Je kan via je
geheime OBC menu kijken wat je spanning is op de accu als de dynamo 'm oplaadt. Zoals al eerder gezegd had ik
exact dezelfde symptomen als jij, en het vervangen van de dynamo en accu heeft 95% van dit opgelost. Meer dan het schoonmaken van de gasklep en stationairklep, stationair bijstellen, lamdba vervangen en los- en vastkoppelen van de LMM bij elkaar.
Bij mij werd het ook altijd erger met gebruikers als stoelverwarming, achterruitverwarming en airco aan, wat compleet te verklaren valt als de dynamo/accu combinatie zwak is.
Ik vermoed dus ook niet dat het in je lambda's zit aangezien deze dus gewoon pieken en dalen geven als je ze uitleest. Het lijkt me nog het meest logisch dat het in de spanning zit, of in bijvoorbeeld valse lucht of eventueel een (licht) verstopt brandstoffilter. Is de 13.2v tijdens het rijden of als de auto uit staat? De dynamo zou de accuspanning moeten optrekken naar 14v of daar héél dichtbij.