Ik hoop dat ik je kan helpen met je vragen want ben nog niet in het bezit van een 330i

Grtsss

Nou, als je em hebt kan je me wel helpen denk ikSel schreef:Beste Lennart
Ik hoop dat ik je kan helpen met je vragen want ben nog niet in het bezit van een 330i))
Grtsss
Een 330i heeft t.o.v. een 325i (met 3 liter motor) een ander in en uitlaatsysteem dacht ik te begrijpen. 3 stage intake heet dat geloof ik, schijnt veel te schelen. Grotere katalysatoren ook. Met software alleen kom je er dus niet, of op een andere manier (meer toeren?)-Richard- schreef:Ik ben nieuw op dit forum en wil hier ook graag even op inhaken, ik rijd nu nog een ander merk maar wil a.s. jaar een BMW kopen, nu zat ik te kijken naar een 130i maar deze lijkt me te klein, een 135i vind ik nog veel mooier maar dit is me helaas te duur (blijft ook nog onhandig klein).
Nu zit ik te kijken naar een 325i, 330i en wederom is een 335i me te duur. de MRB vna een 330i is ook nog gunstig, net in de catagorie van 1351 t/m 1450 kilo. Zelf persoonlijk kijk ik wel naar een Coupé, maar die zijn er weinig in NL, en een breder aanbod in DL, maar daar hebben ze lang niet alle opties zoals NaviProf, lederen sportstoelen en PDC.
![]()
Ook ik vroeg me af, als ik die link zie van Favoloso dan zie ik dat de motoren kwa boring x slag hetzelfde ontwerp hebben en daarom lijkt het me dat de geknepen versie met 218 pk ook ontgrenst moet kunnen worden, zodat deze motor de 270 pk en 320 Nm doet. Zit er niet een software begrenzer op of een begrenzing in het inlaat spruitstuk?![]()
Handig topic dit, ben benieuwd of er kenners iets meer van weten! Zou een groot voordeel zijn als je dus een 325i kon kopen wat met tuning een 330i kan worden in theorie (behalve het onderstel helaas), want zoals gezegd is het aanbod 330i's een beetje schraal.
-Richard- schreef:
En wanneer mag je als leek daar naar kijken?
Vroeg me al af waarom dit forum geen ver- en koop afdeling had
Aha, dat is een logisch verhaal. Lijkt me alleen niet echt heel erg bijzonder kwa uitlaat systeem, ik zie mezelf ook nog wel een ander uitlaat systeem kopen, zo ben ik wel. En dan het liefst ook meteen met een kleppen systeem zodat ik kan wisselen tussen stil en een luid karakter.Lennartw schreef:Een 330i heeft t.o.v. een 325i (met 3 liter motor) een ander in en uitlaatsysteem dacht ik te begrijpen. 3 stage intake heet dat geloof ik, schijnt veel te schelen. Grotere katalysatoren ook. Met software alleen kom je er dus niet, of op een andere manier (meer toeren?)-Richard- schreef:Ik ben nieuw op dit forum en wil hier ook graag even op inhaken, ik rijd nu nog een ander merk maar wil a.s. jaar een BMW kopen, nu zat ik te kijken naar een 130i maar deze lijkt me te klein, een 135i vind ik nog veel mooier maar dit is me helaas te duur (blijft ook nog onhandig klein).
Nu zit ik te kijken naar een 325i, 330i en wederom is een 335i me te duur. de MRB vna een 330i is ook nog gunstig, net in de catagorie van 1351 t/m 1450 kilo. Zelf persoonlijk kijk ik wel naar een Coupé, maar die zijn er weinig in NL, en een breder aanbod in DL, maar daar hebben ze lang niet alle opties zoals NaviProf, lederen sportstoelen en PDC.
![]()
Ook ik vroeg me af, als ik die link zie van Favoloso dan zie ik dat de motoren kwa boring x slag hetzelfde ontwerp hebben en daarom lijkt het me dat de geknepen versie met 218 pk ook ontgrenst moet kunnen worden, zodat deze motor de 270 pk en 320 Nm doet. Zit er niet een software begrenzer op of een begrenzing in het inlaat spruitstuk?![]()
Handig topic dit, ben benieuwd of er kenners iets meer van weten! Zou een groot voordeel zijn als je dus een 325i kon kopen wat met tuning een 330i kan worden in theorie (behalve het onderstel helaas), want zoals gezegd is het aanbod 330i's een beetje schraal.
Aha, thanks!Bart70 schreef:Na het plaatsen van tien nuttige berichten/posts, wordt dit gedeelte toegankelijk