Gevoeliigheid regensensor F31

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
eksit

Gevoeliigheid regensensor F31

Bericht door eksit » 11 dec 2014, 09:23

Dag allemaal,

Ik heb een F31 waarvan de regensensor niet gevoellig genoeg lijkt te zijn. Ook als ik het hendeltje op de bovenste stand zet dan moet ik de pook af en toe handmatig bedienen. Onlangs kreeg ik een leen F30 mee van hetzelfde bouwjaar en deze lijkt wel goed te functioneren.

Mijn vraag aan jullie, is de gevoelligheid te coderen? Zo ja, waar moet ik precies zijn? Ik heb een ENET kabel

Alvast bedankt!

Ralphmalf

Re: Gevoeliigheid regensensor F31

Bericht door Ralphmalf » 28 dec 2014, 11:10

Wat bij mij hielp was de bediening van de regensensor een aantal malen te wisselen van gevoelig naar minder gevoelig. In de meest gevoeligste (bovenste) stand reageerd hij dan wel als gewenst. Ik zou niet de codering proberen te veranderen.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 28 dec 2014, 11:39

Beste Ralphmalf, je input en bijdrage wordt erg op prijs gesteld, het wordt echter ook op prijs gesteld als je jezelf even voorstelt in het voorsteltopic, is geen verplichting, echter wel zo leuk en netjes vinden we hier !

Zoals gezegd, geen verplichting, maar wordt zeker op prijs gesteld, hopelijk vinden we je in dat topic ook terug :duim:

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen, in ieder geval alvast dank :duim:

dkjr

Bericht door dkjr » 21 mei 2015, 11:10

In mijn F30 moest ik ook steeds de gevoeligheid aanpassen als het regende, alleen was het de ene keer niet gevoelig genoeg en de andere keer te gevoelig.

Harm14

Bericht door Harm14 » 14 jan 2016, 21:58

is de voorruit schoon? gevoeligheid is te coderen, de regen licht sensor kan gevoeliger gezet worden. Wat vaak beter helpt is om de sensor opnieuw te initialiseren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”