Vibratie in koppeling voelbaar

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Mr.Thomas

Vibratie in koppeling voelbaar

Bericht door Mr.Thomas » 08 mei 2015, 08:51

Ik merk dat bij mijn 118i er een vibratie voelbaar is in mijn koppelingspedaal, die sterker wordt als je schakelt bij hogere toeren. Schakelt verder soepel en geen verdere problemen met de koppeling of iets dergelijks. Het komt op mij over alsof het 'normaal' is; maar gezien ik maandag toch langs de verkoper ga ivm start-stop systeem (en ik bovag garantie heb) wil ik dat toch even zeker weten.

Herkent iemand dit, en is het normaal? (auto heeft overigens 90dkm gelopen en ik verwacht dat dit gewoon allemaal de originele onderdelen zijn - onderhoudshistorie bestaat uit dealerbeurtjes..)

hardwareman

Re: Vibratie in koppeling voelbaar

Bericht door hardwareman » 08 mei 2015, 13:36

Dit had ik ook bij mijn BMW E87 2006 met 290.000 op de teller. Weliswaar 2 ton meer gelopen maar bij mij was het vliegwiel uiteindelijk aan vervanging toe.
BMW E87 118D | 2009 | 2.0 TDI 136pk 6 bak |

Mr.Thomas

Bericht door Mr.Thomas » 08 mei 2015, 14:56

Thanks. Net ook mijn vaste (vak)garage gebeld, en BMW Van Poelgeest; beiden hadden het over slijtage drukgroep (als de trillingen erg zijn). Bij BMW wisten ze me te vertellen dat lichte trillingen wel vaker voorkomen en dan niets ernstigs zijn.

Bij aankoop van de auto (ook gelet op de goede werking van de koppeling) vond ik het ook niet alarmerend.

Ik heb het alvast gemeld bij het autobedrijf waar ik de auto kocht (met bovag garantie) en die gaan er gewoon naar kijken. Komen er wel uit. (ik ga morgen trouwens ook langs mijn vaste garage, voor 1st opinion :duim: , ik ben geen monteur immers).

Keep you posted :driving:

Mr.Thomas

Bericht door Mr.Thomas » 09 mei 2015, 11:33

Net even langs mijn vaste garage geweest; die denkt niet dat het iets is / dan wel iets is wat op korte termijn erger zou worden. Hou het maar bij een melding voor de bovag-garantie. :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”