E61 535d 2005 Bezigheden
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Kijk toch weer fijn nieuws dan dat hij er nog even tegen kan,rubbers komen kwa kosten niet in de buurt gelukkig.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Henk, enerzijds goed om te horen dat het normale slijtage is, aan de andere kant je ergerd je er wel aan.
ben benieuwd hoe lang je het zo laat.....
Wat betreft de rubbers, dat is ook geen goedkoop zaakje hoor. Paar goede draagarmen achter kosten tesamen ook een paar 100 euro en je moet, als je de voorste exemplaren vervangt, ook weer uitlijnen.
Kortom, het blijven erg leuke, maar o zo dure jongens, onze Bimmers
Mvg,
Vincent
ben benieuwd hoe lang je het zo laat.....
Wat betreft de rubbers, dat is ook geen goedkoop zaakje hoor. Paar goede draagarmen achter kosten tesamen ook een paar 100 euro en je moet, als je de voorste exemplaren vervangt, ook weer uitlijnen.
Kortom, het blijven erg leuke, maar o zo dure jongens, onze Bimmers
Mvg,
Vincent
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
helemaal waar, maar je krijgt er zoveel voor terug!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Zo, alle 138 berichten doorgelezen dus ben bij in dit topic.
Mooie wagen die je hebt! En serieus respect dat je al het klussen nog ziet zitten, als ik het zo lees heb je de halve auto al een keer vervangen, kudos!
Vooral met interesse het stukje over de automaat gelezen, misschien de mijne ook een keer laten spoelen, is tot nog toe nooit gebeurd geloof ik.
Ik blijf aandacht meelezen!
Mooie wagen die je hebt! En serieus respect dat je al het klussen nog ziet zitten, als ik het zo lees heb je de halve auto al een keer vervangen, kudos!
Vooral met interesse het stukje over de automaat gelezen, misschien de mijne ook een keer laten spoelen, is tot nog toe nooit gebeurd geloof ik.
Ik blijf aandacht meelezen!
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ik hoop dat het jouw bespaart blijft Rien, maar Henk is niet de enige. Ook ik heb afgelopen 12 maanden al bijna €8500,- aan achterstallige sh** opgeknapt. Dit wist ik uiteraard niet. En ik heb er na aanschaf ook diverse anderen proefgereden. Gewoon om te vergelijken. Ik durf te beweren dat er heel veel 535d exemplaren rondrijden die niet bieden wat de 535d wel zou moeten bieden
Het zijn gewoon complexe en dure auto's. MAAR als je geluk hebt heeft een van de vorige eigenaren dit al voor je gedaan. Hoef jij alleen de oliebeurtjes nog maar te doen
Wat betreft het spoelen van de automaat, dat gaat vaak goed maar kan ook je bak omzeep helpen!
Mvg,
Vincent
Het zijn gewoon complexe en dure auto's. MAAR als je geluk hebt heeft een van de vorige eigenaren dit al voor je gedaan. Hoef jij alleen de oliebeurtjes nog maar te doen
Wat betreft het spoelen van de automaat, dat gaat vaak goed maar kan ook je bak omzeep helpen!
Mvg,
Vincent
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Klopt helemaal Vincent. Ik heb de hoop maar opgegeven om met simpele goedkope middelen de bak weer te krijgen zoals ik wil/het zou moeten zijn. Er werd me in Lunteren en ook al eerder bij CRV-Veenendaal verteld dat ik het nooit zo ga krijgen dat ie weer als nieuw rijdt. Het enige wat wel gaat werken is een gereviseerde bak met nieuwe koppelomvormer en nieuwe mechatronic. Maar dan heb je alleen de bak vervangen.
Dat is maar een onderdeel van de aandrijflijn, denk aan wielophanging, aandrijfassen, differentieel ...
Het komt allemaal een keer aan de beurt.
Daarom begin ik ook langzaam aan het proces om afstand te nemen van deze Bimmer. Het geld is het probleem niet (tot op zekere hoogte uiteraard) maar het besef begint steeds meer te komen dat ik het in een bodemloze put aan het gooien ben. Wat ik er nu nog allemaal in wil stoppen krijg ik bij de verkoop nooit terug.
Het is beter om opzoek te gaan naar een wat jonger exemplaar, eentje die bovenstaande problemen pas gaat krijgen als ik die ook weer weg ga doen is mijn gedachte. En eerlijk gezegd zit ik al hier en daar te gluren
Er is nog zoveel moois te koop
Dat is maar een onderdeel van de aandrijflijn, denk aan wielophanging, aandrijfassen, differentieel ...
Het komt allemaal een keer aan de beurt.
Daarom begin ik ook langzaam aan het proces om afstand te nemen van deze Bimmer. Het geld is het probleem niet (tot op zekere hoogte uiteraard) maar het besef begint steeds meer te komen dat ik het in een bodemloze put aan het gooien ben. Wat ik er nu nog allemaal in wil stoppen krijg ik bij de verkoop nooit terug.
Het is beter om opzoek te gaan naar een wat jonger exemplaar, eentje die bovenstaande problemen pas gaat krijgen als ik die ook weer weg ga doen is mijn gedachte. En eerlijk gezegd zit ik al hier en daar te gluren
Er is nog zoveel moois te koop
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Pff heb eens heel je showroom doorgelezen. Wat heb jij veel gedaan aan je auto zeg. Zonde dat je dan langzaam toch afscheid gaat nemen van een auto waar zoveel tijd in heeft gezeten.
Stiekum ook wel benieuwd naar al dat moois
Stiekum ook wel benieuwd naar al dat moois
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Vervelend Henk, dat jou dit overkomt nadat je er zoveel aan gedaan hebt, snap je reactie dan ook volkomen. Maar zit er dan al veel kilometers op je wagen ? Al dit soort dingen heb ik helemaal geen last van en de mijne is nog een jaartje ouder, maar met 139.000 km er op misschien weer wat jonger in zijn rij-ervaringen.
Ik ben wel benieuwd wanneer dit soort problemen naar voren gaan komen
Ik ben wel benieuwd wanneer dit soort problemen naar voren gaan komen
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ik denk dat je met deze problemen (al is het de bak) een 525i niet met een 535d kunt vergelijken...
Laatst gewijzigd door bjornb op 30 apr 2015, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Klopt, maar de rest van de aandrijflijn zal ook wel iets verschillen, maar toch, dat betekent waarschijnlijk hooguit dat het bij de minder krachtige modellen later aan de beurt komt…
Ik weet wel dat ik nooit zwaarder als een 530i ga rijden
Ik weet wel dat ik nooit zwaarder als een 530i ga rijden
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Henk, kon hij nog iets vertellen over het vreemde schakelgedrag van 1 naar 2 naar 3? Dat we zoveel slip hebben in 2 waardoor de toeren van 1 naar 2 niet naar beneden gaan, maar uiteindelijk pas bij de 3de versnelling naar beneden donderen?
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
klinkt me heel bekend in de oren. De mijne is inmiddels wel goed en rijdt heerlijk en echt veel beter dan veel andere 535d exemplaren die te koop staan, maar ook ik zou hem hem zo willen inruilen/verkopen. Alleen door de verrekte werkloosheid geen financiele middelen om een leuke andere Bimmer te kopen.Knakkel schreef:Klopt helemaal Vincent. Ik heb de hoop maar opgegeven om met simpele goedkope middelen de bak weer te krijgen zoals ik wil/het zou moeten zijn. Er werd me in Lunteren en ook al eerder bij CRV-Veenendaal verteld dat ik het nooit zo ga krijgen dat ie weer als nieuw rijdt. Het enige wat wel gaat werken is een gereviseerde bak met nieuwe koppelomvormer en nieuwe mechatronic. Maar dan heb je alleen de bak vervangen.
Dat is maar een onderdeel van de aandrijflijn, denk aan wielophanging, aandrijfassen, differentieel ...
Het komt allemaal een keer aan de beurt.
Daarom begin ik ook langzaam aan het proces om afstand te nemen van deze Bimmer. Het geld is het probleem niet (tot op zekere hoogte uiteraard) maar het besef begint steeds meer te komen dat ik het in een bodemloze put aan het gooien ben. Wat ik er nu nog allemaal in wil stoppen krijg ik bij de verkoop nooit terug.
Het is beter om opzoek te gaan naar een wat jonger exemplaar, eentje die bovenstaande problemen pas gaat krijgen als ik die ook weer weg ga doen is mijn gedachte. En eerlijk gezegd zit ik al hier en daar te gluren
Er is nog zoveel moois te koop
Tenzij iemand hier 15000,- bied, mag ie (serieus!) gelijk meegenomen worden.
Staat de jouwe zaterdag al op Marktplaats
Mvg,
Vincent
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Die update van de EGS software was niet gelukt een tijdje terug, toch?
Kan het zijn dat de temperatuur van de bak nog boven de 50Celcius was, ik heb namelijk vaker gelezen dat voor het (opnieuw) kunnen flashen van EGS software de bak temperatuuur niet hoger mag zijn.
Mvg,
Vincent
Kan het zijn dat de temperatuur van de bak nog boven de 50Celcius was, ik heb namelijk vaker gelezen dat voor het (opnieuw) kunnen flashen van EGS software de bak temperatuuur niet hoger mag zijn.
Mvg,
Vincent
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Ook dit is een vrij normaal verschijnsel. Om de olie snel op temperatuur te krijgen regelt de bak wat meer slip in de opwarmfase in de meest gebruikte versnellingen. Pas in de 3e versnelling wordt de lockup gebruikt wat de val in toeren veroorzaakt. Overigens op temperatuur is dit euvel bij de mijne bijna niet meer aanwezig.Degids schreef:Henk, kon hij nog iets vertellen over het vreemde schakelgedrag van 1 naar 2 naar 3? Dat we zoveel slip hebben in 2 waardoor de toeren van 1 naar 2 niet naar beneden gaan, maar uiteindelijk pas bij de 3de versnelling naar beneden donderen?
Dan heb ik nog last van het gat tussen gas los en weer gas in versnelling hoger dan 3 > is ook normaal voor de kmstand, er zit hier en daar een beetje ruimte op door slijtage van oa het lockup-mechanisme.
Houd wel in je achterhoofd dat ZF (onofficieël) aanraad om de 6hp26 te reviseren vanaf 250dkm
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
Re: E61 535d 2005 Bezigheden
Was wel gelukt, maar het bleek dat de nieuwste software er al in zat.Vintiem schreef:Die update van de EGS software was niet gelukt een tijdje terug, toch?
Kan het zijn dat de temperatuur van de bak nog boven de 50Celcius was, ik heb namelijk vaker gelezen dat voor het (opnieuw) kunnen flashen van EGS software de bak temperatuuur niet hoger mag zijn.
Mvg,
Vincent
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d