BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Mijn naam is Rien en sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een 535D uit 2005 met bijna 270.000km op de teller, ben er ontzettend blij mee.
Doe per jaar zo'n 25.000km alleen al aan woon-werk verkeer dus had al langer het idee om een fijne snelwegcruiser aan te schaffen. Van een familielid heb ik deze Touring over kunnen nemen en heb er nog geen spijt van!
Het betreft een High-Executive met redelijk veel opties. In ieder geval zitten de bekerhouders er in, dat is al heel wat begrijp ik als ik bepaalde topics hier lees
Heb er een setje winterwielen bij, dus ben voorlopig compleet.
Hieronder mijn lijstje van mods die ik ga doen:
- Thermostaten vervangen DONE
- Rubber panoramadak vervangen DONE
- Roetfilter leeghalen en wegschrijven DONE
- Swirlflaps verwijderen DONE
- Dension Gateway 500 BT inbouwen DONE
- Brodit telefoonhouder inbouwen DONE
- LM1 vervangen door LM2 DONE
- Ramen laten tinten DONE
- Koppelomvormer vervangen inclusief nieuwe olie ed DONE
- Banden vervangen DONE
- Draagarm achter vervangen DONE
Meeste wist ik al dat het er aan zat te komen, andere dingen was een verrassing of heb ik me laten overhalen door het lezen van de diverse topics hier. Ik blijf dit lijstje bijhouden en eventueel aanvullen..
Doe per jaar zo'n 25.000km alleen al aan woon-werk verkeer dus had al langer het idee om een fijne snelwegcruiser aan te schaffen. Van een familielid heb ik deze Touring over kunnen nemen en heb er nog geen spijt van!
Het betreft een High-Executive met redelijk veel opties. In ieder geval zitten de bekerhouders er in, dat is al heel wat begrijp ik als ik bepaalde topics hier lees
Heb er een setje winterwielen bij, dus ben voorlopig compleet.
Hieronder mijn lijstje van mods die ik ga doen:
- Thermostaten vervangen DONE
- Rubber panoramadak vervangen DONE
- Roetfilter leeghalen en wegschrijven DONE
- Swirlflaps verwijderen DONE
- Dension Gateway 500 BT inbouwen DONE
- Brodit telefoonhouder inbouwen DONE
- LM1 vervangen door LM2 DONE
- Ramen laten tinten DONE
- Koppelomvormer vervangen inclusief nieuwe olie ed DONE
- Banden vervangen DONE
- Draagarm achter vervangen DONE
Meeste wist ik al dat het er aan zat te komen, andere dingen was een verrassing of heb ik me laten overhalen door het lezen van de diverse topics hier. Ik blijf dit lijstje bijhouden en eventueel aanvullen..
Laatst gewijzigd door RyanAtwood op 07 jul 2015, 11:41, 10 keer totaal gewijzigd.
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Erg mooie wagen hoor
Ik zou het risico toch niet willen lopen met de wervelkleppen, ook al gaat het al zo lang goed, als het mis gaat dan kun je jezelf wel wat aandoen
Welkom in het E60 showroomgedeelte
Ik zou het risico toch niet willen lopen met de wervelkleppen, ook al gaat het al zo lang goed, als het mis gaat dan kun je jezelf wel wat aandoen
Welkom in het E60 showroomgedeelte
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Mooie kleur en velgen.
Thermostaten zijn niet echt meer van belang als roetfilter eruit is.
Wervelkleppen zou ik vervangen door blindplates.
Roetfilter eruit maakt niks uit is gewoon goedkeur moet hem wel leeg maken zodat het nog lijkt dat hij er zit, mijne is afgelopen maand nog gekeurd zonder is wel een lci.
Lm2 is zeker mooi bij vorige bmw ook gedaan deze heeft hem al.
Bluethooth module zal waarschijnlijk wel kapot zijn dan.
Misschien nog wat foto s van binnen zijn we ook benieuwd naar.
Thermostaten zijn niet echt meer van belang als roetfilter eruit is.
Wervelkleppen zou ik vervangen door blindplates.
Roetfilter eruit maakt niks uit is gewoon goedkeur moet hem wel leeg maken zodat het nog lijkt dat hij er zit, mijne is afgelopen maand nog gekeurd zonder is wel een lci.
Lm2 is zeker mooi bij vorige bmw ook gedaan deze heeft hem al.
Bluethooth module zal waarschijnlijk wel kapot zijn dan.
Misschien nog wat foto s van binnen zijn we ook benieuwd naar.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Heb aan de beginpost meer plaatjes toegevoegd.
Okay, tnx voor de tips!
Okay, tnx voor de tips!
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Die zit lekker in de opties zo te zien . Zit er nog een pano(d)rama dak op?
@bmw530i: naar mijn weten staan de thermostaten los van de roetfilter...wellicht als je EGR dicht gezet is dat die thermostaat niet meer van belang is maar de hoofdthermostaat zeker wel.
@bmw530i: naar mijn weten staan de thermostaten los van de roetfilter...wellicht als je EGR dicht gezet is dat die thermostaat niet meer van belang is maar de hoofdthermostaat zeker wel.
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Zit idd ook een panodak op. Auto heeft altijd overkapt gestaan dus maak me geen zorgen over verstopte kanaaltjes maar ga ze wel in de gaten houden.
Wat jij zegt over de thermostaten Quadrantz lijkt mij idd het meest logisch, van de week thermostaten op internet zoeken en dan zelf proberen in te bouwen..
Wat jij zegt over de thermostaten Quadrantz lijkt mij idd het meest logisch, van de week thermostaten op internet zoeken en dan zelf proberen in te bouwen..
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Het regeneratie programma wordt niet in werking gezet als de temp te laag is en dat programma is voor de roetfilter. Voor de rest komt het niet zo spits of hij nu bij 75 of 85 open zou gaan. Er gaat in iedergeval niets kapot van, dat bedoelde ik er mee. Misschien dat je je wel merkt in de winter met het blazen van de warme lucht in de zomer voor de afkoeling zal je pas iets merken als hij er echt goed naast zit.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Als de motor echt goed op temperatuur komt merk je dat ook goed aan het verbruik! En dat is bij een diesel slurper als de 535d pre-Lci echt wel iets om mee te nemen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Swirl flaps zou ik wel verwijderen, hoewel ze van een nieuwer type zijn de de meest beruchte exemplaren willen ook deze wel eens afbreken. En dat heb je serieuze kosten als het al niet een ander blok moet worden.
Wat betreft de bluetooth als je geen melding krijgt bij het starten van je auto, vermoed ik dat je Mulf module defect is. Is helaas ook een bekend kwaaltje van de E60/61 reeks
En wat betreft de thermostaten, altijd vervangen, ook al zou je je roetfilter verwijderen. Het is namelijk voor je motor zelf ook veel beter als deze op bedrijfstemperatuur komt.
Genoeg keuzes, succes ermee.
Mvg,
Vincent
Wat betreft de bluetooth als je geen melding krijgt bij het starten van je auto, vermoed ik dat je Mulf module defect is. Is helaas ook een bekend kwaaltje van de E60/61 reeks
En wat betreft de thermostaten, altijd vervangen, ook al zou je je roetfilter verwijderen. Het is namelijk voor je motor zelf ook veel beter als deze op bedrijfstemperatuur komt.
Genoeg keuzes, succes ermee.
Mvg,
Vincent
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Bedankt voor de tips zover. Wil idd zo snel mogelijk de thermostaten doen, zou het verbruik ten goede moeten komen.
Swirlflaps twijfel ik nog of ik die zelf ga doen of ga laten doen. Beetje sleutelen kan ik wel maar dit is wel even een klus..
Kan ik er dan gelijk een MULF2 module in doen of werkt dat niet? Meen te hebben gelezen dat een 2 beter is dan de 1..?
Swirlflaps twijfel ik nog of ik die zelf ga doen of ga laten doen. Beetje sleutelen kan ik wel maar dit is wel even een klus..
Kan ik er dan gelijk een MULF2 module in doen of werkt dat niet? Meen te hebben gelezen dat een 2 beter is dan de 1..?
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Mulft 2 kan wel maar is meer codeer en inbouw werk aansluitingen zijn anders ook de software als ik mijn niet vergis.
Het is wel te doen maar moet je er wel inverdiepen.
Het is wel te doen maar moet je er wel inverdiepen.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Okay tnx, ga ik nog even uitzoeken of dat dan de moeite waard is
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Vandaag wat lopen klooien met glasvezelkabel achterin maar zodra ik die aansloot stopte al het geluid er mee, dus dat wordt m niet. Ga er maar vanuit dat MULF echt defect is.
Nu bekijken of ik er een andere in zet of dat er evt een totaaloplossing is welke ook gelijk USB/AUX heeft voor m'n telefoon
Nu bekijken of ik er een andere in zet of dat er evt een totaaloplossing is welke ook gelijk USB/AUX heeft voor m'n telefoon
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Hoi Ryan,
Mooie bolide.
Ik heb hetzelfde type en heb de swirlvalves er bij 250k uit laten halen, better safe than sorry.
Wat betreft de thermostaten, ik heb de dpf leeg laten halen en weg laten schrijven, en mijn temp kwam niet hoger dan 60 graden. Ik merkte wel een serieus verschil in verbruik na het vervangen, doen dus zou ik zeggen.
Veel plezier ermee.
Mooie bolide.
Ik heb hetzelfde type en heb de swirlvalves er bij 250k uit laten halen, better safe than sorry.
Wat betreft de thermostaten, ik heb de dpf leeg laten halen en weg laten schrijven, en mijn temp kwam niet hoger dan 60 graden. Ik merkte wel een serieus verschil in verbruik na het vervangen, doen dus zou ik zeggen.
Veel plezier ermee.
Re: BMW 535D E61 High-Executive 2005 Titangrau
Volgens mij heet hij helemaal niet zo.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||