Ik heb al een tijd kleine problemen met het alarm en ik heb hopelijk al een paar dingen c.q. oorzaken uitgesloten zoals dynamo en accu Farad/versterker/nieuwe nav./radio en de bewegingssensor in de auto.
De probleempjes.
-Op het alarm loopt de accu langzaam leeg na verloop van 2 of meer dagen. Hij is nog wel te starten dankzij een dikke accu en Farad met voltmeter. (De voltmeter kan ik de voltstand ook direct aflezen zodra ik de bmw van de CV. afhaal, vraagt stroom en word wakker)
Op het alarm loopt de accu gem. 1 volt per dag leeg zonder alarm na 3 dagen 0 volt leegloop.
-Het alarm gaat spontaan af, soms dagen niet soms 5x achter elkaar.
De druksensor onder de motorkap heb ik afgelopen Vrijdag afgekoppelt, vooralsnog gaat het goed, geen alarm maar wel leegloop.
Nou zit ik enkel nog met de lekstroom, de accu en dynamo zijn goed incl. contactpunten. Mijn vermoeden gaat uit naar de sirene met name de aardkabel ervan door het gevolg van oxidatie/ouderdom en dergelijke.
Nu heb ik wel een algemeen diagram gevonden op realoem maar die geeft niet weer waar de sirene nou precies zit afgemonteerd, wie oh wie kan me vertellen waar de sirene verstopt zit op een 2003 touring zodat ik de kabels en aansluitpunten kan controleren ?Ik hoor hem wel maar ik zien hem niet.
Contactpunten van de alarm computer zou ook kunnen maar ik kan me voorstellen dat die ergens zit waar vocht/oxidatie minder kans heeft, maar ook die weet ik niet waar die zit.
Ik ga er niet vanuit dat de alarm module kapot is, maar je weet maar nooit.
Concreet, wie weet waar de sirene en de alarm computer verstopt zit in een 2003 e46 320D Touring?
Tips/ervaringen omrent dit 'probleempje' zijn natuurlijk altijd welkom.
Bij voorbaat dank,
Sebas...
OEM alarm Issues.
OEM alarm Issues.
Zonder transport staat alles stil...
Re: OEM alarm Issues.
Heb je al onder het interieurfilter gekeken?
Interieurfilter losnemen en dan de behuizing losschroeven. Daar zit bij mij de sirene.
Interieurfilter losnemen en dan de behuizing losschroeven. Daar zit bij mij de sirene.
Ik heb ook wel eens gehoord dat als de boordspanning vrij snel laag word of accu leeg is dat het alarm af kan gaan.
Met andere woorden; weet je zeker dat het in het alarm zit? Niet in wat anders?
Met andere woorden; weet je zeker dat het in het alarm zit? Niet in wat anders?
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Weet je zeker dat de accu goed is? Persoonlijk denk ik dat hier het probleem zit.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
@Patrickk
Nope, er ligt een nieuw monster van een Varta accu in en ook nog parallel een Farad (dus nog xtra power) met een volledig gereviseerde dynamo. Die kan ik dus uitsluiten. (Week getest met en zonder alarm iedere dag nagemeten met multimeter hieronder de conclusie)
Zonder alarm dus enkel CV 0% leegloop over meerdere dagen dus het zit niet in de CV c.q onderdelen zoals deur of achterklep of binnenverlichting.
Met alarm erop, 1 Volt leegloop gem. per dag.
@Joostb
Het spontaan afgaan "met volle accu" wel te verstaan heb ik al getackeld door de motorkapsensor af te koppelen.
De boordspanning word enkel lager als het alarm erop word gezet, zonder alarm dus enkel CV geen leegloop.
Dan is het natuurlijk een kwestie van een paar dagen zodat de spanning zo laag word dat het alarm natuurlijk afgaat.
Daarom zoek ik het ook in de alarm onderdelen, zonder alarm kan ik de auto gerust een week laten staan dan zakt hij hoogstens 0,1/0,2volt in een week! ipv. 1 Volt per dag met alarm...
@B.I.Jager
Thnx, vanmiddag ff kijken kijk de sirene en evt. de contactpunten schuren/slijpen.

Tja, als dat het niet is dan vermoed ik toch de Alarm module, voordeel die is uit te lezen.
Nadeel BMW Dusseldorp vraagt €70,-
Otterlo €40,-
Mijn beunhaas €30,-
De kabel incl. progsels heb ik al gezien voor €35,- (geen elm die heb ik al en daar kan je enkel standaard dingen mee uitlezen)
Ik ga nog ff 2 weken testen, anders ga ik die kabel wel kopen...
Nope, er ligt een nieuw monster van een Varta accu in en ook nog parallel een Farad (dus nog xtra power) met een volledig gereviseerde dynamo. Die kan ik dus uitsluiten. (Week getest met en zonder alarm iedere dag nagemeten met multimeter hieronder de conclusie)
Zonder alarm dus enkel CV 0% leegloop over meerdere dagen dus het zit niet in de CV c.q onderdelen zoals deur of achterklep of binnenverlichting.
Met alarm erop, 1 Volt leegloop gem. per dag.
@Joostb
Het spontaan afgaan "met volle accu" wel te verstaan heb ik al getackeld door de motorkapsensor af te koppelen.
De boordspanning word enkel lager als het alarm erop word gezet, zonder alarm dus enkel CV geen leegloop.
Dan is het natuurlijk een kwestie van een paar dagen zodat de spanning zo laag word dat het alarm natuurlijk afgaat.
Daarom zoek ik het ook in de alarm onderdelen, zonder alarm kan ik de auto gerust een week laten staan dan zakt hij hoogstens 0,1/0,2volt in een week! ipv. 1 Volt per dag met alarm...
@B.I.Jager
Thnx, vanmiddag ff kijken kijk de sirene en evt. de contactpunten schuren/slijpen.

Tja, als dat het niet is dan vermoed ik toch de Alarm module, voordeel die is uit te lezen.
Nadeel BMW Dusseldorp vraagt €70,-
Otterlo €40,-
Mijn beunhaas €30,-
De kabel incl. progsels heb ik al gezien voor €35,- (geen elm die heb ik al en daar kan je enkel standaard dingen mee uitlezen)
Ik ga nog ff 2 weken testen, anders ga ik die kabel wel kopen...
Opgelost!
Had wel gelijk, slechte aarde/lekstroom in ieder geval...
Alle aardpunten - ofwel zwart afgekoppelt en alle contactpunten geschuurd/geslepen onder de motorkap die ik kon vinden.
Op sommige contactpunten zat ook echt een soort waas van lichtgrijze oxidatie op, ik vermoed dat mijn auto vrij lang of veel voor mijn aankoop heeft stilgestaan. Dan krijgt vocht of oxidatie een kans...
Van het alarm/sirene Dynamo/-punt onder de motorkap (accu achterin) en ieder andere stekker die ik kon vinden.
Na 3 dagen 12,7V op alarm top!
Had wel gelijk, slechte aarde/lekstroom in ieder geval...
Alle aardpunten - ofwel zwart afgekoppelt en alle contactpunten geschuurd/geslepen onder de motorkap die ik kon vinden.
Op sommige contactpunten zat ook echt een soort waas van lichtgrijze oxidatie op, ik vermoed dat mijn auto vrij lang of veel voor mijn aankoop heeft stilgestaan. Dan krijgt vocht of oxidatie een kans...
Van het alarm/sirene Dynamo/-punt onder de motorkap (accu achterin) en ieder andere stekker die ik kon vinden.
Na 3 dagen 12,7V op alarm top!