Mijn Z4 3.0i (E85)
Re: Mijn Z4 3.0i (E85)
Wat een bekende auto, haha, ik zit tegenwoordig hier op het forum, geen z,je meer!
Maar een M3, niet echt geschikt voor toerritjes met 60 km p/u.
Ik vind je uitlatenaanpassing wel geslaagd, hij kan het hebben.
Maar een M3, niet echt geschikt voor toerritjes met 60 km p/u.
Ik vind je uitlatenaanpassing wel geslaagd, hij kan het hebben.
- Witte F11M
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
- Locatie: Houten
Re: Mijn Z4 3.0i (E85)
Supertrio:
Laatst gewijzigd door Witte F11M op 18 aug 2015, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965
- Witte F11M
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
- Locatie: Houten
Re: Mijn Z4 3.0i (E85)
De Z4 is in goed gezelschap. Elke ochtend keuzes maken.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965
- Witte F11M
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
- Locatie: Houten
Re: Mijn Z4 3.0i (E85)
Ik heb afgelopen weekend een BBK van D2 Racing op de Z4 gemonteerd. Voor geperforeerde schijven 356x32 mm met 6 pots klauwen en 330x32 mm schijven achter met 4 pots klauwen. Remt als een dolle. Volgende week komt er nog een KW schroefset onder en versterkte Meyle voorwielophanging.
Laatst gewijzigd door Witte F11M op 29 feb 2016, 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965
Re: Mijn Z4 3.0i (E85)
Mooie bak !
Ziet er gaaf uit die remmen/velgen combo.
Ziet er gaaf uit die remmen/velgen combo.
- Witte F11M
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
- Locatie: Houten
Re: Mijn Z4 3.0i (E85)
Onlangs de volgende upgrade uitgevoerd aan de Z4; een KW schroefset Variant 1 en versterkte Meyle draagarmen en stuurkogels.
De wegligging is er enorm op vooruit gegaan, maar eerlijk gezegd is de vering ook een tandje harder geworden, en die was als behoorlijk hard. Op gladde wegen geen enkel probleem, maar afgelopen zomervakantie op de slechte wegen in Toscane af en toe wel een beetje te. In Nederland geen probleem.
Ook nog een aanrijding gehad. Achterbumper flink in de prak door een Italiaan die niet zat op te letten, en verrast werd door de BBK remmen van deze Z4. Inmiddels alles weer als nieuwe hersteld.
De wegligging is er enorm op vooruit gegaan, maar eerlijk gezegd is de vering ook een tandje harder geworden, en die was als behoorlijk hard. Op gladde wegen geen enkel probleem, maar afgelopen zomervakantie op de slechte wegen in Toscane af en toe wel een beetje te. In Nederland geen probleem.
Ook nog een aanrijding gehad. Achterbumper flink in de prak door een Italiaan die niet zat op te letten, en verrast werd door de BBK remmen van deze Z4. Inmiddels alles weer als nieuwe hersteld.
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965
Re: Mijn Z4 3.0i (E85)
Welkom op BimmerPortal. Het is wel echt een dikke BMW. Mooie aanpassingen zag ik ook voorbij komen.
Re: Mijn Z4 3.0i (E85)
Mooie Z4, lijkt mij fantastisch sturen in deze BMW met dit onderstel.....
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- Witte F11M
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 27 dec 2011, 22:46
- Locatie: Houten
Re: Mijn Z4 3.0i (E85)
Ondertussen gaat we vrolijk verder met het modificeren van deze Z4.
De voorbumper van het Aeropakket dat ik er destijds opgezet heb heeft me uiteindelijk nooit echt kunnen bekoren. De lip steek me iets te ver naar voren en is daardoor erg gevoelig voor drempel en stoepranden.
Uiteindelijk dus toch maar de beslissing genomen om er een M-bumper op te zetten.
Daar voor zijn ook nog enkele aanpassingen aan de bodemplaat en hoekstukken nodig. Verder eer eenvoudig bolt on klusje. Ook voor een kentekenstikker gekozen die iets kleiner is dan het origineel zodat hij mooi op de bumper past. Zeer tevreden met het eindresultaat.
De oorspronkelijke Aerobumper
Alle benodigde onderdelen voor de ombouw bij elkaar
Het eindresultaat
Kentekensticker
RVS skid plates gemonteerd
De voorbumper van het Aeropakket dat ik er destijds opgezet heb heeft me uiteindelijk nooit echt kunnen bekoren. De lip steek me iets te ver naar voren en is daardoor erg gevoelig voor drempel en stoepranden.
Uiteindelijk dus toch maar de beslissing genomen om er een M-bumper op te zetten.
Daar voor zijn ook nog enkele aanpassingen aan de bodemplaat en hoekstukken nodig. Verder eer eenvoudig bolt on klusje. Ook voor een kentekenstikker gekozen die iets kleiner is dan het origineel zodat hij mooi op de bumper past. Zeer tevreden met het eindresultaat.
De oorspronkelijke Aerobumper
Alle benodigde onderdelen voor de ombouw bij elkaar
Het eindresultaat
Kentekensticker
RVS skid plates gemonteerd
Mijn auto's: Alpina B6 Biturbo Gran Coupe (F06), BMW 118i (F21), BMW Z4 3.0i (E85), Citroën DS19H Pallas 1965