bmw e46 325i geen vermogen onderin
bmw e46 325i geen vermogen onderin
beste bmw fans,
sinds kort heb ik een zeer nette bmw 325i uit 2003 van een kennis overgekocht. De wagen is in zeer goede staat maar, er is altijd rustig mee gereden, zo heeft hij nooit gemerkt dat de auto de helft van zijn vermogen mist. HET PROBLEEM: trekt onderin heel langzaam op tot 5000 toeren, dan trekt hij best goed door tot 6500. Hij maakt ook een sissend geluid vanaf 5 en half 1xxx toeren. Hij verbruikt ook Zeer veel vergeleken met een kennis die de zelfde auto rijd.
WAT ERAAN GEDAAN:
nieuwe platinum bougies
compressie test ieder cilinder 10,5 bar
automaat laten controleren door een automaat expert (automaat schakelt perfect) automaat is goed.
benzine druk gemeten 3,5bar
lmm uitgetrokken liep een klein beetje sneller op in de toeren. laten testen op uitlees apparaat. Hij zat binnen zijn toleranties.
injectoren getest via uit lees apparaat. Waren ook prima.
ik ben een beetje ten einde raad, de auto loopt verder prima stationair geen rare geluiden of dat hij hapert. Het lijkt of hij geknepen zou zijn.
sinds kort heb ik een zeer nette bmw 325i uit 2003 van een kennis overgekocht. De wagen is in zeer goede staat maar, er is altijd rustig mee gereden, zo heeft hij nooit gemerkt dat de auto de helft van zijn vermogen mist. HET PROBLEEM: trekt onderin heel langzaam op tot 5000 toeren, dan trekt hij best goed door tot 6500. Hij maakt ook een sissend geluid vanaf 5 en half 1xxx toeren. Hij verbruikt ook Zeer veel vergeleken met een kennis die de zelfde auto rijd.
WAT ERAAN GEDAAN:
nieuwe platinum bougies
compressie test ieder cilinder 10,5 bar
automaat laten controleren door een automaat expert (automaat schakelt perfect) automaat is goed.
benzine druk gemeten 3,5bar
lmm uitgetrokken liep een klein beetje sneller op in de toeren. laten testen op uitlees apparaat. Hij zat binnen zijn toleranties.
injectoren getest via uit lees apparaat. Waren ook prima.
ik ben een beetje ten einde raad, de auto loopt verder prima stationair geen rare geluiden of dat hij hapert. Het lijkt of hij geknepen zou zijn.
Laatst gewijzigd door Rverhagen op 28 mei 2015, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: bmw e46 325i geen vermogen onderin
Wat is de km stand van de auto?
Anders kunnen je VANOS Seals aan de beurt zijn
En het sissende geluid duid op een Vacuum lek, dat wordt zoeken dus.
Daarnaast zou je je adaptions nog kunnen clearen met een uitlees kabel, je geeft aan dat de vorige eigenaar er rustig mee gereden heeft, daar leert de computer van en neemt zijn rijgedrag over.
Anders kunnen je VANOS Seals aan de beurt zijn
En het sissende geluid duid op een Vacuum lek, dat wordt zoeken dus.
Daarnaast zou je je adaptions nog kunnen clearen met een uitlees kabel, je geeft aan dat de vorige eigenaar er rustig mee gereden heeft, daar leert de computer van en neemt zijn rijgedrag over.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
zo, je hebt al best veel gedaan. Injectoren en brandstofdruk kan het niet aan liggen, immers rijd hij hoog in de toeren wel prima. Mijn gedachten gaan ook gelijk naar de vanos.
juist dat onderdeel veranderd met toerental om zo juist onderin (of bovenin, hoe je het bekijkt) extra kracht krijgt. Als die niet functioneert kun je dit krijgen.
anders nog de lambda sensor
en sissende geluiden luikt idd op een lekje ergens, dat zou ik ook opsporen
juist dat onderdeel veranderd met toerental om zo juist onderin (of bovenin, hoe je het bekijkt) extra kracht krijgt. Als die niet functioneert kun je dit krijgen.
anders nog de lambda sensor
en sissende geluiden luikt idd op een lekje ergens, dat zou ik ook opsporen
-
Als ik jou was zou ik eens kijken naar de bocht in het inlaatkanaal net na de luchtmassameter, daar zit een kleine aftakking op die daar wel eens wil doorscheuren. Ik had daar in het verleden eigenlijk een paar haarscheurtjes inzitten die bij bepaalde temperaturen toch gingen lekken. Dat had als gevolg dat de auto soms totaal niet wilde trekken bij lage toeren. Nadat ik die bocht had vervangen was het over.
In jou geval zou ik eerst eens op zoek gaan naar vacuümlekken voordat je aan de Vanos gaat sleutelen. De basis moet goed zijn om de beoordelen of de Vanos eraan is.
In jou geval zou ik eerst eens op zoek gaan naar vacuümlekken voordat je aan de Vanos gaat sleutelen. De basis moet goed zijn om de beoordelen of de Vanos eraan is.
Hallo,
Vandaag even de lucht slangen los gehad zat indd een scheurtje in deze slang vandaag opgehaald en straks even monteren. Heb de landasondes eruit laten halen om te kijken of de katalysators niet verstopt waren maar dat was ook niet het geval. Ik ga nu toch de vanos ventielen verdenken maar, eerst krijg ik de mogelijk heid om een goede lmm te testen van een jongen die gehoord had van me problemen met de auto van de vorige eigenaar.
Vandaag even de lucht slangen los gehad zat indd een scheurtje in deze slang vandaag opgehaald en straks even monteren. Heb de landasondes eruit laten halen om te kijken of de katalysators niet verstopt waren maar dat was ook niet het geval. Ik ga nu toch de vanos ventielen verdenken maar, eerst krijg ik de mogelijk heid om een goede lmm te testen van een jongen die gehoord had van me problemen met de auto van de vorige eigenaar.
-
Ik zou eerst de slang monteren, en dan gaan rijden. je kunt er nu namelijk niet van uit gaan dat de lmm defect is omdat je valse lucht trok. 90% kans dat het goed is, valse lucht zorgt voor hele rare problemen.
Hallo,
Vandaag auto laten uitlezen. Hij geeft steeds misfire aan op alle cilinders. Foutcode 210 BMW code.
Vandaag auto laten uitlezen. Hij geeft steeds misfire aan op alle cilinders. Foutcode 210 BMW code.
-
weet zo even niet welk type je moet kijken, maar op deze site komen andere betekenissen voor dan misfire op alle cylinders. misschien kun je hier je zoekgebied mee verkleinen?
http://www.bmwforums.info/bmw-electrics ... -list.html
http://www.bmwforums.info/bmw-electrics ... -list.html