Problemen met verlichting (knipperen xenon)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
KNVisserB

Problemen met verlichting (knipperen xenon)

Bericht door KNVisserB » 26 apr 2015, 20:25

Hallo,

In mijn 2000 e46 328 coupe heb ik een probleem met de verlichting. Vier van de vijf als ik de richtingaanwijzer naar links aan zet gaan beide koplampen (origineel xenon) flikkeren, 1x snel uit/aan per knipper van de richtingaanwijzers. Ook soms als de xenon aan staat geven de lampen een flikker zonder dat ik richting geef of iets. Richting rechts geven heb ik daar bijna geen last van. Wel gaat deze 2x zo snel knipperen. (bij alleen stadslicht aan werkt alles wel goed)
De achterlamp units zijn LEDs, ik denk zelf dat het daar ergens mee te maken heeft.
Op het dashboard geeft ie met afwisseling aan dat de linker voor lamp en beide achterlampen 'kapot zijn'. Soms branden ze alle drie en soms maar eentje.

Ik heb al geprobeerd om iets van een massa-kabel te trekken maar dit heeft niks veranderd.

Alvast bedankt voor de hulp.

arnhemswonder

Re: Problemen met verlichting (knipperen xenon)

Bericht door arnhemswonder » 26 apr 2015, 23:55

Klinkt heel erg als een massa probleem. Als je tijdelijk een kabel trekt van de min van de lamp (bruine kabel) naar de massa van het voertuig kan je er makkelijk achter komen

Joostb

Bericht door Joostb » 27 apr 2015, 08:14

Ik heb al geprobeerd om iets van een massa-kabel te trekken maar dit heeft niks veranderd.
geprobeerd iets van?

Je hebt een massa kabel aangelegd of niet. Als dit niet goed is gedaan heb je nog steeds het zelfde probleem. Jou symptomen hebben er idd alle schijn van dat je met een massaprobleem zit. Een extra kabel aanleggen vanuit het achterlicht op de carroserie (zitten enkele contactpunten ook) waar je hem op kunt bevestigen.

KNVisserB

Bericht door KNVisserB » 29 apr 2015, 13:57

Hallo, bedankt voor de reacties. Probleem is opgelost. Nadat ik geprobeerd heb een nieuwe unit aan te sluiten aan beide kanten bleek dat de rechter lamp de boosdoener was. (deze bleef ook branden zolang de auto niet op slot was) Dus met nieuwe units is het probleem opgelost.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”