begin april is m'n radiator gescheurd. Daar deze al bol stond dacht aan het typische kwaaltje van deze modellen.
Heb het gemerkt toen ik op een zomersdagje in de file stond en lampje KVS kreeg en oververhitten (zo goed als direct in het rood

Deze vervangen, expansievat gecontroleerd alles in orde.
2 weken probleemloos gereden toen op een (een warme) dag, mijn expansievat letterlijk ontplofte na een rit van 15km.
Dit weekend dit vermaakt met een nieuw expansievat en vuldop (aangezien ik deze eerst verdacht omdat deze de druk niet weg laat)
Maar nu heb ik er zeer weinig vertrouwen in omdat mijn waterdarmen zeer hard zijn bij warme moeter (lees bijna niet in te drukken).
Vergeleken met mijn maat zijn 318d en deze waren nog indrukbaar (met enige moeite).
Nu verdenkt ik dus mijn koppakking (omdat hij echt wel heet is geworden toen mijn radiator stuk was) waar misschien een klein scheurtje inzit waardoor de compressiedruk in mijn koelcircuit komt en alles op springen zet.
Ik heb geen witte rook uit de uitlaat, mayonaise op peilstof, olievuldop of kvsvuldop.
De waterpomp werkt zowiezo nog want de temp. na +-30km was +-93°C (niet warmer geweest)
Ik heb ook al gehoord van een bedrijfstemperatuur van 105° bij deze motoren?
Iemand dit al een voorgehad of ervaring met dit probleem?
Morgen kan ik hem eens uitlezen om te controleren of mijn thermostaat nog open en dicht gaat.
Mvg