ik heb momenteel het bekende bmw probleem, na het aansluiten van een versterker voor de mid/high komt er een ruis over de speakers en gevolgd door een dynamo ruis na starten.
ik heb het volgende aan mijn audio systeem gedaan:
een pioneer ts-wx77a (active subwoofer) geinstalleerd. hierbij had ik het signaal met een high low converter omgezet dit had ik gedaan met een converter van caliber, en dit signaal had ik van de versterker voor de subwoofers onder de stoelen afgetapt. dit ging allemaal vlot en hierbij kwamen geen storingen. dit spreekt redelijk voor zich aangezien hij geen hoge frequenties krijgt.
vervolgens heb ik high low converter van mosconi gebruikt en deze achter de radio geplaatst. http://www.navishop.nl/mosconi-hla-dual ... 13271.html
de link van de High Low converter.
in de winkel hadden ze me verteld dat je hiermee geen signaal ruis krijgt of een dynamo ruis.
ik had deze aangesloten volgens schema alle min kabels op de kleur/bruin aansluitingen van de radio gesoldeerd en netjes weggewerkt. de + en - ook van de radio unit genomen. en natuurlijk de remote naar de versterker toe.
ik had de rca kabels los door mijn interieur heen gelegd voor evt. storingen te voorkomen zoals inductiespanningen.
en de versterker zit op een houten plank geschroefd voor evt. massa problemen te voorkomen.
vervolgens de wagen gestart en daar was de dynamo ruis.
uitgevoerd:
rca kabels gecontroleerd. (andere sets geprobeerd) storing blijft aanwezig.
versterker gewisseld. (nu draaiende op rockford fosgate) storing aanwezig geen verschil.
high ingang signaal van radio staat op minimaal storing minder maar nog aanwezig
versterker gain laag, treble laag, bas laag, netjes mogelijk uit proberen te filteren maar nog aanwezig
ground loop gemaakt van versterker en radio. totaal geen nut gehad.
nu een beetje ten einde raad evt. iemand met zelfde probleem en oplossing?
het betreft een CCC unit

alvast hartelijk dank
Rob