koppelomvormer
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 mar 2012, 10:04
- Locatie: n-h
koppelomvormer
heey allemaal!
Het gaat over een Bmw 320 CI coupe automaat uit bj 2002.
ik heb laatst het gevoel dat mijn koppelomvormer niet meer goed werkt zoals die hoort te werken, ik krijg een klein duwtje in de rug zeg maar als hij op schakelt. ( soms wel en soms niet ), ook blijft mijn toerental niet constant staan ( denk aan als je 80km rijd in cruise control of zelf gas geeft dat hij dan -+ 100 toeren verschilt steeds dus hij fluctueert nogal ). Dus heb ik www.koppelomvormer.nl gebeld en die zeiden dat de symptomen erg lijken op die van de koppelomvormer dat die niet in zijn lock-up blijft staan. dus met andere woorden de koppelomvormer is niet meer goed en moet een revisie ondergaan.
heeft iemand met dit bedrijf al ervaring?? en de kosten zijn 800 Exl. btw dan doen ze:
automatenbak olie verversen.flushen + filter vervangen
nieuwe carterpan pakking.
koppelomvormer reviseren.
is dat duur? en andere nog ervaringen met andere bedrijven?:)
Het gaat over een Bmw 320 CI coupe automaat uit bj 2002.
ik heb laatst het gevoel dat mijn koppelomvormer niet meer goed werkt zoals die hoort te werken, ik krijg een klein duwtje in de rug zeg maar als hij op schakelt. ( soms wel en soms niet ), ook blijft mijn toerental niet constant staan ( denk aan als je 80km rijd in cruise control of zelf gas geeft dat hij dan -+ 100 toeren verschilt steeds dus hij fluctueert nogal ). Dus heb ik www.koppelomvormer.nl gebeld en die zeiden dat de symptomen erg lijken op die van de koppelomvormer dat die niet in zijn lock-up blijft staan. dus met andere woorden de koppelomvormer is niet meer goed en moet een revisie ondergaan.
heeft iemand met dit bedrijf al ervaring?? en de kosten zijn 800 Exl. btw dan doen ze:
automatenbak olie verversen.flushen + filter vervangen
nieuwe carterpan pakking.
koppelomvormer reviseren.
is dat duur? en andere nog ervaringen met andere bedrijven?:)
Re: koppelomvormer
Je lock up schakelt in principe pas boven de 100 of 120 in als ik mij niet vergis.
9/10 keer in jouw geval helpt t verversen of flushen van je bak al.
9/10 keer in jouw geval helpt t verversen of flushen van je bak al.
Bayerische Motoren Werke
92' E36 320i Coupe, Diamantschwarz metallic -> Sold
00' E46 330CiA Executive, Titansilber metallic -> Sold
94' E34 540iA sedan, Diamantschwarz metallic -> Sold
92' E36 320i Coupe, Diamantschwarz metallic -> Sold
00' E46 330CiA Executive, Titansilber metallic -> Sold
94' E34 540iA sedan, Diamantschwarz metallic -> Sold
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 mar 2012, 10:04
- Locatie: n-h
Re: koppelomvormer
ooh oke, die genen van koppelomvormer.nl die bevestigde dat het van 1 naar ze 2 en etc. ook de lock-up der is.
je lock-up is toch elke keer als je schakelt als ik het goed heb?
http://www.koppelomvormer.nl/film/werki ... vormer.htm
je lock-up is toch elke keer als je schakelt als ik het goed heb?
http://www.koppelomvormer.nl/film/werki ... vormer.htm
Re: koppelomvormer
Dat durf ik niet te zeggen, maar je beschrijft een situatie van 80km/h op CC, waarin ie af en toe iets schommelt, dat doet mijne ook, en ik ben toendertijd ook op zoek geweest naar oorzaak, kwam uit op een topic waarin stond dat de lockup pas optreed bij 100 of 120 ( hou me ten goede welke )
Er is mij ook al een oliewissel/bakflush aangeraden, staat ook nog wel in de planning.
Denk niet dat je koppelomvormer gereviseerd hoeft te worden, in heel veel gevallen blijkt dat oliewissel of bakspoeling de symptonen al wegneemt.
Bel Gerrit Jonkers ( www.gerritjonkers.nl ) anders eens, hun doen het ook Kost 450 euro meen ik, is toch stukkkkken goedkoper dan de 800 ex btw die je van koppelomvormer.nl te horen heb gekregen.
Er is mij ook al een oliewissel/bakflush aangeraden, staat ook nog wel in de planning.
Denk niet dat je koppelomvormer gereviseerd hoeft te worden, in heel veel gevallen blijkt dat oliewissel of bakspoeling de symptonen al wegneemt.
Bel Gerrit Jonkers ( www.gerritjonkers.nl ) anders eens, hun doen het ook Kost 450 euro meen ik, is toch stukkkkken goedkoper dan de 800 ex btw die je van koppelomvormer.nl te horen heb gekregen.
Bayerische Motoren Werke
92' E36 320i Coupe, Diamantschwarz metallic -> Sold
00' E46 330CiA Executive, Titansilber metallic -> Sold
94' E34 540iA sedan, Diamantschwarz metallic -> Sold
92' E36 320i Coupe, Diamantschwarz metallic -> Sold
00' E46 330CiA Executive, Titansilber metallic -> Sold
94' E34 540iA sedan, Diamantschwarz metallic -> Sold
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 mar 2012, 10:04
- Locatie: n-h
Re: koppelomvormer
hehe oke:D
interessant haha, het is inderdaad dat me toerental maakt niet uit welke snelheid je rijd elke keer schommelt.
maar het is zonde om bijvoorbeeld olie te wisselen en dat er geen resultaat is. en als nog het de koppelomvormer is, en dat ik dan nog een keer de olie etc. moet betalen .
had jij toevallig ook dat je bij het schakelen een duwtje in je rug krijgt ( dus dat die moeite hebt met schakelen )
en vermogen te kort lijkt te hebben?
het is een moeilijk verhaal vind ik zelf.
ps: 800 exl ( is ook de revisie etc erbij ) flushen met nieuwe olie is daar 320 euro. inc.
interessant haha, het is inderdaad dat me toerental maakt niet uit welke snelheid je rijd elke keer schommelt.
maar het is zonde om bijvoorbeeld olie te wisselen en dat er geen resultaat is. en als nog het de koppelomvormer is, en dat ik dan nog een keer de olie etc. moet betalen .
had jij toevallig ook dat je bij het schakelen een duwtje in je rug krijgt ( dus dat die moeite hebt met schakelen )
en vermogen te kort lijkt te hebben?
het is een moeilijk verhaal vind ik zelf.
ps: 800 exl ( is ook de revisie etc erbij ) flushen met nieuwe olie is daar 320 euro. inc.
Re: koppelomvormer
Ik heb dat 'duwtje' alleen met koude motor/bak.
Vermogenstekort heb ik niet voor mn gevoel.
Ik zou alsnog even navragen, ik blijf erbij dat ik t me niet kan voorstellen dat je koppelomvormer gereviseerd moet worden, t klinkt gewoon als een flush + nieuwe filter
Vermogenstekort heb ik niet voor mn gevoel.
Ik zou alsnog even navragen, ik blijf erbij dat ik t me niet kan voorstellen dat je koppelomvormer gereviseerd moet worden, t klinkt gewoon als een flush + nieuwe filter
Bayerische Motoren Werke
92' E36 320i Coupe, Diamantschwarz metallic -> Sold
00' E46 330CiA Executive, Titansilber metallic -> Sold
94' E34 540iA sedan, Diamantschwarz metallic -> Sold
92' E36 320i Coupe, Diamantschwarz metallic -> Sold
00' E46 330CiA Executive, Titansilber metallic -> Sold
94' E34 540iA sedan, Diamantschwarz metallic -> Sold
Re: koppelomvormer
Ik heb bij mijn vorige auto, een 320ci automaat, ook deze klachten gehad en om deze reden een spoeling gedaan. Moet zeggen dat de bak iets soepeler schakelde, maar geen enorm verschil. Het onstabiele toerental had ik echter nog steeds na de spoeling, al leek dit ook iets minder. Het "duwtje" had ik verder ook, maar dan ook voornamelijk met koude bak/motor. De kilometerstand van deze wagen was tijdens de spoeling om en nabij de 185.000km, en de bak was nog nooit eerder in onderhoud geweest. Volgens de automaatspecialist zou ook ik de koppelomvormer moeten vervangen/reviseren om van de schommeling af te komen.
Een vriend van mij rijdt nu met deze auto en staat inmiddels op 207.000 op de teller en het probleem is niet meer of minder geworden de laatste 20.000km. Je kunt dus een spoeling overwegen, die gok wagen, maar ik denk dat als je het volledig wilt elimineren je een revisie moet ondergaan. Ook dan wordt doorgaans de bak gespoeld en nieuwe filter geplaatst. Overigens lijkt het ook dat je er gewoon mee kunt rijden...
Een vriend van mij rijdt nu met deze auto en staat inmiddels op 207.000 op de teller en het probleem is niet meer of minder geworden de laatste 20.000km. Je kunt dus een spoeling overwegen, die gok wagen, maar ik denk dat als je het volledig wilt elimineren je een revisie moet ondergaan. Ook dan wordt doorgaans de bak gespoeld en nieuwe filter geplaatst. Overigens lijkt het ook dat je er gewoon mee kunt rijden...
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: koppelomvormer
Bij de auto die jij hebt werkt de lockup alleen in de hoogste versnelling boven de 2000 tpm en dat is 100 km p u dus elke snelheid en toerental wat daaronder zit zul je een schommeling houden ,zeker op de cruise control want die regelt een beetje grof de snelheid en dat zie je op de toerenteller.
Probeer maar uit als je boven de 100 km p u rijdt hoort de schommeling eruit te zijn en gaat de toerenteller ook niet meteen een stuk omhoog als je gas geeft want de slip is eruit.
Olie verversen zou ik wel een keer laten doen,ik heb mijn eigen auto een paar maanden geleden bij automaat specialist Thomassen in Lunteren laten spoelen en nieuwe olie erin,bij spoelen wordt alle oude olie eruit gehaald in tegenstelling met alleen verversen dan blijft er ong 4 l van de 9 l achter.
Probeer maar uit als je boven de 100 km p u rijdt hoort de schommeling eruit te zijn en gaat de toerenteller ook niet meteen een stuk omhoog als je gas geeft want de slip is eruit.
Olie verversen zou ik wel een keer laten doen,ik heb mijn eigen auto een paar maanden geleden bij automaat specialist Thomassen in Lunteren laten spoelen en nieuwe olie erin,bij spoelen wordt alle oude olie eruit gehaald in tegenstelling met alleen verversen dan blijft er ong 4 l van de 9 l achter.
Re: koppelomvormer
EWn hoe is het verder verlopen? Mijn automaat doe vooral vervelend rond de 80 km per uur. Dan schommelt hij enorm en moet je steeds wat gas geven om 'm weer rustig te krijgen. Ik laat 'm eind van de maand eerst eens van nieuwe olie en software voorzien, kijken hoe dat gaat.
2006 BMW E91 330XD Touring
Re: koppelomvormer
Heb hetzelfde probleem met de 320i touring uit 2002. Ga dit topic met aandacht volgen en ben benieuwd waar het schommelen door veroorzaakt wordt en hoe het eventueel opgelost kan worden.
Re: koppelomvormer
Eindelijk een update.
Allereerst heb ik de vreselijk wielen, welke onder mijn auto zaten toen ik hem kocht, vervangen. Er zaten 19" inch imitatie velgen onder met een ET waarde van 32 en van die hele platte en goedkope banden. De velgen waren niet alleen uit onbalans, maar bleken alle vier ook nog eens krom te zijn. Nu zitten er rechte 17" velgen onder, voorzien van goede banden, gebalanceerd en met de juiste ET waarde, tw 47.
En dan nu het bijzondere: mijn schakelproblemen verdwenen voor z'n 85%. Uitleggen kan ik het niet, ik ben er uiteraard wel reuze blij mee.
Vervolgens ben ik vandaag naar Thomassen in Lunteren geweest, en na een uitgebreide testrit adviseerde men daar om eerst eens wat olie af te tappen. Deze bleek gitzwart te zijn en het advies was dan ook spoelen en filter vervangen. Dit konden ze gelijk doen, dus enkele uren later reed ik weer richting huis, met een perfect schakelende automaat.
Hoe dan ook hebben (verkeerde) velgen (icm banden) een grotere invloed op de automaat dan ik ooit voor mogelijk had gehouden, en het is dus wel iets om rekening mee te houden met het oplossen van automaat problemen.
Allereerst heb ik de vreselijk wielen, welke onder mijn auto zaten toen ik hem kocht, vervangen. Er zaten 19" inch imitatie velgen onder met een ET waarde van 32 en van die hele platte en goedkope banden. De velgen waren niet alleen uit onbalans, maar bleken alle vier ook nog eens krom te zijn. Nu zitten er rechte 17" velgen onder, voorzien van goede banden, gebalanceerd en met de juiste ET waarde, tw 47.
En dan nu het bijzondere: mijn schakelproblemen verdwenen voor z'n 85%. Uitleggen kan ik het niet, ik ben er uiteraard wel reuze blij mee.
Vervolgens ben ik vandaag naar Thomassen in Lunteren geweest, en na een uitgebreide testrit adviseerde men daar om eerst eens wat olie af te tappen. Deze bleek gitzwart te zijn en het advies was dan ook spoelen en filter vervangen. Dit konden ze gelijk doen, dus enkele uren later reed ik weer richting huis, met een perfect schakelende automaat.
Hoe dan ook hebben (verkeerde) velgen (icm banden) een grotere invloed op de automaat dan ik ooit voor mogelijk had gehouden, en het is dus wel iets om rekening mee te houden met het oplossen van automaat problemen.
2006 BMW E91 330XD Touring
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 24 jan 2014, 19:43
Re: koppelomvormer
Dat is inderdaad interessant!
Ik heb nu een E36 cabrio uit '97 en die heeft boven de 100 km/u last. Ik zou zeggen dat het lijkt alsof hij steeds even terugschakeld en weer op. Maar ik probeer na te gaan wanneer het begonnen is en ik denk dat dat was misschien wel rond de tijd dat ik de 18" zomerwielen erop legde ipv de (standaard) 15" wintervelgen.
As dinsdag een afspraak om de bakolie en filter te vervangen, daarna zal ik wel eens zien. Als hij het dan nog doet leg ik even mijn winterbanden erop en ga nog eens rijden, ben benieuwd!
Ik heb nu een E36 cabrio uit '97 en die heeft boven de 100 km/u last. Ik zou zeggen dat het lijkt alsof hij steeds even terugschakeld en weer op. Maar ik probeer na te gaan wanneer het begonnen is en ik denk dat dat was misschien wel rond de tijd dat ik de 18" zomerwielen erop legde ipv de (standaard) 15" wintervelgen.
As dinsdag een afspraak om de bakolie en filter te vervangen, daarna zal ik wel eens zien. Als hij het dan nog doet leg ik even mijn winterbanden erop en ga nog eens rijden, ben benieuwd!