Swirl Flaps vervangen
Re: vlinderkleppen diesel
Heel erg balen zeg !
Ik vraag me idd ook af of het loont, een coulance regeling kun je vergeten volgens mij.
Ik zou eerst alle kosten even op een rijtje laten zetten en dan wel bij een specialist, zeker niet bij de dealer want dan schrik je helemaal het apezuur.
Veel succes !
Ik vraag me idd ook af of het loont, een coulance regeling kun je vergeten volgens mij.
Ik zou eerst alle kosten even op een rijtje laten zetten en dan wel bij een specialist, zeker niet bij de dealer want dan schrik je helemaal het apezuur.
Veel succes !
Re: vlinderkleppen diesel
Idd, eerst de wagen bij de dealer weg halen en dan wat specialisten raadplegen.
Of het waard is ligt aan je km stand, bouwjaar enz.
Of het waard is ligt aan je km stand, bouwjaar enz.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: vlinderkleppen diesel
Pfff ontzettend balen man!
Dit benadrukt wel weer hoe ontzettend belangrijk het is om ze eruit te halen wat helaas voor jou nu te laat is
Sterkte met de afhandeling
Dit benadrukt wel weer hoe ontzettend belangrijk het is om ze eruit te halen wat helaas voor jou nu te laat is
Sterkte met de afhandeling
Re: vlinderkleppen diesel
Das wel beroerd ja. Ik heb ze er bij mijn bolide direct uitgehaald. Het kan maar gebeurd zijn.
Mij persoonlijk lijkt het me niet zinvol om een bmw uit 2003 nog van een ander blok te voorzien. Ik zou de dagwaarde of verkoopwaarde eens afwegen tegen de reparatiekosten. Wellicht heb je voor een paar duizend meer, een andere bimmer met minder km's etc.
Mij persoonlijk lijkt het me niet zinvol om een bmw uit 2003 nog van een ander blok te voorzien. Ik zou de dagwaarde of verkoopwaarde eens afwegen tegen de reparatiekosten. Wellicht heb je voor een paar duizend meer, een andere bimmer met minder km's etc.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Re: vlinderkleppen diesel
Zo, dat is inderdaad behoorlijk balen! Als hij inderdaad uit 2003 komt vermoed ik dat het ook de moeite niet meer waard is. Hoe pijnlijk ook.
In onderdelen verkopen kan een "winstgevende" maar tijdrovende oplossing zijn.
In onderdelen verkopen kan een "winstgevende" maar tijdrovende oplossing zijn.
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: vlinderkleppen diesel
Pff dat is goed zuur Peter!
Ik open vanochtend dit topic om de mijne er uit te halen en zie als eerste dit bericht, blij dat ik er voor de zekerheid toch maar voor gekozen heb.
Zoals hierboven al gemeld lijkt het mij idd ook niet meer rendabel om er nog een nieuw blok in te zetten.
Je kan zoals je zegt altijd proberen iets los te krijgen van BMW zelf maar denk dat je langzaamaan moet beginnen met afscheid nemen..
Ik open vanochtend dit topic om de mijne er uit te halen en zie als eerste dit bericht, blij dat ik er voor de zekerheid toch maar voor gekozen heb.
Zoals hierboven al gemeld lijkt het mij idd ook niet meer rendabel om er nog een nieuw blok in te zetten.
Je kan zoals je zegt altijd proberen iets los te krijgen van BMW zelf maar denk dat je langzaamaan moet beginnen met afscheid nemen..
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: Swirl Flaps vervangen
Vandaag mijn swirlflaps vervangen, kostte al met al zo'n 3.5 uur.
Heb de handleiding gebruikt die ergens op de 3e pagina gelinkt werd, erg handig en stap voor stap te volgen.
Heb via PMW de blind plates gekocht. Heb een 535D dus moest de 32mm hebben en die pasten ook
Blind plates waren 68 euro voor 6 stuks.
Heb via ebay gelijk een setje nieuwe pakkingen besteld, was 28 euro.
Het verwijderen van de kappen en dergelijke is het meeste werk. Als je eenmaal bij het inlaatspruitstuk bent is het veel bouten en moeren losdraaien en je kunt los op je werkbank.
Hier het inlaatspruitstuk zoals het uit het vooronder kwam:
Zo zagen mijn swirlflaps en pakkingen er uit:
De kleppen waren nog allemaal in redelijke conditie, maar er lekt wel veel olie ergens langs, spruitstuk en daaronder was goed nat van de olie, dus sowieso mooi om de boel te vervangen.
Heb gelijk de EGR losgehaald, schoongemaakt en er een nieuwe pakking tussen gezet. Allemaal niet veel werk en toch makkelijk als je het al in je handen hebt.
Zo ziet het spruitstuk er uit met de blind plates en nieuwe pakkingen:
Terugzetten in de auto en alle kappen terugplaatsen lijkt daarna ineens een stuk sneller te gaan als met er af halen.. Al met al is het best wel even een klus maar als je er gewoon de tijd voor neemt is het prima te doen, zeker als je de handleiding en de tips in dit topic volgt!
Heb de handleiding gebruikt die ergens op de 3e pagina gelinkt werd, erg handig en stap voor stap te volgen.
Heb via PMW de blind plates gekocht. Heb een 535D dus moest de 32mm hebben en die pasten ook
Blind plates waren 68 euro voor 6 stuks.
Heb via ebay gelijk een setje nieuwe pakkingen besteld, was 28 euro.
Het verwijderen van de kappen en dergelijke is het meeste werk. Als je eenmaal bij het inlaatspruitstuk bent is het veel bouten en moeren losdraaien en je kunt los op je werkbank.
Hier het inlaatspruitstuk zoals het uit het vooronder kwam:
Zo zagen mijn swirlflaps en pakkingen er uit:
De kleppen waren nog allemaal in redelijke conditie, maar er lekt wel veel olie ergens langs, spruitstuk en daaronder was goed nat van de olie, dus sowieso mooi om de boel te vervangen.
Heb gelijk de EGR losgehaald, schoongemaakt en er een nieuwe pakking tussen gezet. Allemaal niet veel werk en toch makkelijk als je het al in je handen hebt.
Zo ziet het spruitstuk er uit met de blind plates en nieuwe pakkingen:
Terugzetten in de auto en alle kappen terugplaatsen lijkt daarna ineens een stuk sneller te gaan als met er af halen.. Al met al is het best wel even een klus maar als je er gewoon de tijd voor neemt is het prima te doen, zeker als je de handleiding en de tips in dit topic volgt!
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Swirl Flaps vervangen
Voor een kleine 100 euro en 3,5 uur werk loop je geen risico meer dat je motor kapot loopt op een afgebroken klep. Ik zou er nog niet eens over nadenken of ik het zou moeten doen ja of nee. Is bij een diesel gewoon een must.
Goed om te zien dat je er geen gras over laat groeien. Nu heb je toch een beter gevoel als je je voet in het tapijt duwt.
Groeten Bas
Goed om te zien dat je er geen gras over laat groeien. Nu heb je toch een beter gevoel als je je voet in het tapijt duwt.
Groeten Bas
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Re: Swirl Flaps vervangen
Zitten die swirl flaps (de probleemgevallen) nu ook nog een een LCI motor? Of is het toen aangepast?
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
- RyanAtwood
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 11 mar 2015, 13:23
Re: Swirl Flaps vervangen
Precies Bas, is een snelle afweging als je die 100euro vergelijkt met de kosten van een nieuw blok... Ben blij dat ik het gedaan heb, is inderdaad een stukje gemoedsrust nu
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005
Re: vlinderkleppen diesel
Ik heb ze er dit weekend uitgehaald, net op tijd 1 was half afgebroken en 1 klap zat al vast (dicht)..
Ik heb de swirls verwijderd, "klepje" afgezaagd, gat waarin deze vast zat uitgeboord en met een schroef+bout weer opgevuld en terug geplaatst.. al met al zo'n 2-2,5 uur werk, zal wel eens een foto plaatsen van de oude kleppen die houden jullie nog te goed..
Echter hoorde ik dat er ook vervangingskits waren (dus niet HERplaatsen), maar ook na verwijdering om iets te plaatsen (geen kleppen), iemand een idee/ervaringen?
Ik heb de swirls verwijderd, "klepje" afgezaagd, gat waarin deze vast zat uitgeboord en met een schroef+bout weer opgevuld en terug geplaatst.. al met al zo'n 2-2,5 uur werk, zal wel eens een foto plaatsen van de oude kleppen die houden jullie nog te goed..
Echter hoorde ik dat er ook vervangingskits waren (dus niet HERplaatsen), maar ook na verwijdering om iets te plaatsen (geen kleppen), iemand een idee/ervaringen?
Re: vlinderkleppen diesel
Check het forum of google maar even op 'blanking plates'
Re: vlinderkleppen diesel
Thanks, wist de benaming niet dus dan is het wat lastig zoeken
Nu heb ik echter de gaten waar de swirls op konden draaien (en bevestigd zaten) uitgeboord om hier een schroef+bout doorheen te krijgen.. geeft dit risico's (anders dan losraken bout waarvoor ik lijm heb gebruikt nog eens extra)?
Want als ik het goed begrijp komt er alleen lucht door die (verwijderde) flaps?
P.S. merk geen prestatieverschil tijdens het rijden, het valt me nu alleen op dat mijn brandstof metertje veelal op de 2 blijft staan bij gas los, en pas bij stilstand helemaal naar de 0/20 gaat? Ik vraag me echter af hoe betrouwbaar dat ding is aangezien ik qua tank gedrag/verbruik geen verschil merk?
Nu heb ik echter de gaten waar de swirls op konden draaien (en bevestigd zaten) uitgeboord om hier een schroef+bout doorheen te krijgen.. geeft dit risico's (anders dan losraken bout waarvoor ik lijm heb gebruikt nog eens extra)?
Want als ik het goed begrijp komt er alleen lucht door die (verwijderde) flaps?
P.S. merk geen prestatieverschil tijdens het rijden, het valt me nu alleen op dat mijn brandstof metertje veelal op de 2 blijft staan bij gas los, en pas bij stilstand helemaal naar de 0/20 gaat? Ik vraag me echter af hoe betrouwbaar dat ding is aangezien ik qua tank gedrag/verbruik geen verschil merk?
Re: vlinderkleppen diesel
De afdichting door een schroef er doorheen te jagen gaat vrijwel zonder uitzondering olie lekken.
Maar als tijdelijke oplossing totdat je de blanking plates hebt, voldoet het wel.
Maar als tijdelijke oplossing totdat je de blanking plates hebt, voldoet het wel.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic