E61 535d 2005 Bezigheden
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Gregor krijgt het altijd voor elkaar als het om coderen of software gaat.
Hij heeft bij mijn alles aan de auto gedaan kwa coderen ik woon er ook niet zo ver vanaf.
Als laatste heb ik mijn lci automaat omgebouwd naar lci sportautomaat en heeft gregor compleet nieuwe en andere software in mijn bak gecodeerd.
Ik had altijd met uitlezen een fout in mijn automaat die is nu ook weg.
Schakeld als een dolle nu zoon sport automaat.
Hij heeft bij mijn alles aan de auto gedaan kwa coderen ik woon er ook niet zo ver vanaf.
Als laatste heb ik mijn lci automaat omgebouwd naar lci sportautomaat en heeft gregor compleet nieuwe en andere software in mijn bak gecodeerd.
Ik had altijd met uitlezen een fout in mijn automaat die is nu ook weg.
Schakeld als een dolle nu zoon sport automaat.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Vandaag de bak geupdated, het is nog geen 5 min werk inderdaad.
Dat storingsgeheugen lezen een fout geeft komt doordat de UAC sensor van de IHKA kapot is, komt later wel
Hup, naar buiten en gas.
Vreemd, er is weinig veranderd.
Nog maar een keer uitlezen en checken of er inderdaad nieuwe software in is gekomen.
Dit was 15 feb:
en dit is vandaag:
Ik zie geen verschil in software versie? wel heeft ie de kmstand veranderd, maar dat is niet de juiste?
Inpa zegt precies hetzelde, versie is niet anders.
Terug bij af
Dat storingsgeheugen lezen een fout geeft komt doordat de UAC sensor van de IHKA kapot is, komt later wel
Hup, naar buiten en gas.
Vreemd, er is weinig veranderd.
Nog maar een keer uitlezen en checken of er inderdaad nieuwe software in is gekomen.
Dit was 15 feb:
en dit is vandaag:
Ik zie geen verschil in software versie? wel heeft ie de kmstand veranderd, maar dat is niet de juiste?
Inpa zegt precies hetzelde, versie is niet anders.
Terug bij af
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Dus je had al de laatste versie, of het updaten heeft niet gepakt.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Er is niks bijgewerkt. Wanneer is de update van de bak uitgekomen?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Inpa zegt dat deze sofwareversie er met een algehele update van vele ECU's op 27 aug. 2009 in is gekomen.
Dus al minstens 5 jaar geen nieuwere softwareversie voor de bak? Dat geloof ik niet.
Dus al minstens 5 jaar geen nieuwere softwareversie voor de bak? Dat geloof ik niet.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
2009 was het laatste jaar voor de e60/61 denk dat er daarna ook helemaal niks meer van updates voor zijn.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Zo. Omdat de temperatuur toch weer de goede kant opgaat, vandaag de nieuwe zomerschoenen gemonteerd.
Ik kreeg ze vorige week al binnen:
Het zijn geworden voor de vooras Dunlops Sport Maxx RT 245/35 ZR19, omdat op de 19" set Conti's zaten (de bekende sport contact 3) versleten en verschrikkelijk gecupped waren. Die moesten er af
Na een proefrondje ben ik tevreden over het resultaat, stuurt strak en remt verassend goed, ook in een bocht
Leuk detail:
In de groef staat het merk en type
Maar waarom niet de 20" eronder ? Nou, daar kwam ik achter na montage van de winter-set vorig jaar, er zit een bult op de binnenste wang van een achterband:
Het is lastig te zien, maar die Vredestein vertrouw ik niet meer
De 19" waren een stukje goedkoper en omdat ik nog met de bak bezig wil, moesten er keuzes gemaakt worden.
De bak is nog steeds knudde, weet ook nog niet wat ik ga doen.
Voorlopig eerst maar weer eens
Ik kreeg ze vorige week al binnen:
Het zijn geworden voor de vooras Dunlops Sport Maxx RT 245/35 ZR19, omdat op de 19" set Conti's zaten (de bekende sport contact 3) versleten en verschrikkelijk gecupped waren. Die moesten er af
Na een proefrondje ben ik tevreden over het resultaat, stuurt strak en remt verassend goed, ook in een bocht
Leuk detail:
In de groef staat het merk en type
Maar waarom niet de 20" eronder ? Nou, daar kwam ik achter na montage van de winter-set vorig jaar, er zit een bult op de binnenste wang van een achterband:
Het is lastig te zien, maar die Vredestein vertrouw ik niet meer
De 19" waren een stukje goedkoper en omdat ik nog met de bak bezig wil, moesten er keuzes gemaakt worden.
De bak is nog steeds knudde, weet ook nog niet wat ik ga doen.
Voorlopig eerst maar weer eens
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Die bandjes kun je weer even mee vooruit
Jammer te lezen dat de bak nog steeds niet goed is, toch een keer langs ZF of geef je het op met deze bak ?
Jammer te lezen dat de bak nog steeds niet goed is, toch een keer langs ZF of geef je het op met deze bak ?
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Heb het zelfde met vredestein gehad, daarom heb ik ook voor een ander merk gekozen!
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Heb er nog geen 8dkm mee gereden gvd. Mooi k*t want ze zijn nog als nieuw.M.arco schreef:Heb het zelfde met vredestein gehad, daarom heb ik ook voor een ander merk gekozen!
Opgeven niet, maar wat is verstandig om te doen? Wegdoen of inruilen gaat niet, die 1e-versnelling bonk kan je gewoon niet missen. Maar wat is nog redelijk om erin te stoppen qua centen ??Bart70 schreef:of geef je het op met deze bak ?
Dilemma, ben wel sterk afhankelijk van de Bimmer voor het werk. En wegdoen, dat kan ik eigenlijk helemaal niet over mn hart verkrijgen.
Zucht
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Lastig Henk,
Heb je wel kontakt gehad met ZF en gevraagd wat hun hiervan denken ?
Heb je wel kontakt gehad met ZF en gevraagd wat hun hiervan denken ?
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
het kan een drukventiel zijn, maar het vervangen hiervan kost ook klauwen met geld. Setjes schijnen wel los verkrijgbaar te zijn maar kosten dan ook 750,-. Voor 1200,- heb je een compleet nieuwe mechatronic.
Bagger hoor, want een 2e hands bak geeft ook geen garantie en ook vaak erg prijzig.
Ik ken het dilemma van wat te doen, is de auto het waard is ie het niet waard.
Meestal zijn voor het behoud van het mist aantal objectieve argumenten te vinden (aldus mijn vrouw die bij ons de auto al spuug zat is)
Succes met je beslissing
Mvg,
Vincent
Bagger hoor, want een 2e hands bak geeft ook geen garantie en ook vaak erg prijzig.
Ik ken het dilemma van wat te doen, is de auto het waard is ie het niet waard.
Meestal zijn voor het behoud van het mist aantal objectieve argumenten te vinden (aldus mijn vrouw die bij ons de auto al spuug zat is)
Succes met je beslissing
Mvg,
Vincent
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Wat betreft de banden, dit komt door de platte wang die waarschijnlijk iets geraakt heeft waardoor het karkas beschadigd is. Ik heb het ook wel is gehad. Ik weet niet wat voor bonk je hebt.... is het niet een soort clunk ? Koppelomvormer is nog niets mee gedaan toch? Voor een goed advies zou ik langs rijden bij crv converter revisie in ede die geeft gratis advies met wat te doen. Dat is een automaat revisie specialist die ook alles onderbouwt en uitlegt en ook aan spoelen doet
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ben gister eens langsgegaan bij Thomassen in Lunteren. Heel vriendelijke man met veel ervaring in de ZF6hp26. Proefronde gereden, en toen kwamen de verlossende woorden:
Er is eigenlijk niets aan de hand met uw 6hp26. Sterker nog, ik vind hem niet verkeerd schakelen of reageren. De mankementen die ik opnoemde zijn normale slijtagebeelden gezien de kmstand.
Zucht. Okee. Ermee leven dus...
Wel leuk om te weten:
ZF raadt revisie aan bij 250dkm.
Hoe weet je of dat nodig is? >>> rij 140 op de autobaan, zorg dat ie kickdownt naar de 4e, en laat m onder belasting naar 5 schakelen. Dit belast een lager wat af fabriek ronduit slecht is en vaak als eerste kapot gaat.
Is het lager kapot, krijg je met bovenstaande methode een foutmelding en weet je wat er staat te gebeuren.
Maar een ander euvel viel hem wel gelijk op en had ik al zo'n vermoeden van; links-achter zijn de draagarmrubbers aan het slijten. Binnenkort maar weer aan de klus
Er is eigenlijk niets aan de hand met uw 6hp26. Sterker nog, ik vind hem niet verkeerd schakelen of reageren. De mankementen die ik opnoemde zijn normale slijtagebeelden gezien de kmstand.
Zucht. Okee. Ermee leven dus...
Wel leuk om te weten:
ZF raadt revisie aan bij 250dkm.
Hoe weet je of dat nodig is? >>> rij 140 op de autobaan, zorg dat ie kickdownt naar de 4e, en laat m onder belasting naar 5 schakelen. Dit belast een lager wat af fabriek ronduit slecht is en vaak als eerste kapot gaat.
Is het lager kapot, krijg je met bovenstaande methode een foutmelding en weet je wat er staat te gebeuren.
Maar een ander euvel viel hem wel gelijk op en had ik al zo'n vermoeden van; links-achter zijn de draagarmrubbers aan het slijten. Binnenkort maar weer aan de klus
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d