Graag jullie hulp met het volgend probleem:
Gisteren de condensor van mijn e61 vervangen omdat vorige week bij het bijvullen van de airco een melding kwam dat er een lekkage zou zitten. Eerst heb ik natuurlijk een paar dagen rondgereden met de tracer in de airco, maar daarmee konden we het lek niet vinden. Wel was het vreemd dat er bij het leeghalen maar 80 gram tracer uitgehaald was, terwijl er 250 inging.
Na het vervangen gisteren hebben we vervolgens de airco onder druk gezet. Begonnen op 9,2 bar en na 35 was de druk 9,0 bar. Een marge wat eigenlijk prima is. Zoals ik begreep.
Echter bij het vacumeren gaf het apparaat weer aan dat er een lek zit.

De ventilatie doet t ook niet, hij blaast niet ook als de airco uit is. Dus als ie op handmatig gezet wordt. Hebben jullie nog tips over waar ik naar een lek zou kunnen zoeken? Ik vermoed dat ik het dashboard toch uit elkaar zal moeten halen voor de blower motor en kachelweerstand (dat daar het probleem ook zit), maar ik ben een beetje uit de opties voor plaatsen waar het lek zou kunnen zitten. Want ik kan het me niet voorstellen dat ie een lekkage aangeeft als de blowermotor of kachelweerstand niet goed zijn?
De auto is uitgelezen en geeft geen foutmeldingen aan die er mee te maken zouden kunnen hebben. Wel iets over een raamcondens sensor, maar dat kan er mijns inziens niets mee te maken hebben.
Heel erg bedankt alvast voor het meedenken.
Groetjes,
Anelski