Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Taxatie loont
Hij staat erg mooi op zijn pootjes Bart.
Top touring !!
Top touring !!
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Oud en nieuw E61/ Taxatie loont
De premieopbouw kan bij verzekeringsmaatschappijen verschillen zijn. De ene berekent zijn premie of nieuwwaarde de ander op dagwaarde.bmw530i schreef:Toch wel vreemd dat je meer premi gaat betalen, je betaald al naar nieuw waarde.
Het is dan niet meer te doen, weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb goed moeten zoeken voor een beetje normale premi. Auto zit op 1 ton nieuw heb 15 schadevrije jaren en kwam op bijna 150€ p maand.
Dus met taxatie dalijk na de 200€ p maand ofzo nou dan laat maar.
Jouw premie is afhankelijk van één van deze waardes. Zelf betaal ik nog geen €80 per maand, 11 schadevrije jaren, nieuwwaarde €60k, kilometerstand 10km.
Re: Oud en nieuw E61/ Taxatie loont
Copy-paste van een verzekeringsagent :
Het nut van taxatie
De grootste vrees van een bezitter van een klassieke auto is, dat hij schade oploopt, of erger nog, dat de auto zelfs gestolen wordt.
Door het gelimiteerde gebruik, goede stalling in combinatie met het hobbymatig karakter en defensief rijgedrag, kunt u als pure liefhebber veel ongemak voorkomen. Maar toch, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Om elk probleem aangaande een schade c/q diefstal te voorkomen, is het daarom uitermate belangrijk dat uw verzekering een goede omschrijving geeft van de getaxeerde waarde. Als u Wa/casco (zg. All risks) verzekerd bent, zal de verzekeraar de schade op basis van deze getaxeerde waarde vergoeden en vindt er nooit discussie of afschrijving plaats.
Het taxatierapport
Het taxatierapport moet worden opgesteld door een deskundig taxateur, ingeschreven in het register der taxateurs van de Nivré, VRT of TMV. Deze deskundige-taxatie (ook wel “vaste taxatie” genoemd), is onaantastbaar tussen partijen, behalve als verzekeraar bedrog kan aantonen. Deze taxatie moet voldoen aan het artikel 7:960 Burgerlijk Wetboek (voor 01.01.2006 was dit art. 275 Wetboek van Koophandel)
Echter, ook al is uw klassieker alleen maar Wa verzekerd, heeft een waardebepaling door een beëdigd taxateur een nuttige functie. Want richting tegenpartij heeft U dan een waardebepaling, waarmee U eventuele schade kunt verhalen. Het verdiend dan wel aanbeveling om bij de Wa-dekking een rechtsbijstandverzekering af te sluiten, zodat u de verhaalactie door de rechtsbijstandassuradeur kunt laten uitvoeren.
Het taxatierapport heeft echter een beperkte geldigheid en afhankelijk van uw verzekering is het maximaal 3 jaar geldig. Gezien het bovenstaande is het dus belangrijk, om het taxatierapport regelmatig aan te laten passen.
bij mijn huidige wa casco verzekering betaal ik overigens 55,00/maand, maar dat is dus tegen dagwaarde
Bij een nieuwe ga ik ca. 100 euro per jaar meer betalen.
Het nut van taxatie
De grootste vrees van een bezitter van een klassieke auto is, dat hij schade oploopt, of erger nog, dat de auto zelfs gestolen wordt.
Door het gelimiteerde gebruik, goede stalling in combinatie met het hobbymatig karakter en defensief rijgedrag, kunt u als pure liefhebber veel ongemak voorkomen. Maar toch, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Om elk probleem aangaande een schade c/q diefstal te voorkomen, is het daarom uitermate belangrijk dat uw verzekering een goede omschrijving geeft van de getaxeerde waarde. Als u Wa/casco (zg. All risks) verzekerd bent, zal de verzekeraar de schade op basis van deze getaxeerde waarde vergoeden en vindt er nooit discussie of afschrijving plaats.
Het taxatierapport
Het taxatierapport moet worden opgesteld door een deskundig taxateur, ingeschreven in het register der taxateurs van de Nivré, VRT of TMV. Deze deskundige-taxatie (ook wel “vaste taxatie” genoemd), is onaantastbaar tussen partijen, behalve als verzekeraar bedrog kan aantonen. Deze taxatie moet voldoen aan het artikel 7:960 Burgerlijk Wetboek (voor 01.01.2006 was dit art. 275 Wetboek van Koophandel)
Echter, ook al is uw klassieker alleen maar Wa verzekerd, heeft een waardebepaling door een beëdigd taxateur een nuttige functie. Want richting tegenpartij heeft U dan een waardebepaling, waarmee U eventuele schade kunt verhalen. Het verdiend dan wel aanbeveling om bij de Wa-dekking een rechtsbijstandverzekering af te sluiten, zodat u de verhaalactie door de rechtsbijstandassuradeur kunt laten uitvoeren.
Het taxatierapport heeft echter een beperkte geldigheid en afhankelijk van uw verzekering is het maximaal 3 jaar geldig. Gezien het bovenstaande is het dus belangrijk, om het taxatierapport regelmatig aan te laten passen.
bij mijn huidige wa casco verzekering betaal ik overigens 55,00/maand, maar dat is dus tegen dagwaarde
Bij een nieuwe ga ik ca. 100 euro per jaar meer betalen.
- GreyCooperS
- Berichten: 3450
- Lid geworden op: 13 jun 2010, 08:16
- Locatie: Rijswijk
- Contacteer:
Re: Oud en nieuw E61/ Taxatie loont
Mijn e39 uit 2002 is zojuist getaxeerd en ik ga zelfs paar euro minder premie pm betalen.
Auto is rond de 12K getaxeerd en betaal 38 pm voor volledig casco...was voorheen 44.- voor beperkt casco. Nu is het wel zo dat ik er voor gekozen heb om max 5000km pj te rijden. Als het meer is, zal de premie iets hoger worden.
Denk dat een e60-61 wel duurder zal zijn ivm nieuwwaarde en dergelijke, maar paar euro per maand meer (of tientjes zelfs) die je auto voor 3 jaar lang tegen een vaste en reële waarde verzekerd, zou ik dan niet nalaten...de dagwaarde van dit soort auto's voor de verzekering is echt zeer zeer droevig
Auto is rond de 12K getaxeerd en betaal 38 pm voor volledig casco...was voorheen 44.- voor beperkt casco. Nu is het wel zo dat ik er voor gekozen heb om max 5000km pj te rijden. Als het meer is, zal de premie iets hoger worden.
Denk dat een e60-61 wel duurder zal zijn ivm nieuwwaarde en dergelijke, maar paar euro per maand meer (of tientjes zelfs) die je auto voor 3 jaar lang tegen een vaste en reële waarde verzekerd, zou ik dan niet nalaten...de dagwaarde van dit soort auto's voor de verzekering is echt zeer zeer droevig
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Re: Oud en nieuw E61/ Taxatie loont
Staat er zeker mooi bij!Bart70 schreef:Met dank aan JzAero (Jeffrey Jim Photography) !
Zou persoonlijk voor een ander model velgen gaan maar misstaat zeker niet!
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Oud en nieuw E61/ Taxatie loont
@greycooperS.
vind € 38 pm voor 12k tax en 5 k kms per jaar behoorlijk centen.
mn 944 Turbo is getaxeerd op 18,5K, mag 7,5k kms per jaar en kost € 33 per maand
Als je wil kan ik je in contact brengen met mn tussenpersoon
vind € 38 pm voor 12k tax en 5 k kms per jaar behoorlijk centen.
mn 944 Turbo is getaxeerd op 18,5K, mag 7,5k kms per jaar en kost € 33 per maand
Als je wil kan ik je in contact brengen met mn tussenpersoon
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Oud en nieuw E61/ Taxatie loont
De premie hangt natuurlijk ook samen met het aantal schadevrije jaren, provincie en leeftijd, misschien dat hier dus appels met peren vergeleken worden….
Bij de verzekering waar ik voor ga kiezen mag ik 20.000 km per jaar rijden, een andere keuze die ik had, 30-40 euro goedkoper, mocht ik 12.000 km per jaar rijden.
Omdat ik rond de 12.000 km per jaar zit ga ik voor die paar tientjes niet kloten en voor de veilige kant, 20.000 km overschrijd ik niet.
Verder wordt er bij sommige verzekeraars ook nog gevraagd of je een zakelijke of prive auto er naast rijd, dit is weaarschijnlijk dus ook van invloed op de premie.
Bij de vorige verzekeraar was ik tegen dagwaarde verzekerd, en daar wordt je idd niet vrolijk van, een verzekeraar die ik aanschreef melde mij dat ze niet tegen taxatiewaarde konden verzekeren, wel tegen de dagwaarde van 9.000 euro.
Maar voordat het hier helemaal vol staat met verzekeringsvragen/opmerkingen/toelichtingen, er zal een apart topic over komen
@Patrickk
De velgen zijn ook nog niet mijn favoriet, maar voor nu even prima, zit al een hoop geld in maar in de toekomst een setje Breytons of CSL
Bij de verzekering waar ik voor ga kiezen mag ik 20.000 km per jaar rijden, een andere keuze die ik had, 30-40 euro goedkoper, mocht ik 12.000 km per jaar rijden.
Omdat ik rond de 12.000 km per jaar zit ga ik voor die paar tientjes niet kloten en voor de veilige kant, 20.000 km overschrijd ik niet.
Verder wordt er bij sommige verzekeraars ook nog gevraagd of je een zakelijke of prive auto er naast rijd, dit is weaarschijnlijk dus ook van invloed op de premie.
Bij de vorige verzekeraar was ik tegen dagwaarde verzekerd, en daar wordt je idd niet vrolijk van, een verzekeraar die ik aanschreef melde mij dat ze niet tegen taxatiewaarde konden verzekeren, wel tegen de dagwaarde van 9.000 euro.
Maar voordat het hier helemaal vol staat met verzekeringsvragen/opmerkingen/toelichtingen, er zal een apart topic over komen
@Patrickk
De velgen zijn ook nog niet mijn favoriet, maar voor nu even prima, zit al een hoop geld in maar in de toekomst een setje Breytons of CSL
Re: Oud en nieuw E61/ Taxatie loont
Alpina B7's!!Bart70 schreef:De velgen zijn ook nog niet mijn favoriet, maar voor nu even prima, zit al een hoop geld in maar in de toekomst een setje Breytons of CSL
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: Oud en nieuw E61/ New wheels in future
Als je ooit je huidige set weg doet hoor ik het graag!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Oud en nieuw E61/ New wheels in future
Die gaat dan zeker weg Bjorn
Al is het maar om de nieuwe set enigszins te kunnen bekostigen
Maar die Vossen setjes zijn zeer zeldzaam en koop ze vanwege de kosten liefst wel tweedehands maar gaat niet meevallen waarschijnlijk. Kan dus nog wel even gaan duren, maar heb ook geen haast.
Al is het maar om de nieuwe set enigszins te kunnen bekostigen
Maar die Vossen setjes zijn zeer zeldzaam en koop ze vanwege de kosten liefst wel tweedehands maar gaat niet meevallen waarschijnlijk. Kan dus nog wel even gaan duren, maar heb ook geen haast.
Re: Oud en nieuw E61/ New wheels in future
Ik ook niet
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
Re: Oud en nieuw E61/ New wheels in future
Volgens mij gaan die heeel dik staan