waar 535d tunen
Re: waar 535d tunen
Ok bij tunex geven ze op 360 pk is dit dan niet waar en waar krijg je wel zulke vermogens of wat er in de buurt kom.
Of heeft er hier iemand een 535 d lci die ook getuned is en echt ook rond de 360 pk heeft want dat is toch wel mn streef of meer
Of heeft er hier iemand een 535 d lci die ook getuned is en echt ook rond de 360 pk heeft want dat is toch wel mn streef of meer
Re: waar 535d tunen

Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: waar 535d tunen
Niet blind staren op PK's... misschien is lezen wat hier geschreven wordt 

Re: waar 535d tunen
[quote="Degids"]
alsof je tegen een betonnen muur staat te praten! Geilt alleen maar op HEUL VEUL PEEJKAAS! *jostie_band_accent*[/quote
Ja dat is toch uiteindelijk mn vraag waar ik de meeste pk s krijg en ja dat het niet goed is voor de auto dat weet ik. Maar ik heb deze ook gekocht om ermee te planken over de autobahn aangezien ik daar bijna elke weekend ben en niet om een keertje 250 te rijden mn vorige 535d ging tegen de 280 km en heb die verkocht met dik 350000 op de teller en geen gekke dingen mee gehad en die heb het echt zwaar te verduren gehad
Maar fatsoenlijk blijven is nog een hele opdracht

Ja dat is toch uiteindelijk mn vraag waar ik de meeste pk s krijg en ja dat het niet goed is voor de auto dat weet ik. Maar ik heb deze ook gekocht om ermee te planken over de autobahn aangezien ik daar bijna elke weekend ben en niet om een keertje 250 te rijden mn vorige 535d ging tegen de 280 km en heb die verkocht met dik 350000 op de teller en geen gekke dingen mee gehad en die heb het echt zwaar te verduren gehad
Maar fatsoenlijk blijven is nog een hele opdracht
Re: waar 535d tunen
Als je heel veel PK's wilt raad ik je aan om naar Hartog Tuning in Alkmaar te gaan, hij kan meer dan alleen chiptunen.
Moet je denken aan grotere turbo's etc etc..
Als je voor zo'n min mogelijk geld veel pk's wilt en je het niet uit maakt wat er met je auto gaat gebeuren kun je het beste de "tuner" nemen die het meest "beloofd"
Suc6
Moet je denken aan grotere turbo's etc etc..
Als je voor zo'n min mogelijk geld veel pk's wilt en je het niet uit maakt wat er met je auto gaat gebeuren kun je het beste de "tuner" nemen die het meest "beloofd"
Suc6

Re: waar 535d tunen
Edgar1234 schreef:Als je heel veel PK's wilt raad ik je aan om naar Hartog Tuning in Alkmaar te gaan, hij kan meer dan alleen chiptunen.
Moet je denken aan grotere turbo's etc etc..
Als je voor zo'n min mogelijk geld veel pk's wilt en je het niet uit maakt wat er met je auto gaat gebeuren kun je het beste de "tuner" nemen die het meest "beloofd"
Suc6
Hartog hoor ik meer over denk dat ik die morgen eens ga bellen
en ik had idd al bij scotland tuning hybride turbo s gezien vond de kosten nog enig sinds mee vallen had duurder verwacht en ja ik neem een risico maar zeg er eerlijk bij dat als er wat kapot gaat dan is het vervelend maar ik gebruik mn auto intensief rij gemiddeld 80 000 per jaar en ook op de nürburgring dus hou ik altijd in mn achterhoofd dat er iets kapot kan gaan en als ik 2 jaar erin gereden hebt dan is ie voor mij al afgeschreven klinkt raar maar hoe ik het doe verlies ik na 2 jaar nauwelijks aan waarde koop mn auto s in buitenland namenlijk
Bedankt voor de reactie hier kan ik wel wat mee
Re: waar 535d tunen
Laatste keer dat ik bij Hartog was had hij een oude Audi A4 b6 getuned naar rond de 700 PK, eigenaar kwam uit Belgie. Dat kunnen de standaard tuners niet hoor ;-)
Succes!
Succes!

Re: waar 535d tunen
Of je tegen een betonnen muur praat, idd Degids.
Sommigen snappen het nog steeds niet dat krukas pk's helemaal niet te meten zijn. (zonder het blok uit te bouwen)
OOK niet op een testbank/rollenbank!
Denk nu eens even na, verliezen zoals warmte , wrijving in de transmissie / lagers etc etc zijn toch helemaal niet door de bank te meten!
Ook die zijn verliezen per auto totaal verschillend, en kun je er dus ook niet een of andere formule op loslaten om dat correct te corrigeren.
Maar dat doet de bank dus wel..
Die software matige CORRECTIES zijn dus niet gemeten.. maar verzonnen
Waardoor je dus uiteindelijk verzonnen berekende krukas pk's krijgt.
Je hoeft maar 1 variabel te veranderen in de hele lange berekening en men krijgt hele andere berekende verzonnen krukas pk's.
En ja, dat is dus oplichting als je krukas pk's verkoopt/ op je website neerzet..
Ook het liefst 5-10 pk meer dan de concurrent op de website zetten, want er word immers gedacht dat de tuner die er de meeste pk's uit weet te halen de beste tuner is.
En dan gaan de mensen daar naar toe..(ja, zo dom zijn de meeste mensen).
Het is dus een grote wedstrijd op het internet bij chiptuners wie er maar de meeste pk's neer durft te zetten op de website.
En ja, de tuner kan de testbank de beloofde pk's laten uitdraaien. (de verzonnen waardes zijn namelijk tevens zwaar te manipuleren)
Klant tevreden met uitdraai testbank en laat dat trots aan de buurman zien of post het op een forum.
Wat weer meer klanten oplevert, want die geweldige cijfertjes wil iedereen.
En idd, de 535D kunnen veel meer pk's uit gehaald worden (die zitten namelijk bovenin het toerental gebied). Maar de automaat is de limiterende factor. Deze jan echt maar een 11% meer NM's verwerken, alles wat er meer op gezet wordt sloopt hem !
Maar Chris, als het je alleen maar om zoveel mogelijk pk's gaat, ga lekker je gang, niet huilen als je bak of andere zaken verrot gaan
Bij Hartog ben je wel in goede handen
EDIT
Linkje van tuner die kort vertelt hoe het zit op zijn website :
http://www.jdw-ae.nl/web/nl/94_Bij%20so ... gelijk.htm
Sommigen snappen het nog steeds niet dat krukas pk's helemaal niet te meten zijn. (zonder het blok uit te bouwen)
OOK niet op een testbank/rollenbank!
Denk nu eens even na, verliezen zoals warmte , wrijving in de transmissie / lagers etc etc zijn toch helemaal niet door de bank te meten!
Ook die zijn verliezen per auto totaal verschillend, en kun je er dus ook niet een of andere formule op loslaten om dat correct te corrigeren.
Maar dat doet de bank dus wel..
Die software matige CORRECTIES zijn dus niet gemeten.. maar verzonnen
Waardoor je dus uiteindelijk verzonnen berekende krukas pk's krijgt.
Je hoeft maar 1 variabel te veranderen in de hele lange berekening en men krijgt hele andere berekende verzonnen krukas pk's.
En ja, dat is dus oplichting als je krukas pk's verkoopt/ op je website neerzet..
Ook het liefst 5-10 pk meer dan de concurrent op de website zetten, want er word immers gedacht dat de tuner die er de meeste pk's uit weet te halen de beste tuner is.
En dan gaan de mensen daar naar toe..(ja, zo dom zijn de meeste mensen).
Het is dus een grote wedstrijd op het internet bij chiptuners wie er maar de meeste pk's neer durft te zetten op de website.
En ja, de tuner kan de testbank de beloofde pk's laten uitdraaien. (de verzonnen waardes zijn namelijk tevens zwaar te manipuleren)
Klant tevreden met uitdraai testbank en laat dat trots aan de buurman zien of post het op een forum.
Wat weer meer klanten oplevert, want die geweldige cijfertjes wil iedereen.
En idd, de 535D kunnen veel meer pk's uit gehaald worden (die zitten namelijk bovenin het toerental gebied). Maar de automaat is de limiterende factor. Deze jan echt maar een 11% meer NM's verwerken, alles wat er meer op gezet wordt sloopt hem !
Maar Chris, als het je alleen maar om zoveel mogelijk pk's gaat, ga lekker je gang, niet huilen als je bak of andere zaken verrot gaan

Bij Hartog ben je wel in goede handen

EDIT
Linkje van tuner die kort vertelt hoe het zit op zijn website :
http://www.jdw-ae.nl/web/nl/94_Bij%20so ... gelijk.htm
Re: waar 535d tunen
Dat de automaat kapot gaat ben ik mee bekend heb een 540i schnitzer gehad en heb 3X de automaat vervangen dus ik weet er alles van en ik moet zeggen dat ik mn vorige 535d echt niet lekker schakelden met name terug van 3 naar 2 als je dan normaal gas gaf dan ging de toeren teller naar de 4000 terwijl je 40 reed maar als je vol gas gaf dan pakte die wel goed op ben toen bij diverse revisie bedrijven langs gegaan ook zf Dortmund die vertelde dat er niet was dat het normaal is want hij is niet bedoeld om langzaam te rijden en hier in nl de bak kapot de ander verkeerde koppel omvormer
en nogmaals ik heb geen verstand van tunen anders had ik het hier niet gevraagd ik vraag gewoon wie goed en betrouwbaar is ik ken zelf ook genoeg bedrijven daar zou ik nog geen ik nog geen hond aan toe vertrouwen
Heeft er iemand wel eens van r tuning gehoord daar had ik mn vorige laten doen
en nogmaals ik heb geen verstand van tunen anders had ik het hier niet gevraagd ik vraag gewoon wie goed en betrouwbaar is ik ken zelf ook genoeg bedrijven daar zou ik nog geen ik nog geen hond aan toe vertrouwen
Heeft er iemand wel eens van r tuning gehoord daar had ik mn vorige laten doen
Re: waar 535d tunen
r tuning ken ik niet, maar je hebt een mooi topic opgestart wat ik toch al een keer wilde doen 

Re: waar 535d tunen
op de Hartog site staat wel dat ze gestopt zijn met dpf uitschakelen en eigen gemonteerde onderdelen zoals dus downpipe ook niet software matig aan passen dus ik weet niet of ik daar wel terecht kan
Re: waar 535d tunen
Bel anders even met ze, of een belletje naar RS Tuning, ze kunnen je allebei wel vertellen hoe of wat 

Re: waar 535d tunen
Ik moet ook geen grote mond hebben... Toen ik 19 was wilde ik ook alleen maar veel pk's.
Is een hayabusa nix voor je? Dat ding gaat echt vet over de 300!! Helemaal standaard! Als je er dan nog een turbo op laat zetten, dan trektie in z'n 6 zelfs nog het voorwiel omhoog!
Google maar eens op "Ghostrider +busa"
Is een hayabusa nix voor je? Dat ding gaat echt vet over de 300!! Helemaal standaard! Als je er dan nog een turbo op laat zetten, dan trektie in z'n 6 zelfs nog het voorwiel omhoog!
Google maar eens op "Ghostrider +busa"

Laatst gewijzigd door Degids op 07 mei 2015, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Re: waar 535d tunen
Ik zie dat er hier in het topic uitspraken worden gedaan dat ik denk: weleens verdiept wat opnieuw mappen inhoudt, en welke waarden er gebruikt worden om de juiste variabelen te draaien? Überhaupt weleens bij een serieuze afstelsessie op de bank aanwezig geweest? Er ingedoken hoe een echt serieuze vermogensbank werkt? Weleens met verscheidene afstellers gepraat die wel met behulp van een bank afstelt? Dat is hier duidelijk niet het geval en dan is het jammer dat er onwaarheden beweert worden.
Ikzelf heb ervaring met mappen, en je komt op straat inderdaad een heel eind. En op een standaard blok of wat kleine mods is dat prima te doen. Maar als je het serieus gaat aanpakken worden de foutmarges steeds kleiner. Ik heb ooit een keer zuigers gehad die ervoor zorgen dat er maar een paar luttele graden zat tussen max vermogen en detonatie grens. Maar ook een paar graden tussen max vermogen en amper vermogen, en dan wordt het heel uitdagend (ik ben toen ook uiteindelijk naar een andere vorm zuigers gestapt bij herbouw van de motor). Het nadeel op straat is gewoon: je kan je dips of pieken er niet uithalen, je hebt geen idee waar je je nokkenas verstelling moet zetten (je VANOS bijvoorbeeld), je kan gewoon niet zo dicht op de grens tunen (zoals bijvoorbeeld ik met die zuigers had). Daarnaast heb je instellingen waar je aan het vermogen niets merkt, maar de uitwerking nadelig kan zijn (bijvoorbeeld hoge EGT's). En dat zie je op straat gewoon bijna niet tov een bank.
Daarnaast blijf ik van mening: met een standaard blok komt 90% van de mensen gewoon toe met een chip van een gerenommeerd bedrijf (een OEM'er ontwerpt zijn software ook niet specifiek voor elke auto die van de band rolt). Heb je meer mods, dan wordt op maat pas interessant.
Ikzelf heb ervaring met mappen, en je komt op straat inderdaad een heel eind. En op een standaard blok of wat kleine mods is dat prima te doen. Maar als je het serieus gaat aanpakken worden de foutmarges steeds kleiner. Ik heb ooit een keer zuigers gehad die ervoor zorgen dat er maar een paar luttele graden zat tussen max vermogen en detonatie grens. Maar ook een paar graden tussen max vermogen en amper vermogen, en dan wordt het heel uitdagend (ik ben toen ook uiteindelijk naar een andere vorm zuigers gestapt bij herbouw van de motor). Het nadeel op straat is gewoon: je kan je dips of pieken er niet uithalen, je hebt geen idee waar je je nokkenas verstelling moet zetten (je VANOS bijvoorbeeld), je kan gewoon niet zo dicht op de grens tunen (zoals bijvoorbeeld ik met die zuigers had). Daarnaast heb je instellingen waar je aan het vermogen niets merkt, maar de uitwerking nadelig kan zijn (bijvoorbeeld hoge EGT's). En dat zie je op straat gewoon bijna niet tov een bank.
Daarnaast blijf ik van mening: met een standaard blok komt 90% van de mensen gewoon toe met een chip van een gerenommeerd bedrijf (een OEM'er ontwerpt zijn software ook niet specifiek voor elke auto die van de band rolt). Heb je meer mods, dan wordt op maat pas interessant.
Re: waar 535d tunen
+1
Uiteraard wel bij een betrouwbaar bedrijf en niet een louche bedrijf wat ik al eerder heb aangegeven...
Wil je het uiterste uit je auto halen (zoals de topicstarter) dan moet je wellicht ook turbo's gaan vervangen en koppelomvormer (kan dat?) en uiteraard op maat chippen
Uiteraard wel bij een betrouwbaar bedrijf en niet een louche bedrijf wat ik al eerder heb aangegeven...
Wil je het uiterste uit je auto halen (zoals de topicstarter) dan moet je wellicht ook turbo's gaan vervangen en koppelomvormer (kan dat?) en uiteraard op maat chippen
