E46 om programmeren na het swappen van een 2.0 naar 3.0
-
- Contacteer:
Re: E46 om programmeren na het swappen van een 2.0 naar 3.0
Ik ben de forumslaaf niet.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- crazy_kevin
dat was het idee ja, om ze even te bellen. eens zien wat ze erover zullen zeggen.
- crazy_kevin
Beste forum leden,
het is alweer een tijdje geleden dat ik hierop ben geweest.
ik heb inmiddels mijn 2.0 blok vervangen voor een 3.0 blok, aangezien mijn 3.0 blok met automaat was, zou ik in eerste instantie een automaat inbouwen. maar omdat de automaten bak niet al te veel extra koppel kan hebben, ben ik toch maar terug gegaan naar een handgeschakelde bak.
ik heb toen der tijd een donor auto gekocht waar alles in zat.
nu zit ik alleen nog met wat elektrische problemen in de kabelboom.
ik heb namelijk niet de motorkabelboom vervangen voor eentje van een handgeschakelde bak.
resultaat, ik heb 1 stekker over.
nu ben ik gaan meten, en blijkt deze stekker diverse functies te hebben, zo gaat de + van de startmotor over deze stekker heen (deze loopt via het ews zag ik) en heb ik 1 massa draad op de stekker.
nu heb ik ook nog 4 losse aders welke naar het instrumentenpaneel behoren te gaan. deze kabels heb ik allemaal terug gevolgd in de donor auto, dus deze bekabeling bevind zich niet in de oorspronkelijke auto.
nu denk ik dat via deze kabels enkele signalen worden vrijgegeven zodat de motor kan starten.
alleen ik kan nergens op het internet elektrische schema's hiervan vinden. weet iemand hier toevallig welke kabels ik aan elkaar moet maken om de motor op de juiste manier te starten?
mijn dank is groot!
groeten kevin.
het is alweer een tijdje geleden dat ik hierop ben geweest.
ik heb inmiddels mijn 2.0 blok vervangen voor een 3.0 blok, aangezien mijn 3.0 blok met automaat was, zou ik in eerste instantie een automaat inbouwen. maar omdat de automaten bak niet al te veel extra koppel kan hebben, ben ik toch maar terug gegaan naar een handgeschakelde bak.
ik heb toen der tijd een donor auto gekocht waar alles in zat.
nu zit ik alleen nog met wat elektrische problemen in de kabelboom.
ik heb namelijk niet de motorkabelboom vervangen voor eentje van een handgeschakelde bak.
resultaat, ik heb 1 stekker over.
nu ben ik gaan meten, en blijkt deze stekker diverse functies te hebben, zo gaat de + van de startmotor over deze stekker heen (deze loopt via het ews zag ik) en heb ik 1 massa draad op de stekker.
nu heb ik ook nog 4 losse aders welke naar het instrumentenpaneel behoren te gaan. deze kabels heb ik allemaal terug gevolgd in de donor auto, dus deze bekabeling bevind zich niet in de oorspronkelijke auto.
nu denk ik dat via deze kabels enkele signalen worden vrijgegeven zodat de motor kan starten.
alleen ik kan nergens op het internet elektrische schema's hiervan vinden. weet iemand hier toevallig welke kabels ik aan elkaar moet maken om de motor op de juiste manier te starten?
mijn dank is groot!
groeten kevin.
-
- Contacteer:
Je hebt je P/N signaal nodig verwacht ik.
- crazy_kevin
klopt idd, alleen ik ben er dus nog niet achter welke van de 5 kabels dit zijn, en hoe deze schakeling dan loopt, daarvoor was ik opzoek naar de elektrische schema's welke ik nog niet heb gevonden.
-
- Contacteer:
- crazy_kevin
@ matheeuwissen, heel mooi porgramma! alleen helaas kan ik hiermee gene schema's opzoeken doordat ik een bepaalde plug in niet kan downloaden. heb je toevallig nog een andere site of iets dergelijks waar deze schema's wel opstaan?
alvast bedankt!
alvast bedankt!
-
- Contacteer:
Je moet die java plugin downloaden en toestemming geven voor deze website. Een andere site heb ik niet voor je.
- crazy_kevin
ik ben nog eens even aan het meten gegaan met de multimeter, nu kwam ik erachter dat vanuit de ews, de geschakelde + naar de startmotor ook via een andere pin connector op de ews word geschakeld. nu moet ik dus ook de kabelboom in de auto aanpassen. nu wilde ik eigenlijk een nieuwe kabelboom voor een handgeschakelde 3.0 erin leggen. dan hoef ik verder ook niet moeilijk te doen met het aanpassen van de verdere bekabeling. dan hoef ik enkel 1 kabel om te leggen vanuit het ews module naar de startmotor. is het tevens ook mogelijk om de taal in de auto aan te passen? het is namelijk een engelse motor met engelse ecu en ews? ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. groeten kevin.
-
Heeft iemand een idee wie dit kan doen? Mijn e46 M54B22 motor wordt binnenkort vervangen door een M43B30. Heb eigenlijk weinig zin om sleutels ed. te vervangen wanneer er een andere DME ingezet gaat worden. Het al wel een tuner gemaild met deze vraag, maar weet niet of ik daar wel aan het juiste adres ben.Sparco Mr2 schreef:Ik ben zelf ook bezig hier mee (teaser hint)
Maar je kan je bestaande 320i DME flashen met 330i software, dus geen gekloot met EWS.
Wat je moet doen is de zusb van de 330i opzoeken op bmwfans.info of realoem.com
Deze met winkfp naar je dme flashen en voillá.
Dan heb je geen gekloot met startonderbreker en sleutels e.d.
E46 320i Sedan 2004
-
Ohw, typfoutje zie ik nu. Er komt dus een M54B30 motor in.
E46 320i Sedan 2004