E81: Lamellen blijven gesloten?
E81: Lamellen blijven gesloten?
Hallo,
De Lamellen (achter de grill) blijven in mijn E81 gesloten, ook als de motor op tempratuur is. Nu is het natuurlijk nog geen zomer maar ik heb nu nog garantie op de auto.
Hoe test ik of dit functioneert of gaat dit deel niet kapot aan een 1- serie?
Start stop werkt overigens ook niet.
Groet,
Bas
De Lamellen (achter de grill) blijven in mijn E81 gesloten, ook als de motor op tempratuur is. Nu is het natuurlijk nog geen zomer maar ik heb nu nog garantie op de auto.
Hoe test ik of dit functioneert of gaat dit deel niet kapot aan een 1- serie?
Start stop werkt overigens ook niet.
Groet,
Bas
Re: E81: Lamellen blijven gesloten?
Voor start stop en lamellen moeten eerst motor temperatuur goed zijn.
Weet zo niet wat de benodigde temperaturen zijn, maar er zijn er vast meer van het forum die dat wel weten.
Weet zo niet wat de benodigde temperaturen zijn, maar er zijn er vast meer van het forum die dat wel weten.
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
Op mijn oude E87 120d bleven die in de winter ook altijd gesloten. In de zomer gingen ze gewoon open...
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
start stop werkt met warme motor, in zijn vrij zetten en koppeling los...
- roodenburgertje
Hoe werkt het start stop systeem eigenlijk??
De ene keer doet hij het namelijk wel als ik hem in z'n vrij zet en de andere keer niet... Moet je vanaf een bepaalde snelheid stoppen en hem dan in z'n vrij zetten of iets dergelijks?
De ene keer doet hij het namelijk wel als ik hem in z'n vrij zet en de andere keer niet... Moet je vanaf een bepaalde snelheid stoppen en hem dan in z'n vrij zetten of iets dergelijks?
1995 BMW E36 318i Cabrio *verkocht*
2009 BMW E81 118D *Huidige auto*
In zijn vrij en koppeling los laten...
Groetjes, Bjorn
- roodenburgertje
Ja dat begrijp ik alleen werkt dit dus niet altijd.. Heb het net nog even getest tijdens mijn rit naar huis elke x doe ik precies het zelfde maar de ene x gaat de motor wel uit en de andere x niet 

1995 BMW E36 318i Cabrio *verkocht*
-
Start stop is afhankelijk van een aantal factoren, motortemperatuur, buitentemperatuur, of je gordel aan hebt, en belangrijkste laadtoestand van de accu. Maar het klopt dus dat hij niet altijd werkt.
Wat betreft je lamellen, die blijven net zolang gesloten totdat er daadwerkelijk koeling, rijwind noodzakelijk is.
Wat betreft je lamellen, die blijven net zolang gesloten totdat er daadwerkelijk koeling, rijwind noodzakelijk is.