Ik heb hiervoor een E46 320CI geleased. En daarna een paar jaar andere auto's in eigen bezit gehad. Tot ik dat zat was en toen heb ik gezocht naar een mooie E46 320D special edition met sportstoelen. Nou was dat ff zoeken en geduld, want 320D met sportstoelen en open dak zijn erg moeilijk te vinden. Eindelijk gevonden en 2 uur rijden met 120K op de teller en 2 proefritten waren we verkocht. Deze hebben we ruim 5 jaar in bezit gehad en na 5 jaar wil je qua emotie weer eens iets anders rijden. Dus staat hij nu in de markt met 210K aan gereden Kms.
We wilde nu gaan kijken naar een toering ivm de laadruimte. Nu weer zoeken naar een 320D met sportstoelen, open dak, navi pro. Met een wat beperkt budget dit x. Zoeken op gaspedaal, MP en autoscout24. Met het budget en gewenste max KM stand kwamen er steeds niet meer dan 7 naar voren, welke als luxe optie hebben.....dat het een BMW is.
Dus zoek opdracht aangepast naar limousine. En daar kwam een e90 naar voren in high exec uitvoering, comfort en advanced pakket. Open dag, maar helaas geen sportstoelen, wel vol leder en elektrisch. met 65K KMs gereden.
KM stand vond ik erg merkwaardig laag voor een bj 2006 diesel. De auto is geimprteerd uit Belgie, bij de grens van Luxemburg. Dus veel berg verkeer. Dan kan ik me voorstellen dat je liever een turbo rijdt dan benzine en in Belgie is een diesel rijden met minder dan 199PK niet duurder dan benzine.
Toch vertrouwde ik het niet en heb ik voor het eerst een aankoopkeuring laten doen.
De auto heeft ruim een uur op de brug gestaan bij Ekris BMW Utrecht. Helemaal uitgelezen en geen enkele storing en KM stand was in elk onderdeel hetzelfde. Of hij heeft al die onderdelen vervangen incl. de automaat, want daar wordt de KM stand ook in bijgehouden of het klopt gewoon. Ik ben van he t2e uitgegaan, want als hij dat allemaal vervangen heeft dan maakt hij verlies met het verkopen van de auto.
Er is een proefrit van 30 min in gedaan door de keurmeester de hele auto is verder nagekeken.
Zowel de BMW dealer als de keurmeester kon niks negatiefs vinden, en vonden de auto er erg goed uitzien voor zijn leeftijd.
Remblokjes voor moeten over 8000km worden vervangen. Dat kan ik zelf ook wel doen.
Het gaat om een
320D 163Pk
65K Kms
automaat
High exec + comfort en advanced package
Navi pro
Open dak
Vol leder elek. stoelen met geheugen
Xenon
Breedset achter 18/255/35 en voor 18/225/35 runflat
Geplande aanpassingen:
Zwarte nieren