschien zelfs al wel gedaan

daarnaast is de kans klein, maar ik denk dat je jezelf nooit zult vergeven mocht jou passagier de airbag nodig hebben en hij faalt met letsel of erger tot gevolg. (of hij gaat af terwijl het niet hoeft)

Het word kosteloos aangeboden en zou het zelfs erg egoïstisch vinden om het niet te doen om jou reden
Zou dan wel heel vreemd zijn dat BMW dit dan na 15 jaar pas gaat fixen
Het schijnt dat die module na verloop van tijd kuren gaat vertonen bij veel E46. Er hebben zich nu al een aantal ongevallen voorgedaan waarna een onderzoek is gestart. Waarbij het probleem in die module zit volgens BMW.

Die willen geen reputatieschade of zoals in sommige landen een schadeclaim van de overheid en ook van mensen.

Dus zo raar is het niet
Laatst gewijzigd door Joostb op 22 apr 2015, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

raymondvdmaat

Bericht door raymondvdmaat » 22 apr 2015, 10:21

Ja onderhoud is bij de dealer gedaan jah

Joostb

Bericht door Joostb » 22 apr 2015, 10:32

ik vind het de taak van de dealer ook om automatisch voor updates te checken. Zeker omdat ze weten dat elke E46 hiervoor terug moet. De kans is dus aanwezig dat ze dit dus ook al hebben gedaan.

Mijn dealer had ook dagelijks wel 1 of meerdere E46 staan voor die modules en het spul op voorraad liggen

raymondvdmaat

Bericht door raymondvdmaat » 22 apr 2015, 10:35

Vind het ook raar dat zei het eigenlijk niet vervangen hebben met een grote beurt

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”